شباهت شگفت‌انگیز دو گوشی وان‌پلاس 2 مینی و اوپو A30

oppo a30-one plus 2 mini-2

اوایل ماه دسامبر بود که بنچمارک GFXBench مشخصاتی را از یک اسمارت‌فون منتشرکرد که گمان می‌رفت نسخه‌ای کوچک‌تر از وان‌پلاس 2 باشد؛ حال امروز رگولاتوری TENNA تصاویر و مشخصات رسمی این اسمارتفون را با شماره‌ مدل E1000 منتشر کرده‌ است. ازجمله مشخصات وان‌پلاس 2 مینی می‌توان به صفحه‌نمایش 4.99 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 1920، پردازنده اسنپدراگون 810 با هشت هسته 2 گیگاهرتزی، پردازنده‌ گرافیکی آدرنو 430، چهار گیگابایت‌ رم و 16 گیگابایت حافظه‌ داخلی اشاره‌ کرد؛ البته از طریق کارت حافظه می‌توان تا 128 گیگابایت دیگر به آن افزود.

دوربین اصلی وان‌پلاس 2 مینی 13 مگاپیکسلی و دوربین دوم آن 8 مگاپیکسل است همچنین در این اسمارت‌فون به‌صورت پیش‌فرض اندروید 5.1.1 نصب شده‌ است؛ از مشخصات ظاهری این اسمارت‌فون می‌توان به ضخامت 6.9 میلی‌متری و وزن 138 گرمی آن اشاره‌ کرد، این گوشی از 4G LTE، 3G، 2G، بلوتوث، GPS و Wi-Fi پشتیبانی می‌کند. البته اطلاعات منتشر شده توسط TENNA تفاوت‌هایی نیز با بنچمارک GFXBench دارند به‌عنوان مثال در بنچمارک اندازه صفحه‌نمایش 4.6 اینچ اعلام شده‌بود.

خب تا این‌جای کار همه‌چیز معمولی بود اما باید بگویم یک اتفاق بسیار شگفت‌انگیز رخ‌ داده‌است، امروز و توسط TENNA یک اسمارت‌فون دیگر با نام Oppo A30 نیز توانست مجوز بگیرد اما نکته جالب این تلفن‌همراه شباهت عجیبش با وان‌پلاس 2 مینی است، این دو اسمارت‌فون چه از نظر ظاهر و چه ازنظر مشخصات کاملا مشابه یکدیگر هستند. البته اندکی تفاوت در رنگ‌ها دیده می‌شود اما حداقل در رنگ سفید کاملا مشابه یکدیگر هستند، همین‌موضوع باعث‌شده شایعاتی پیرامون همکاری اوپو و وان‌پلاس شکل بگیرد.

oppo a30-one plus 2 mini-1
oppo a30-one plus 2 mini-3

به‌هر حال شباهت دو اسمارت‌فون از دو کمپانی مختلف تا این‌حد می‌تواند پایه‌گذار یک جنگ تمام عیار شود.

2 در مورد “شباهت شگفت‌انگیز دو گوشی وان‌پلاس 2 مینی و اوپو A30”

  1. نمیدونم چرا حس میکنم یه ربطی به شایعه ای که قرار بود وان پلاس و اوپو با هم ادغام بشن داره
    البته اون شایعه تکذیب شد ولی به نظرم من به هر دلیلی ربط داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH