با سرعت اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه چه کارهایی می‌توان انجام داد؟!

زمانی که صحبت از پهنای باند بالا می‌شود، همه اینترنت سریع را در ذهن خود تداعی می‌کنند. اما اینترنت سریع برای آقای جیمز بوش که یکی از سریعترین اینترنت‌های آمریکا را دارد، مانند حلزون بنظر می‌رسد، اینترنت آقای بوش، ۱۰ گیگابیت بر ثانیه سرعت دارد! این سرعت تقریبا ۴۰۰ برابر اینترنت معمولی‌ است.

آقای جیمز بوش در مصاحبه‌ای دلایل استفاده خود از چنین پهنای باند پرسرعتی را عنوان کرده است. آقای جیمز بوش رادیولوژیست است. او می‌گوید:

فایل‌های X-ray تقریبا حدود ۲۰۰ مگابایت حجم دارند، فایل‌های PET و ماموگرام‌ها، ۱۰ گیگابایت حجم دارند. اینها حجم عظیمی از داده هستند. ما حساب کردیم که با استفاده از چنین اینترنتی هفت ثانیه برای هر عکس صرفه‌جویی می‌کنیم. شاید بپرسید که چه کسی به هفت ثانیه اهمیت می‌دهد. اما زمانی که در سال بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تست را باید انجام دهید، مسئله اهمیت پیدا می‌کند. با افزایش پهنای باند توانستیم ۱۰ روز بازدهی خود را افزایش دهیم.

این حرف‌ها زمانی بود که آقای بوش هنوز اینترنت یک گیگابیت بر ثانیه داشت. او دلیل مهاجرت خود به اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را اینگونه عنوان می‌کند:

ما حدود هشت یا نه ماه پیش به اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه مهاجرت کردیم. پسر من می‌خواست نتفلیکس تماشا کند و من می‌خواستم کار کنم. زمانی بود که همه می‌خواستند فیلم‌های ۴K ببینند و دخترم می‌خواست با فیس‌تایم تماس بگیرد. ما برای داشتن سرعت بر سر یکدیگر فریاد می‌زدیم. با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دیگر مشکلی وجود ندارد.

اینترنت با این سرعت مزیت‌های دیگری نیز دارد. مثلا در بازی Call of Duty می‌تواند کمک بسیاری برای شما باشد. آقای بوش می‌گوید:

اگر شما بازی اول شخص بازی می‌کنید و میزبان هستید،‌ چند میلی ثانیه مزیت زمانی خواهید داشت. اگر اینترنت پر سرعت داشته باشید، همیشه میزبان خواهید بود. من با دوستم همیشه Call of Duty بازی می‌کردیم و با داشتن اینترنت پرسرعت، ۲۰ تا ۳۰ نفر بیشتر می‌کشتیم.

داشتن چنین اینترنت پر سرعتی، برای همگان امکان‌پذیر نیست. سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه تنها در مناطق روستایی ورمانت و کارولینای شمالی در دسترس است. در چاتانوگا، آقای بوش تنها مشتری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH