مک‌بوک پرو نازک‌تر با پنل OLED لمسی و تاچ آی‌دی در راه است

ظاهرا شرکت اپل در نظر دارد تا اواخر امسال، مک‌بوک پروهای خود را با طراحی جدیدتری عرضه نماید. Ming Chi Kuo که یک تحلیلگر دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید، در این باره می‌گوید:

اپل قصد دارد تا مک‌بوک پروهایی نازک‌تر با تاچ آی‌دی داخلی و ویژگی‌های دیگر را در اواخر امسال برای کاربران خود تولید و به بازار وارد کند. این تغییر، بزرگ‌ترین به‌روزرسانی مک‌بوک پروها ظرف چند سال اخیر به حساب می‌آید.

در کنار بهره‌گیری از طراحی نازک‌تر و سبک‌تر و همچنین تاچ آی‌د‌ی داخلی، اپل دست به تغییر جدیدی زده و مک‌بوک پروهایی با پنل OLED لمسی (تنها قسمت پایینی پنل به این قابلیت مجهز است) را طراحی نموده است. به نظر می‌رسد که خط تولید مک‌بوک‌ها در سال ۲۰۱۶، می‌تواند نقطه روشنی برای شرکت اپل به حساب آید. مک‌بوک پروهای جدید که در نیمه چهارم سال ۲۰۱۶ به دنیای تکنولوژی معرفی خواهند شد، دارای طراحی نازک‌تری بوده و همچنین از تاچ آی‌دی و پنل لمسی OLED نیز برخوردار خواهند بود که این پنل، عملا کلید‌های کاربردی فیزیکی (F1 تا F12) را از کار بی‌کار خواهد کرد و آنها، جای خود را به قابلیت‌های لمسی می‌دهند. مک‌بوک پروهای جدید از پورت USB-C و Thunderbolt 3 نیز بهره‌مند خواهند بود.

این اخبار تاحدودی، مهر تأییدی بر شایعات گذشته پیرامون تغییر در طراحی مک‌بوک پروهای جدید می‌گذارد و با توجه به معرفی سری مک‌بوک‌های ۱۲ اینچی توسط اپل و بهره‌گیری از کیبورد دارای مکانیسم پروانه‌ای (butterfly-mechanism)، به نظر می‌رسد که این قابلیت در مک‌بوک پروهای جدید نیز استفاده شود.

Ming Chi Kuo سابقه خوبی در پیش‌بینی محصولات اپل داشته، اما در برخی مواقع نیز اشتباهاتی را مرتکب شده و تمامی پیش‌بینی‌های وی درست نبوده است. نوار لمسی که طبق این اخبار در مک‌بوک پروهای جدید قرار خواهد گرفت، بسیار جذاب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پیش‌بینی‌ها، تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH