ضریب نفوذ اسکنرهای اثر انگشت در سال ۲۰۱۷ به بالای ۵۰ درصد می‌رسد

اسکنرهای اثر انگشت در سال ۲۰۱۷ در بیش از ۵۰ درصد اسمارت‌فون‌ها استفاده می‌شوند که این نسبت به سال ۲۰۱۶ با ۴۰ درصد نفوذ، رشد ۱۰ درصدی نشان می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، تقاضا برای حسگرهای اثر انگشت، دایما در حال افزایش بوده و در سال ۲۰۱۵ در حدود ۲۰ درصد اسمارت‌فون‌ها به این تکنولوژی بایومتریک مجهز بوده‌اند.

کاهش قیمت حسگرهای اثر انگشت باعث شده که تعداد بیشتری از سازندگان اسمارت‌فون به آن روی آورند. همچنین تعداد زیاد سازندگان باعث رقابت شدید در این بازار شده است. سازندگان تایوانی و چینی حسگرهای اثر انگشت همچون Egistec ،Elan Microelectronics ،FocalTech Systems ،Goodix Technology و Silead، همچنان بر بازار چین تمرکز دارند که تقاضا برای اسمارت‌‌فون به ۵۰۰ میلیون واحد در سال ۲۰۱۶ می‌رسد. این سازندگان اما باید بتوانند خود را در بازار جهانی ثابت کنند. میزان تقاضا برای حسگرهای این سازندگان در سه‌ماهه سوم سال افزایش می‌یابد. تولید سازندگان تایوانی و چینی در سال ۲۰۱۷ تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

در عین حال، قیمت حسگرهای اثر انگشت در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به ۳ دلار رسیده است. این همان روندی است که در همه تکنولوژی‌های جدید دیده می‌شود. هر چه بیشتر استفاده می‌شوند، هزینه آنها کاهش پیدا می‌کند و این باعث می‌شود که بیشتر و بیشتر استفاده شوند.

iphone-5s-scanner

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH