هواوی با استخدام طراح سابق اپل به دنبال چیست؟

هواوی با استخدام طراح سابق اپل به دنبال چیست؟!

هواوی برنامه‌های بزرگی در سر دارد، برنامه‌هایی جهانی. این غول بزرگ چینی سازنده گوشی‌های هوشمند پس از دستیابی به موفقیت‌های پی‌درپی در کشور زادگاه خود، توانسته است نبض ۸ درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند جهان را در اختیار گرفته و جایگاه خود را به عنوان سومین گوشی‌ساز بزرگ در دنیا (پس از اپل و سامسونگ) تثبیت کند.

با این حال، این کمپانی برای سفت کردن جای پای خود در خارج از مرزهای چین هنوز راه درازی در پیش دارد. هواوی به دنبال این است که به نرم‌افزارها و عناصر طراحی بصری خود که برای مصرف‌کنندگان امروزی خو گرفته به مفاهیم زیبایی‌شناسی مدرن، فاقد جذابیت کافی است، رنگ و لعابی تازه ببخشد. هواوی همیشه در مظان این اتهام قرار داشته که برای سر و شکل دادن به رابط کاربری خود، دست به تقلید از محصولات اپل می‌زده است. به همین دلیل، هواوی برنامه‌ای جدید و خلاف رویه گذشته را از آستین خود بیرون آورده است تا هر چه بیشتر از شباهت ظاهری گوشی‌های خود با آیفون بکاهد. این کمپانی به تازگی یکی از طراحان موثر در آفرینش رابط کاربری آیفون را به استخدام خود درآورده است.

نام این طراح، ابیگیل برودی است و سال گذشته، مسئولیت ایجاد تغییرات اساسی در پوسته اندرویدی رابط کاربری EMUI به او محول شد. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه به‌روزرسانی جدید برای رابط کاربری EMUI در ماه سپتامبر پیش رو، خانم برودی باید برای تبدیل ایده‌های خود به واقعیت، سریع‌تر دست بجنباند اما گویا او چندان نگران به نظر نمی‌رسد. وی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت The Information افشا کرد که به همراه یک مهندس دیگر، تنها با صرف یک هفته وقت توانسته‌اند شالوده اصلی المان‌های بصری تشکیل دهنده شکل و شمایل آیفون عرضه شده در سال ۲۰۰۷ را خلق کنند.

انتظار می‌رود نسخه جدید EMUI تمامی ویژگی‌های شبه اپلی را کنار زده (مانند آیکون‌های مربعی با گوشه‌های گرد) و خصوصیات بومی اندرویدی (مانند کشوی اپ‌ها) را تقویت کند. همچنین خانم برودی می‌گوید که از رنگ‌های کسل‌کننده هواوی و زبان طراحی گنگ آن دوری جسته و رنگ‌ها و موادی با طراحی روشن و چشم‌نواز را جایگزین آن‌ها می‌کند.

برودی می‌خواهد گوشی‌های هوشمند هواوی، اولین سیستم عامل آکنده از روح، احساس، نیرومندی و شادابی در دنیا را با آمیخته‌ای از روح و ذهن انسان، به رخ جهانیان بکشانند. وی به عنوان فردی که به کار خود ایمان راسخ دارد، ترجیح می‌دهد از واژه “اسمارت‌فون یا گوشی هوشمند” استفاده نکرده و ترکیب “کتاب جادویی” را جایگزین آن کند. برودی به وب‌سایت The Information گفت:

من در هواوی یک طراح خرده‌پا نیستم، من آمده‌ام تا جهان را تکان دهم.

اینکه آیا فیس‌لیف جدید رابط کاربری هواوی خواهد توانست این کمپانی را در مبارزه با سایر بازیگران صحنه جهانی گوشی‌های هوشمند یاری دهد یا خیر، به زودی مشخص خواهد شد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم تردستی‌های خانم طراح با نرم‌افزارهای هواوی چه می‌کند.

2 در مورد “هواوی با استخدام طراح سابق اپل به دنبال چیست؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH