استفاده از سافاری در مک‌بوک باعث طول عمر بیشتر باتری می‌شود

شکی نیست که مرورگر کروم یکی از بهترین‌هاست و این موضوع مخصوصا زمانی جلوه می‌کند که شما یکی از کاربران فعال گوگل و سرویس‌های مختلف آن باشید. اما گویا عملکرد این مروگر در سیستم عامل OS X چندان مناسب نیست و دلیل آن نیز به افت باتری دستگاه باز می‌گردد. اکنون اگر شما عملکرد باتری مک‌بوک خود را در حین استفاده از مرورگر‌های مختلف مشاهده کنید به احتمال زیاد به سمت سافاری و مرورگر خود اپل خواهید رفت.

safari-battery-640x168

کاربران اعلام کرده بودند که استفاده از سافاری در مک‌بوک باعث می‌شود که طول عمر باتری بیشتری را تجربه کنیم و اکنون بنا بر همین موضوع تست‌هایی انجام شده است تا صحت چنین ادعایی تایید گردد. بر این اساس گفته می‌شود:

ما میزان مصرف انرژی را در حین تماشا ویدیو از یوتیوب، مرورگری در Reddit، استریم فیلم در Netflix و Putlocker اندازه‌گیری کردیم و علاوه بر این کمی در فیس‌بوک و توئیتر چرخ زدیم، یک ایمیل در سرویس‌هایی نظر جی‌میل و Hotmail ارسال کردیم و یک موضوع را در گوگل، Bing و DuckDuckGo جستجو نمودیم. البته باید بدین نکته نیز اشاره کرد برای این تست‌ها از یک مک‌بوک PRO رتینا با نمایشگر 13 اینچی استفاده شده است که در حین این تست‌ها نیز تنها یک مرورگر بر روی دستگاه در حال اجرا بوده است.

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، عملکرد باتری در زمانی که شما از سافاری استفاده کنید در بهترین شرایط قرار دارد و نسبت به کروم، مک‌بوک شما قادر خواهد بود تا حدود 1 ساعت بیشتر دوام بیاورد. اگر بخواهیم دقیق‌تر نگاه کنیم، مک‌بوک در حین استفاده از سافاری 6 ساعت و 21 دقیقه دوام می‌آورد و در حین استفاده از فایرفاکس این میزان به 5 ساعت و 29 دقیقه کاهش می‌یابد که در حین استفاده از کروم نیز طول عمر باتری دستگاه به 5 ساعت و 8 دقیقه می‌رسد.

البته استفاده از یک مرورگر به دلایل شخصی شما باز می‌گردد و ممکن است که برای مثال شما رابط کاربری کروم را دوست داشته باشید و اگر شما در شرایطی هستید که همیشه به یک منبع انرژی برای شارژ دستگاه خود دسترسی دارید استفاده از مرورگر‌های مختلف به هیچ وجه در خصوص باتری مهم نخواهد بود اما ما پیشنهاد می‌کنیم اگر موضوع باتری برای شما اهمیت دارد مرورگر خود را عوض کرده و به سافاری مهاجرت نمایید.

1 در مورد “استفاده از سافاری در مک‌بوک باعث طول عمر بیشتر باتری می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH