گوریلا گلس ۵ و افزایش حفاظت از صفحه نمایش در مقابل سقوط

شرکت Corning که سازنده شیشه‌های محافظ گوریلا گلس است، امروز به طور رسمی پنجمین نسل از این نوع شیشه را معرفی کرد که طبق انتظارها گوریلا گلس ۵ نام دارد. گوریلا گلس معمولا در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و گاهی سایر ابزارهای الکترونیکی استفاده می‌شود و یکی از استانداردها برای محافظت از صفحه نمایش‌ها در مقابل ضربات و خط و خش است. این نوع شیشه‌ها از سال ۲۰۰۷ در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شوند و تا به امروز با معرفی هر نسل بهبودهایی در رابطه با ضخامت، مقاومت و میزان تحمل این شیشه‌ها ایجاد شده است.

طبق اعلام Corning، در گوریلا گلس ۵ مقاومت شیشه در هنگام سقوط، در ارتفاعات مختلف مانند سقوط از جیب یا سقوط از دست هنگام مکالمه و همچنین برخورد آن با سطوح مختلف، تا ۴ برابر نسبت به نسل قبل افزایش یافته است. بر خلاف گوریلا گلس ۴ که هنگام سقوط تا ارتفاع یک متر را تاب می‌آورد، نسخه پنجم این شیشه که ۰.۶ میلی‌متر ضخامت دارد و اگر حتی از ارتفاع ۱.۶ متری هم سقوط کند تا ۸۰ درصد مشکلی برایش پیش نخواهد آمد. این پیشرفت ممکن است خیلی چشمگیر نباشد، اما تا حد زیادی از آسیب‌های معمول وارده به صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

با توجه به این که یکی از مشتریان پر و پا قرص گوریلا گلس گوشی‌های هوشمند هستند، شرکت Corning با استفاده از مطالعات Toluna Quicksurvey دریافته که حدود ۸۵ درصد از کاربران حداقل یک بار در سال به طور تصادفی گوشی از دست‌شان می‌افتد (البته این حداقل میزان است و ۵۵ درصد آن‌ها سه بار یا بیشتر را اعلام کرده‌اند). ۶۰ درصد از این ۸۵ درصد هنگام خارج کردن از جیب یا زمان مکالمه گوشی از دست‌شان رها شده است. با در نظر گرفتن این که این ارتفاعات معمول‌ترین ارتفاع در هنگام سقوط گوشی‌ هستند، نقش گوریلا گلس برای محافظت از آسیب به صفحه تلفن‌ها در این ارتفاع و کاهش صدمات جدی است.

شرکت Corning از مدت‌ها قبل فعال بوده، اما تولید شیشه‌های محافظ برای گجت‌ها را از حدود یک دهه قبل آغاز کرده و با توجه به فراگیر شدن اسمارت‌ فون‌ها، این کسب و کار برایش سود سرشاری داشته است. تا به حال ۴.۵ میلیارد دستگاه مجهز به شیشه‌ گوریلا گلس در دنیا به فروش رسیده‌اند که بیش از ۱۸۰۰ مدل را شامل می‌شوند و این ارقام همچنان در حال افزایش است.

1 در مورد “گوریلا گلس ۵ و افزایش حفاظت از صفحه نمایش در مقابل سقوط”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH