گوشی اندرویدی نوکیا

گزارش مالی نوکیا در 3 ماهه پایانی سال 2015

شرکت نوستالژیک و دوست‌داشتنی نوکیا که برای بسیاری از ما یادآور اولین موبایل‌هایمان است، پس از خرید سهامش توسط مایکروسافت فعالیت کم‌رنگ‌تری نسبت به گذشته داشته است اما هم چنان می‌توان از آن به‌عنوان برندی فعال در عرصه تلفن‌های همراه نام برد.

نوکیا امروز گزارشی از عملکرد و سود خود منتشر کرده است که سوددهی و موفقیت این شرکت را بالاتر از سطح انتظار و موفقیت‌آمیز نشان می‌دهد. طبق این گزارش بخش شبکه نوکیا موفق شده است بیش از 90 درصد فروش این شرکت را به خود اختصاص داده و سود 14.6 درصد را در سه ماهه چهارم سال 2015 داشته باشد، درحالی‌که در مدت مشابه سال گذشته (2014) این سود معادل 14 درصد بوده است.

اما فروش نوکیا در این بازه زمانی سال 2015 روند نزولی داشته و 3 درصد افت کرده است؛ منابع دیگر فاش کرده‌اند که این شرکت در سال 2015 به فروش خوبی رسیده و سود بسیاری در همکاری با اپراتورها و شبکه‌های اتصالی از آن خود کرده است. هم‌چنین در این گزارش به این نکته اشاره‌ شده که با توجه به تغییر شبکه‌های اینترنتی کشور چین به ساختار LTE نوکیا توانسته از این بابت به سود خوبی در بزرگ‌ترین بازار خود یعنی چین دست یابد. هرچند که پیش‌بینی می‌شود این سود مقطعی باشد و تا پایان سال 2016 تداوم نداشته باشد.

42_nokia

هم‌چنین رقیبان نوکیا در این امر یعنی هواوی و اریکسون بیکار ننشسته‌اند و در فکر برنامه‌ریزی بیشتر برای تسخیر سود حاصل از بازار پررونق چین هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH