بهترین روش‌های تبلیغات دیجیتال در سال 2022

در حالی که اصطلاح «تبلیغات دیجیتال» بیش از 25 سال است که در اکوسیستم آنلاین وجود دارد، هنوز هم می‌تواند برای برخی از صاحبان مشاغل مبهم باشد. هرچند نباید اینگونه باشد. تبلیغات دیجیتال، آنلاین، ساده، هدفمند و یکپارچه برای هدایت مشتریان بالقوه از طریق قیف برای تبدیل فروش است.

همراه ما باشید تا با تبلیغات دیجیتال آشنا شوید و بدانید چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند. همچنین 4 نمونه از بهترین روش‌های تبلیغات دیجیتال در سال 2022 برای هر کسب و کاری را ببینید.

تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغات دیجیتال همان بازاریابی از طریق پلتفرم‌ها و کانال‌های آنلاین مانند: شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها، وبلاگ‌ها یا اپلیکیشن‌ها است. در واقع با گسترش ابزارها و تکنولوژی آنلاین روش‌های بیشتری برای ارتباط با مخاطبان آنلاین در دسترس قرار می‌گیرد. به این ترتیب هر کاری که با استفاده از پلتفرم‌ها و منابع دیجیتال انجام می‌شود را می‌توان تبلیغات دیجیتال دانست.

هدف اصلی تبلیغات دیجیتال حضور در جایی است که عموم مردم در آن‌جا حضور دارند. آمارها نشان می‌دهند که 4.18 میلیارد نفر از تلفن‌های هوشمند برای فعالیت‌های اینترنتی خود استفاده می‌کنند، پس کسب و کار‌ها نیز باید در این کانال حضور داشته باشند تا ارتباطات و آگاهی از برند را تقویت کنند.

تبلیغات دیجیتال یک استراتژی تبلیغاتی هدفمند و مبتنی بر داده برای دستیابی به مشتریان در هر مرحله از قیف خرید و انتقال آن‌ها از یک مرحله از قیف خرید به مرحله بعدی است. از آگاهی تا خرید، می‌توانید از تبلیغات رسانه‌های دیجیتال (و کانال‌های تبلیغات آنلاین مانند گوگل) برای افزایش فروش استفاده کنید.

تبلیغات دیجیتال می‌توانند به شما در دستیابی به اهداف تجاری مختلف در قیف بازاریابی مانند: آگاهی از برند، تعامل با مشتری، راه‌اندازی محصولات جدید و افزایش فروش‌ مجدد کمک کنند. حوزه تبلیغات دیجیتال در مقایسه با کانال‌های سنتی مانند: مجلات و بیلبوردها نسبتاً جوان است. تکامل تبلیغات فقط به شکل ظاهری یا مکان ظاهر شدن تبلیغات نیست، بلکه به نحوه ساخت، فروش و اندازه گیری آن‌ها نیز مربوط می شود.

استراتژی تبلیغات دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

یک استراتژی تبلیغات دیجیتال باید اهداف شرکت و منابع موجود برای دستیابی به آن اهداف را در نظر بگیرد. همچنین یک شخصیت خریدار برای کسب و کار شما تعریف کند. با ارزیابی همه این نکات، شرکت‌ها از بین گزینه‌های مختلف، بهترین انتخاب با برآورد مالی را برای برنامه‌هایشان انتخاب می‌کنند.

در حالت ایده‌ئال، کسب و کارها روی بیش از یک استراتژی سرمایه‌گذاری می‌کنند، به این معنی که همه منابع را فقط به یک اقدام اختصاص نمی‌دهند. به عنوان مثال: می‌توانید همزمان بر روی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، جستجوی پولی و یا استفاده از تبلیغات همسان تمرکز کنید. مزایا و معایب هر ایده را ارزیابی کنید، اهداف اصلی شرکت و مشخصات شخصیت خریدار خود را بررسی کنید و با جمع بندی کامل بهترین راه را انتخاب کنید. با توجه به اطلاعات بدست آمده، می‌توان بهترین تصمیم گیری را برای کسب و کار گرفت.

« استراتژی تبلیغات دیجیتال مجموعه‌ای از اقدامات در پلتفرم‌های دیجیتال مختلف با توجه به اهداف و منابع در دسترس شرکت است.»

توجه به این نکته مهم است که: نظارت مستمر و ارزیابی هر یک از انتخاب‌هایتان ضروری است و باید مطمئن شوید که تمام اقدامات شما مطابق استراتژی‌تان هستند.

4 نمونه از بهترین روش‌های تبلیغات دیجیتال در سال 2022

پیش از اینکه برای استراتژی تبلیغات دیجیتال خود تصمیم قطعی بگیرید هیچ چیز به اندازه‌ی آشنایی بیشتر با بهترین روش‌های تبلیغات دیجیتال مفید نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم در ادامه 4 نمونه از بهترین روش‌های تبلیغات دیجیتال در سال 2022 را ببینید.

1) بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

یکی از نشانه‌های تحول دیجیتال بدون شک استفاده از گوگل (و سایر موتورهای جستجو) به عنوان منبعی برای یافتن پاسخ سوالات در اینترنت است. در هر ثانیه، فقط در گوگل حدود 75000 جستجو وجود دارد. با توجه به اینکه این صفحه بیشترین استفاده را برای نظرسنجی‌ها دارد (92.07٪ از کاربران ترجیح می‌دهند از گوگل استفاده کنند) چگونه می‌توان آن را نادیده گرفت؟

در میان امکانات تبلیغات در موتورهای جستجو، استراتژی بازاریابی موتورهای جستجو در 2 تکنیک مختلف برجسته می‌شود:

  • SEO که مخفف عبارت Search Engine Optimization  و به معنی بهینه سازی موتور جستجو است.
  • تبلیغات پولی

سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها برای ایجاد ترافیک ارگانیک است. با استفاده از لینک سازی، تعریف کلمات کلیدی و محتوای با کیفیت بالا برای خوانندگان، صفحه می‌تواند متمایز شود و در بین نتایج اصلی موتور جستجو قرار گیرد. هدف سئو بلند مدت است. با این حال، هزینه‌های آن کم اما بازدهی بالایی دارد.

از سوی دیگر، تبلیغات پولی شامل یک پرداخت تبلیغاتی است که در آن شرکت تنها به ازای کاربرانی که روی تبلیغات آن‌ها کلیک کرده‌اند، هزینه پرداخت می‌کند. این نوع محتوا با علامت «Ad» در گوگل نمایش داده می‌شود.

2)   تبلیغات ویدئویی (Video Advertising)

تبلیغات ویدئویی یکی از محبوب‌ترین انواع تبلیغات در دنیای بازاریابی دیجیتال امروزی هستند؛ دلیل این همه محبوبیت این است که تبلیغات ویدئویی چشم نواز و سرگرم کننده هستند، همچنین داستان پیچیده‌ای که یک تبلیغ بنری به سادگی نمی‌تواند انجام دهد را به زیبایی بیان می‌کند.

تبلیغات ویدئویی درون جریانی و تبلیغات ویدئویی خارج از جریان، اصلی‌ترین راه‌هایی هستند که تبلیغ کنندگان از تبلیغات ویدئویی استفاده می‌کنند. ویدئوی درون جریانی شامل قرار دادن تبلیغات ویدئویی در میان، قبل از پخش یا پس از پخش در ویدئویی است که مصرف‌کننده در حال تماشای آن است. در این نوع تبلیغ، آگهی مربوط به محتوایی خواهد بود که مصرف کننده قصد تماشای آن را دارد. یک تبلیغ ویدئویی خارج از جریان، یک تبلیغ ویدئویی است که در یک مقاله یا پست وبلاگ ادغام می‌شود.

اگر شما یک برند پزشکی یا دارویی هستید، تبلیغات ویدئویی یک انتخاب عالی برای به اشتراک گذاشتن ماموریت یا محصول خود با سلب مسئولیت کامل است.

از آن‌جایی که تبلیغات ویدئویی در پلتفرم‌ها و فرمت‌های مختلفی قابل اجرا هستند، برای اجرای کمپین‌های مختلف هزینه‌های متفاوتی را باید در نظر گرفت. درنتیجه تعرفه تبلیغات ویدئویی بر اساس هدف شما، نوع تبلیغ و تعداد نمایش آن متفاوت است. در واقع بعد از انتخاب کمپین متناسب با هدف کسب و کار شما توسط کارشناسان قیمت دقیق و نهایی مشخص می‌شود.

3) تبلیغات همسان (Native Advertising)

شاید هزاران بار شنیده‌اید که تبلیغات همسان یکی از فراگیرترین تجارب تبلیغاتی است. اما دقیقاً تبلیغات همسان چیست و چرا اینقدر برای برندها، آژانس‌ها و ناشران سر و صدا به راه انداخته است؟

با پیشرفت تبلیغات آنلاین، استفاده از تبلیغاتی که باعث ایجاد اعتماد در مخاطبان هدف آن‌ها می‌شود برای برندها سخت‌تر می‌شود. بسیاری از مردم، به‌ویژه نسل‌های جوان‌تر، به شدت از تبلیغات مستقیم انتقاد می‌کنند و بیشتر آن‌ها ترجیح می‌دهند با آن تعامل نداشته باشند.

تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات پولی هستند که محتوا و تبلیغات را با هم ترکیب می‌کنند تا تجربه بیننده را مختل نکنند و یک قالب یکپارچه و طبیعی از تبلیغات دیجیتال در میان محتوای سایت ایجاد می‌کنند. به این ترتیب، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند محتوای خود را در میان دیگر محتواهای سایت بدون مزاحمت یا اخلال برای مخاطبان تبلیغ کنند.

اگر دقت کنید، احتمالا نمونه‌هایی از کمپین‌های تبلیغات همسان را با نام‌های «پیشنهاداتی از سراسر وب» یا « مطالب روز» در صفحات مختلف سایت‌ها می‌بینید.

4) تبلیغات نمایشی (Display Advertising)

تبلیغات نمایشی، که اغلب با عنوان تبلیغات بنری نیز شناخته می‌شود، نوعی تبلیغات است که از بیلبوردهای دیجیتالی کوچک یا بنرهایی تشکیل شده است که در اطراف پست‌های وبلاگ، صفحات جستجوی کلمات کلیدی، سایت‌ها و غیره قرار می‌گیرند.

تبلیغات نمایشی نوعی از تبلیغات آنلاین است که متن، تصاویر و URL را به سایتی که در آن مشتری می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره محصولات کسب کند یا خرید کند، لینک می‌کند.

تبلیغات نمایشی در فرمت‌های مختلفی ایجاد می‌شود و می‌تواند ثابت با یک تصویر یا متحرک با چندین تصویر، ویدیو، یا متن در حال تغییر باشند (که به آن تبلیغات رسانه‌های غنی نیز می‌گویند). این نوع تبلیغ معمولاً به شکل بنرهای افقی در بالای صفحه یا به عنوان یک بنر عمودی در حاشیه یک صفحه قرار می‌گیرد.

یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد. برخی از تبلیغات نمایشی درباره محصول آموزش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر برای سرگرمی و تعامل از طریق بازی‌ها یا پازل‌های ساده طراحی شده‌اند.

کلام آخر

وقتی صحبت از بهترین روش‌های تبلیغات دیجیتال در سال 2022 می‌شود در مرحله اول باید به ماهیت و مهم‌‌ترین هدف کسب و کار خود دقت کنید. من از میان انواع تبلیغات دیجیتال در این مطلب به 4 نوع مهم و پرکاربرد اشاره کردم اما جالب است بدانید برای هر کسب کاری راهی متفاوت وجود دارد تا با استفاده از آن بتوانید به رشد کسب‌وکار، جذب مشتریان و تبدیل فروش کمک کنید.

برای مثال تبلیغات جستجوی پولی فرصتی عالی برای رهگیری مشتریان بالقوه‌ای که فعالانه به دنبال عبارات مرتبط هستند، ارائه می‌دهد. اما در صورتی که صرفاً در تلاش برای افزایش آگاهی از برند هستید، شاید تبلیغات همسان یا تبلیغات نمایشی برای شما مناسب‌تر باشند.

منبع: https://blog.sabavision.com/

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH