سنسور اسکن اثر انگشت ال‌جی V10 به سادگی قابل دور زدن است!

امنیت تلفن‌های همراه در عصر حاضر بیش از هر زمانی اهمیت دارد و به همین دلیل است که کمپانی‌های سازنده دائما در تلاش برای بالا بردن هر چه بیشتر امنیت این دستگاه‌ها هستند. در حالی که شرکت‌هایی مانند گوگل با امکانات نرم‌افزاری سعی در افزایش امنیت دارند، شرکت‌های تولید کننده سخت افزار این دستگاه‌ها هم با به‌کارگیری برترین فناوری امنیتی حال حاضر که اسکن اثر انگشت است به کاربران امنیت بیشتری را هدیه داده‌‌اند.

ال‌جی یکی از سازندگان معروف اسمارت‌ فون‌هاست که کمی دیرتر از سایر رقبا از این فناوری استفاده کرد. اولین گوشی ال‌جی که از این قابلیت بهره می‌برد، ال‌جی V10 است که با استفاده از این سنسور به شما امکان می‌دهد قفل گوشی را باز کرده و از سیستم‌های پرداخت موبایلی استفاده کنید.LG-V10-Fingerprint

استفاده از اثر انگشت برای باز کردن گوشی‌ از رمز عبور یا پین بهتر است، به خصوص اگر در ساختن یک رمز عبور امن و غیر قابل حدس یا به خاطر آوردنش مشکل داشته باشید. اما سنسور تشخیص اثر انگشت هم مستعد حمله و نفوذ است. وقتی این نوع سنسور برای اولین در آی‌فون 5s استفاده شد، دیدیم که یک کاربر در ویدئویی به راحتی و با استفاده از پنجه یک گربه توانست قفل دستگاه را باز کند که البته این مشکل سریعا حل شد. اما این بار یکی از کاربران ال‌جی V10 ویدئویی منتشر کرده که در آن دور زدن سنسور اسکن اثر انگشت این گوشی ممکن است. با سو استفاده از این نقص فنی، کاربران دیگر هم می‌توانند اثر انگشت خود را ثبت کرده و به راحتی قفل گوشی شما را باز کنند. چند عامل کوچک در این اتفاق نقش دارند که مهم‌ترین آن‌ها دست یافتن فرد دیگر به گوشی شماست، پس قبل از هر چیز باید از همراه داشتن گوشی خود یا امن بودن محل مطمئن شوید.LG-V10-is-introduced-(1)

در این ویدئو کاربر به توضیح مراحلی پرداخته که می‌توان سنسور اسکن اثر انگشت V10 را دور زد، بنابراین با رعایت این موضوعات می‌توان از نفوذ به گوشی خود جلوگیری کنید. اولین کاری که لازم است انجام ندهید، استفاده از لانچر Nova به جای رابط کاربری پیش‌فرص ال‌جی است. پس استفاده از این لانچر، ویجت Activities مربوط به آن در هوم اسکرین ظاهر می‌شود و پس از باز کردن آن با انتخاب com.lg.fingerprintsettings. چند گزینه پیش روی‌تان قرار می‌گیرد که اولین آن “add a fingerprint” است. اگر اثر انگشت خود را در این بخش ثبت کنید، در هوم اسکرین شما یک میان‌بر اضافه خواهد کرد که به تمامی کسانی که به گوشی شما دسترسی پیدا کنند امکان می‌دهد اثر انگشت خود را ثبت کنند.

اگر تمایل به استفاده از این لانچر را دارید، می‌توانید با ثبت حداکثر ۴ اثر انگشت از خود (حداکثر تعدادی که می‌توانید در V10 ثبت کنید)، ظرفیت این سنسور را پر کرده و راه نفوذ دیگران به گوشی خود را مسدود کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH