فروش نمایشگرهای AMOLED سامسونگ تا سال ۲۰۱۹ به ۵۶۰ میلیون واحد می‌رسد

سامسونگ بر بازار تولید و تهیه نمایشگرهای AMOLED تسلط کامل دارد و انتظار نمی‌رود که تا چند سال آینده شرکتی بتواند سلطه سامسونگ را به چالش بکشد. در حقیقت، بسیاری از شرکت‌ها تا چند سال آینده قادر به تولید نمایشگر AMOLED نخواهند بود، چه برسد به تولید انبوه و به چالش کشیدن سامسونگ!

میزان تولید نمایشگر AMOLED سامسونگ با افزایش ۱۱۴ درصدی تا سال ۲۰۱۹ به ۵۶۰ میلیون واحد خواهد رسید. بزرگترین مشتری سامسونگ، خود سامسونگ است! در حقیقت بخش نمایشگر سامسونگ، به بخش الکترونیک این شرکت، حدود ۲۳۰ میلیون نمایشگر AMOLED می‌فروشد. این میزان تا سال ۲۰۱۹ به ۲۹۰ میلیون واحد می‌رسد.

سامسونگ تا سال ۲۰۲۰ بازار نمایشگر‌های AMOLED گوشی‌ها را در چین از آن خود خواهد کرد. سازندگان چینی اسمارت‌فون از جمله ویو، اوپو، GiONEE، هواوی و لنوو تصمیم به استفاده از این نمایشگر گرفته‌اند و سامسونگ تامین کننده نمایشگر برای آنان خواهد بود. میزان فروش سامسونگ به این شرکت‌ها از ۹۹ میلیون واحد در سال ۲۰۱۶ به ۱۵۰ میلیون واحد در سال ۲۰۱۹ می‌رسد.
Samsung AMOLED ITResan Hamed Feshki

سازندگان ژاپنی، چینی و تایوانی تا سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ قادر به تولید انبوه نمایشگرهای AMOLED نیستند. شرکت تازه تاسیس Japan Display و شارپ از جمله این شرکت‌ها هستند. سامسونگ در آن زمان با رقابت شدیدی مواجه می‌شود، ولی تا آن زمان می‌تواند به تولید خود ادامه دهد. با این‌حال شرکت‌های یاد شده شاید تا ۵ سال دیگر هم نتوانند وارد رقابت با سامسونگ شوند. معمولا در دنیای تجارت، شرکتی که اولین بار وارد یک حوزه می‌شود، در آن حوزه برتر باقی می‌ماند. سامسونگ سال‌هاست به تولید این نوع نمایشگرها پرداخته است و ورود دیر موقع شرکت‌های دیگر، آنها را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

از سال آینده، انتظار می‌رود که آیفون نیز از نمایشگرهای AMOLED استفاده کند. سال آینده، دهمین سالگرد تولد آیفون است و انتظار می‌رود که اپل تغییرات زیادی در گوشی خود ایجاد کند. سامسونگ سال آینده ۴۰ میلیون، سال ۲۰۱۸ در حدود ۸۰ میلیون و در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۱۲۰ میلیون از این نمایشگرها را به اپل می‌فروشد. با این اوضاع، اگر تا ۵ سال آینده گوشی با نمایشگر AMOLED بخرید، به احتمال خیلی زیاد، نمایشگر آن ساخت سامسونگ است.

1 در مورد “فروش نمایشگرهای AMOLED سامسونگ تا سال ۲۰۱۹ به ۵۶۰ میلیون واحد می‌رسد”

  1. مجید بوالحسنی از اراک

    در حال حاضر یکه تازه بلامنازع نمایشگر و پنل AMOLED در دنیا گوشی های هوشمند سامسونگ هستش ولی همانطور یه زمانی در زمینه گوشی نوکیا یکه تاز بود و بعدا سامسونگ و اپل و هواوی جایگاه نوکیا رو تصاحب کردن و نوکیا از گردونه خارج شد مطمئن باشید کافیه شرکتهایی مثل هواوی بتونه به تکنولوژی و ساخت و تولید پنل AMOLED دست پیدا کنه شک نکنید در عرض مدت بسیار کوتاهی به رقیب سرسخت و شاید بالاتر از سامسونگ دست پیدا کنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH