ناسا ماموریت تلسکوپ هابل را برای پنج سال دیگر تمدید کرد

ناسا اعلام کرده که تلسکوپ فضایی مشهور هابل تا پنج سال دیگر به کار خود ادامه خواهد داد، این تلسکوپ به سازمان فضایی آمریکا کمک می‌کند تا عمیق‌تر به مشاهده جهان بپردازد. از مدت‌ها پیش ناسا در حال کار بر روی جانشین تلسکوپ هابل است، اما این بیانیه به این معنی است که هابل هنوز هم می‌تواند به کار گرفته شود تا زمانی ک جانشینش از راه برسد. این تلسکوپ خدمات زیادی به بشر کرده و تقریبا نزدیک به سه دهه در فضا مشغول بوده است.

این تلسکوپ در ۱۹۹۰ به فضا فرستاده شد و از آن زمان تاکنون همچنان فعال است. متخصصین تا به حال چندین بار این تلسکوپ را تعمیر کرده‌اند که آخرین آن به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد.

ناسا اعلام کرده که هابل را تا ۵ سال دیگر به خدمت خواهد گرفت:

انتظار می‌رود هابل تا اوایل دهه جدید میلادی به جمع آوری اطلاعات ارزشمند ادامه دهد و جایگاه خود را در تاریخ به عنوان یک ابزار رصد برجسته در فضا، از منظومه شمسی خودمان تا جهان دورتر، به ثبت برساند.

انتظار می‌رود تلسکوپ فضایی James Webb که جانشین هابل است در سال ۲۰۱۸ معرفی شود. این تلسکوپ به وسیله فرو سرخ کار می‌کند، بنابراین با هابل متفاوت است و کیهان را در نور مرئی و فرابنفش می‌بینید. هر دو این ابزارها ما را در شناختن جنبه‌های مختلف کیهان با جزییاتی کامل‌تر و بیشتر از گذشته، یاری می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH