آموزش ردیابی دستگاه‌های اندرویدی با استفاده از موتور جستجو گوگل

How to use Google search to find lost Android phone ITResan Hamed Feshki4

برای همه ما پیش آمده که تلفن همراه خود را در نقطه‌ای گم کنیم یا گاهی اوقات محل قرار دادن آن در منزل، ماشین یا حتی در بیرون از منزل را فراموش کنیم. شما می‌توانید بجای اینکه همه جا را در پی گوشی خود زیرو رو کنید، از گوگل نیز کمک بخواهید.

این قابلیت کمتر شناخته شده گوگل به شما اجازه می‌دهد گوشی یا تبلت خود را که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند بوسیله موتور جستجو گوگل در کامپیوتر خود بیابید. البته این کار نیازمند ضوابطی است. برنامه گوگل می‌بایست بر روی تلفن اندروید شما نصب شده باشد و شما حساب کاربری گوگل یا همان Gmail خود را وارد برنامه کنید. Now cards notifications و Web & App activity فعال باشد. همچنین تنظیمات location باید بر روی حالت “High accuracy” تنظیم شده باشد. توجه داشته باشید که گوشی یا تبلت شما روشن باشد و به طریقی به اینترنت متصل باشد.

نحوه پیدا کردن گوشی:

How to use Google search to find lost Android phone ITResan Hamed Feshki3

ابتدا با استفاده از مرورگر کامپیوتر به حساب کاربری گوگل خود وارد شوید. دقت داشته باشید که این اکانت باید همان اکانت وارد شده در گوشی باشد. بنابراین اگر تا امروز از Gmail شخصی خود در گوشی استفاده نکرده‌اید بهتر است نسبت به ساخت اکانت اقدام کنید.

در جستجوگر گوگل عبارت “find my phone” (گوشی من را پیدا کن) را تایپ کرده و جستجو کنید. در جواب گوگل یک نقشه نمایش می‌دهد و محل قرارگیری گوشی شما را نقطه گذاری می‌کند. چند ثانیه صبر کنید، درنهایت یک محل بر روی نقشه نمایش داده می‌شود که دقت لازم را برای اینکه به شما یادآوری کند گوشی را کجا قرار داده‌اید، دارد. اما اگر شما گوشی را در خانه گم کرده باشید چطور؟ گوگل می‌تواند زنگ گوشی شما را به صدا دربیاورد! البته این قابلیت در گوشی‌های همیشه سایلنت کاربرد بیشتری دارد.

برای به صدا درآوردن گوشی خود روی آیکون یا لینک زنگ خوردن در نقشه کلیک کنید. دستگاه شما با صدای بلند و برای 5 دقیقه تا زمانی که شما اقدام به قطع صدا نکنید، زنگ خواهد خورد. اما اگر شما تبلت خود را بجای گوشی گم کرده باشید چطور؟! قابلیت زنگ خوردن برای تبلت‌ها نیز بکار می‌آید. ما این راهکار را برای یافتن تبلت Nexus 7 استفاده کردیم و عملکرد جالب آن در تبلت‌ها را از نزدیک ملاحظه نمودیم. با کلیک بر روی لینک زنگ خوردن، تبلت صدای زنگ را پخش خواهد کرد.

How to use Google search to find lost Android phone ITResan Hamed Feshki2

قابلیت سرچ گوگل تنها راه ردیابی دستگاه‌های گم شده اندروید به حساب نمی‌آید. یک ویژگی مشابه نیز در برنامه‌ای بنام Android Device Manager وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از آن دستگاه خود را بیابید یا زنگ آن را به صدا دربیاورید. اگر شما فکر می‌کنید گوشی شما دزدیده شده است می‌توانید با استفاده از این قابلیت دستگاه خود را از راه دور قفل کنید یا کلمه عبور آن را مجددا تنظیم کنید و یا اطلاعات خود را از روی دستگاه پاک کنید.

How to use Google search to find lost Android phone ITResan Hamed Feshki5

اپل نیز ردیابی مشابهی را با نام Find My iPhone (آیفون من را پیدا کن) ارایه می‌دهد. این ردیابی توسط حساب کاربری iCloud و یا برنامه Find My iPhone عمل می‌کند و شما می‌توانید آیفون یا آیپد خود را یافته و برای یافتن مکان دقیق دستگاه را به‌صدا درآورید و یا حتی قفل کرده و اطلاعات آن را پاک کنید.

8 در مورد “آموزش ردیابی دستگاه‌های اندرویدی با استفاده از موتور جستجو گوگل”

  1. سلام. بهتره اگه گوشی تون مفقود و یا دزدیده شده به سامانه همیاب 24 برید و اونجا ثبت کنید و گوشی تون رو دست اورگان ها و یا سازمان های غیر رسمی ندید. اونجا گوشی تون رو پیگیری و پیدا میکنن.

  2. چرته همش تو ایران هیچ کسی کمکت نمی کنه رفتم کلانتری افسر ستوان یکم اونجا میگه امیدی به پیدا کردن گوشی نیست این که پلیس باشه دیگه از بقیه چه انتظاری دارید اینجا ایرانه عزیز من . ما طبقه ضعیف فقط باید بمیریم اونم ذره ذره ای کاش می تونستم یه تیر بخرم بزنم تو مغزم تموم شم از این مملکت با هزار زحمت کارگری گوشی خریدم یه هفته نمیشه تو خیابون زدن آخه این چه امنیتیه این چه نظامیه این چه قانونیه به کجا پناه ببریم ای کاش به دنیا نمی اومدم ای خداااااااااااااااااااااا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH