شیائومی Mi 5 رسما معرفی شد؛ زیبا و قدرتمند

Mi5 (2)

شیائومی در کنفرانس خود در کنگره جهانی موبایل از جدیدترین پرچم‌دار خود رونمایی کرد، Mi 5 نامی است که شیائومی برای پرچم‌دار جدید خود انتخاب کرده است. طراحی این دستگاه به صورت منحنی انجام گرفته که در بین اسمارت‌فون‌های امروزی بسیار رایج است، بخش پشت دستگاه شبیه به Mi Note شیائومی ساخته شده و طراحی کلی  این اسمارت‌فون نیز بسیار شبیه به Mi Note است. اسمارت‌فون شیائومی Mi 5 مجهز به نمایشگری 5.15 اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی است که با توجه به استفاده از 16 ال‌ای‌دی تامین کننده نور پس زمینه، نمایشگر در حداکثر میزان روشنایی بسیار پرنور خواهد بود. وجود این صفحه نمایش موجب می‌شود در زیر نور مستقیم آفتاب هیچ‌گونه مشکلی برای کارکردن با گوشی وجود نداشته باشد.

Mi5 (3)

درست زیر نمایشگر کلید سخت‌افزاری هوم قرار دارد که مجهز به اسکنر اثر انگشت است و در واقع برای اولین بار در یک گوشی شیائومی شاهد استفاده از سنسور اثر انگشت هستیم. بدنه زیبای Mi 5 ابعادی 69.20 در 144.55 در 7.25 میلی‌متری دارد که تنها اندکی از Mi Note باریک‌تر است، این گوشی 129 گرم وزن دارد که بیش‌تر این وزن به علت وجود شیشه پشتی 3D glass و باتری بزرگ 3000 میلی‌آمپری است. این اسمارت‌فون یک نسخه با پشت سرامیکی دارد که Mi 5 Pro خوانده می‌شود.

شیائومی Mi 5 مجهز به اسنپدراگون 820 است که با توجه به مدل گوشی در دو فرکانس مختلف فعالیت می‌کند، نسخه 32 گیگابایتی 3 گیگابایت رم دارد و فرکانس پردازنده بر روی 1.8 گیگاهرتز تنظیم شده است درحالی که نسخه 64 گیگابایتی با همان میزان رم فرکانسی 2.15 گیگاهرتزی خواهد داشت، نسخه پرو نیز یک گیگابایت رم اضافه دارد.

در بخش حافظه‌داخلی تمرکز شیائومی بیش‌تر روی سرعت گذاشته شده است به همین علت به جای استفاده از حافظه‌های معمول eMMC از نسخه پیشرفته‌تر UFS 2.0 استفاده کرده که می‌تواند تا 128 گیگابایت افزایش حجم داشته باشد. استفاده از این نوع پردازنده موجب بهبود 80 درصدی سرعت نسبت به eMMC 5.0 (مورد استفاده در گلکسی S6) شده است. تراشه اسنپدراگون 820 هم‌چنین از نسل سوم فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

امکانات اتصالی این اسمارت‌فون به لطف استفاده از فناوری 3x Carrier بهبود زیادی داشته است، این اسمارت‌فون می‌تواند با اتصال به شبکه +4G یا 4G Advanced به سرعت انتقال 600 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. Mi 5 هم‌چنین از VoLTE و NFC پشتیبانی می‌کند.

Mi5 (1)

در بخش دوربین شیائومی Mi 5 از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f / 2.0 و تثبیت کننده 4 محوره استفاده کرده است، سنسور IMX 298 سونی که در این اسمارت‌فون به کار رفته، توانایی تشخیص فاز و فوکوس خودکار را دارد که موجب شده دوربین Mi 5 شایسته یک پرچم‌دار در سال 2016 باشد. طراحی Mi 5 به گونه‌ای صورت گرفته که تمامی دوربین در دستگاه قرار دارد و شاهد هیچ برآمدگی در پشت گوشی نیستیم. استفاده از اسنپدراگون 820 توانایی ضبط به صورت 4K را به Mi 5 داده است، در بخش سلفی شیائومی از یک سنسور 4 مگاپیکسلی التراپیکسل استفاده کرده است.

شیائومی Mi 5 از سیستم عامل معروف و محبوب MIUI 7 که بر پایه اندروید 6 ساخته شده است استفاده می‌کند.

4 در مورد “شیائومی Mi 5 رسما معرفی شد؛ زیبا و قدرتمند”

      1. شما نوشتین گوشی !
        گوشی شامل همه چی میشه ، لااقل تعیین کنین کدوم مدله که اشتباه پیش نیاد
        همه ی فبلتا گوشین ولی همه گوشیا فبلت نیستن ، توی متن رسما کل گوشی های تاریخشون رو با خاک یکسان کردین …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH