بررسی کوتاه لپ‌تاپ Yoga Book کمپانی لنوو

مشخص کردن مرز خاصی بین نوآوری و جدید بودن یک محصول برای ما ممکن نیست. اما لپ‌تاپ لنوو Yoga Book آمده تا ترکیبی از هر دو کلمه را داشته باشد. Yoga Book ذاتا یک تبلت بوده که همراه بخش پایینی‌اش یک لپ‌تاپ را تشکیل داده است. این بخش از Yoga Book برخلاف همه لپ‌تاپ‌ها از یک کیبورد معمولی با دکمه تشکیل نشده و به جای آن یک پنل لمسی این قسمت را ساخته است. پنل استفاده شده در این بخش، هم می‌تواند وظیفه صفحه کلید را داشته باشد و هم به‌عنوان یک صفحه برای طراحی و کارهای گرافیکی مورد استفاده قرار گیرد. در این بخش است که اوج نوآوری و خلاقیت در این محصول لنوو به چشم می‌آید.

lenovo-yoga-book-bn2-1

در ابتدا می‌خواهیم از مهندسی و نوع ساخت لولایی که در بخش نمایشگر این محصول لنوو به کار رفته، قدردانی کنیم. استایل و نوع ساخت این بخش از لپ‌تاپ دقیقا مشابه همان چیزی است که در سایر مدل‌های Yoga دیده‌ایم. اما ظرافت و کاهش ابعاد بخشی است که خبر از طراحی تازه این محصول می‌دهد. Yoga Book در عین ظرافت، بسیار محکم و با استحکام است. همچنین همان لولایی که دو بخش لپ‌تاپ را به هم متصل کرده، عملکرد بسیار خوبی را از خودش نشان می‌دهد. صفحه نمایش ۱۰ اینچی هم به راحتی در هر زاویه‌ای که بخواهید قرار می‌گیرد و شما قادر خواهید بود که آن را کاملا تا کرده و از دستگاه به صورت یک تبلت بهره ببرید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در این نوت‌بوک می‌توان نام برد، ضخامت بسیار کم و مناسبش است که همین موضوع در کنار وزن بی‌نهایت سبک آن، تجربه کاری عالی را برای کاربر فراهم می‌آورد.

lenovo-yoga-book-17

خب! به صفحه کلید هیجانی این لپ‌تاپ می‌رسیم. صفحه کلیدی که از هیچ دکمه سخت‌افزاری ساخته نشده و همه چیز درون یک صفحه لمسی جاسازی شده است. به گفته کمپانی لنوو تنها ۲ ساعت زمان می‌برد تا به این صفحه کلید بدون دکمه عادت کنید. اما باز همین که هیچ کلیدی برای فشردن وجود نداشته باشد، شاید کمی حس عجیب غریب بودن را به کاربر بدهد. فرصت زیادی برای کار کردن با این صفحه کلید به ما داده نشد، اما در همان مدت کوتاه هیچ مشکل خاصی وجود نداشت. اما بودن یا نبودن کلید سخت‌افزاری آن چنان تفاوتی در عملکرد کاربر با لپ‌تاپ ندارد. این طور نیست؟! عده‌ای هم می‌گویند طراحی Halo صفحه کلید، چیزی است که مربوط به آینده بوده و این نسل از کیبوردها به زودی جا خواهند افتاد. باید دید که این موضوع در آینده به چه صورت خواهد بود.

lenovo-yoga-book-15

Yoga Book با شعار قدرتمند بودن در نوت‌برداری معرفی گردید و این موضوع را کاملا تایید می‌کنیم. در واقع هدف اصلی قرارگیری بخش پایینی به صورت یک صفحه لمسی را می‌توان با این شعار توجیه کرد. این دستگاه همراه یک قلم چند منظوره و تکنولوژی Wacom-powered digitizer در بخش صفحه کلید، معرفی شده است.

این قلم چند منظوره را می‌توانید بر روی صفحه نمایش و هم سطح پایین دستگاه استفاده کنید. این سطح لمسی قادر است تا ۲۰۴۸ مرحله از فشار را تشخیص دهد. جالب است بدانید سطح این لپ‌تاپ به اندازه یک برگه A5 بوده و شما می‌توانید به راحتی، یک ورق کاغذ را روی آن قرار داده و با یک قلم با جوهر معمولی شروع به طراحی کنید. در این صورت طرح کشیده شده شما به طور هم‌زمان درون لپ‌تاپ به نمایش درآمده و قادر به ذخیره سازی آن نیز خواهید بود.

lenovo-yoga-book-2

اگرچه این قابلیت‌ها می‌توانند بسیار هیجانی و مناسب باشند، اما این لپ‌تاپ را برای کسانی که به دنبال انجام کارهای سنگین هستند، پیشنهاد نمی‌کنیم. Yoga Book در واقع مناسب کسانی است که کارهای بیزینسی دارند و به دنبال برنامه‌های آن‌چنان سنگین بر روی رایانه شخصی نیستند.

قیمت ۴۹۹ دلار برای نسخه اندرویدی و ۵۴۹ دلار برای نسخه ویندوزی این لپ‌تاپ تعیین شده است. قیمت گذاری این دستگاه را می‌توان تقریبا مناسب ارزیابی کرد اما شما می‌توانید با هزینه خیلی کمتر یادداشت‌هایتان را به راحتی اسکن کرده و در اختیار داشته باشید.

در این که Yoga Book یک لپ‌تاپ هیجانی و پر از نوآوری است شکی نداریم، اما این موضوع را بهتر است بدایند که تمرکز اصلی این دستگاه بر روی ظاهر و طراحی بوده است و کمتر به بحث سخت‌افزاری پرداخته شده است. صفحه‌ نمایش تاشو به همراه قلم هوشمند و سطح لمسی بخش پایینی دستگاه از شاخص‌ترین قابلیت‌های Yoga Book هستند. نظر شما در رابطه با این محصول تازه معرفی شده کمپانی لنوو چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH