به لطف ناموفق بودن گلکسی نوت ۷، کوپرتینویی‌ها امسال ۸ میلیون آی‌فون بیشتری می‌فروشند!

اگرچه دو اسمارت‌فون گلکسی S7 و S7 Edge معرفی شده در اوایل سال ۲۰۱۶ را هنوز هم می‌توان یکی از برترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی دنیا دانست اما معرفی گلکسی نوت ۷ نتوانست رویای سامسونگ را به واقعیت تبدیل کند. در حقیقت این فبلت قدرتمند که در زمان معرفی امید زیادی به موفقیت آن می‌رفت و قرار بود لقب بهترین گوشی اندرویدی سال را نصیب خود کند، به یک فاجعه تمام عیار برای سامسونگ مبدل گشت. سامسونگ با توقف تولید گلکسی نوت ۷ رسما شکست را پذیرفت، حال گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد این غول کره‌ای پس از نقصان مایه می‌بایست شماتت همسایه را نیز به جان بخرد.

پس از دومین فراخوان گلکسی نوت ۷ توسط سامسونگ و عدم تولید و عرضه این مدل مجالی برای اپل ایجاد شده است که می‌تواند منجر به افزایش فروش آی‌فون‌های اپل شود. مطمئنا افزایش سهم اپل در بازار تلفن همراه می‌تواند ضربات مهلکی را به سامسونگ وارد کند. برایان وایت تحلیلگر موسسه «Drexel Hamilton» اعلام کرده که ۵۷ تا ۸۰ درصد خریدارانی که قصد خرید گلکسی نوت ۷ را در نیمه پایانی سال ۲۰۱۶ داشته‌اند به سراغ آی‌فون خواهند رفت. وایت چندی قبل، پیش‌بینی کرده بود که سامسونگ در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ می‌تواند ۱۰ الی ۱۴ میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ را به فروش برساند. البته وی بیان می‌کند که اگر این مشکل نیز برای نوت ۷ پیش نمی‌آمد بازهم اپل فروش خوبی را در چین تجربه می‌کرد.

وایت می‌گوید که آمار به دست آمده از ۳۰ مرکز در شنزن نشان می‌دهد آی‌فون‌های اپل گوی رقابت را از سایرین ربوده‌اند و فروش آن‌ها بیش از سایر اسمارت‌فون‌هاست. او هم‌چنین از علاقه وافر چینی‌ها به دو رنگ سیاه جدید معرفی شده توسط اپل برای دو آی‌فون ۷ و ۷ پلاس خبر می‌دهد.

انتظار می‌رفت سامسونگ در نیمه دوم سال جاری چیزی در حدود ۱۰ الی ۱۴ میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ را به فروش برساند. حال برای اپل فرصتی پیش آمده که می‌تواند ۵۷ تا ۸۰ درصد از این بازار را در دست بگیرد و موفق به فروش ۸ میلیون دستگاه آی‌فون بیش‌تر در سال ۲۰۱۶ شود. هم‌چنین این شکست می‌تواند ضربه بزرگی را به برند سامسونگ در بازار اسمارت‌فون‌ها وارد کند و فرصتی برای افزایش سهم اپل در بازار ایجاد شود.

هشت میلیون فروش بیش‌تر آی‌فون می‌تواند مشکل افت فروش سالیانه اپل به نسبت سال گذشته را نیز جبران کند و یا حتی شاهد افزایش فروش آی‌فون نیز باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH