متا برای ساخت هدست واقعیت مجازی گران‌قیمت خود با شرکت ال‌جی همکاری می‌کند

سرنوشت هدست واقعیت مجازی Meta Quest Pro در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در این میان حتی برخی گزارش‌های اولیه از لغو برنامه‌های کمپانی برای رونمایی از این محصول حکایت داشتند. این هدست فاقد توانایی لازم برای رقابت با اپل ویژن پرو است. غول کوپرتینویی ادعا می‌کند که هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو از محبوبیت فوق‌العاده‌ای در میان کاربران برخوردار است.

بر اساس اعلام نشریه کره‌ای Maeil Business Newspaper شرکت متا ظاهرا برای ساخت مدل جانشین هدست خود با پیشرفت‌های بسیار چشمگیر با کمپانی ال‌جی همکاری خواهد کرد. در ابتدا متا به منظور تامین میکرو نمایشگرهای اولد مورد نیاز خود قراردادی را با ال‌جی دیسپلی منعقد کرد. با این‌حال این قرارداد در ادامه توسعه یافت و به تامین قطعاتی از شرکت‌های وابسته به ال‌جی نظیر خریداری باتری از LG Energy و سایر قطعات از LG Innotek تعمیم پیدا کرد.

بر اساس گزارش‌ها هدست جدید با قیمت‌‌گذاری 2000 دلاری در سال 2025 عرضه خواهد شد. Meta Quest Pro در ابتدا با برچسب قیمتی 1500 دلاری روانه بازار شد؛ اما در ادامه قیمت آن به 1000 دلار کاهش پیدا کرد. هر 2 قیمت‌گذاری مورد اشاره در مقایسه با برچسب قیمتی 3500 دلاری کامپیوتر فضایی اپل به میزان چشمگیری ارزان‌‌تر هستند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل ویژن پرو در سال آینده روانه بازار خواهد شد. بنابراین Meta Quest Pro حقیقتا رقیب مستقیم اپل ویژن پرو به‌شمار نمی‌رود.

تا این لحظه در خصوص پیشرفت‌های احتمالی قابل رویت در هدست Meta Quest Pro 2 (یا هر نام دیگری که نهایتا به این محصول اختصاص داده شود) هیچ‌گونه اطلاعاتی منتشر نشده است.

تصویر هدست Meta Quest Pro

هر یک از چشمی‌های Meta Quest Pro دارای رزولوشن 1800×1920 پیکسل و میدان دید افقی 106 درجه‌ای هستند. بدین‌ترتیب این دو نمایشگر مجموعا دارای حدودا 7 میلیون پیکسل هستند. استفاده از میکرو نمایشگرهای اولد در هدست جدید موجب افزایش رزولوشن نسبت به مدل نسل فعلی خواهد شد.

برای مقایسه جالب است بدانید که هدست اپل در مجموع دارای 23 میلیون پیکسل است. به هرحال متا سرگرم توسعه فناوری واقعیت مجازی در آزمایشگاه‌های خود بوده و در نتیجه انتظار می‌رود که تا پیش از فرا رسیدن سال 2025 شاهد افشای جزئیات بیش‌تری درباره هدست پرو جدید باشیم.

هدست آینده Meta Quest 3

از سوی دیگر و در پایین‌ترین سطح انتظار می‌رود که هدست Meta Quest 3 در فصل پاییز امسال و با قیمت‌‌گذاری 500 دلاری روانه بازار شود. اما متا حتی روی توسعه یک هدست ارزان‌قیمت‌‌تر با قیمت‌‌گذاری کمتر از 200 دلار نیز کار می‌کند و این محصول احتمالا در سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.

بایستی توجه داشت که این محصول می‌تواند با قیمت‌‌گذاری 199 دلاری روانه بازار شود؛ اما قیمت آن کماکان از مدل فعلی Meta Quest 2 با ارزش 300 دلاری ارزان‌‌تر خواهد بود. همچنین این هدست بخشی از همکاری مشترک ال‌جی و متا به‌شمار نمی‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH