پنج افزونه برتر گوگل کروم

نرم افزار گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگر‌های حال حاضر دنیاست. چراکه سریع، قابل اعتماد، امن و ساده است. علاوه بر تمام این‌ها، یک لیست بلند بالا از افزونه‌ها را به همراه دارد. اکستنشن‌ها، برنامه‌های کوچکی هستند که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و در اصلاح و بالا بردن کارایی گوگل کروم نقش مهمی ایفا می‌کنند. در ادامه به معرفی پنج اکستنشن برتر کروم خواهیم پرداخت.

  • Copy All URLs

این افزونه برای افرادی که معمولا برگه‌های زیادی بر روی مرورگر باز می‌کنند بسیار مفید است. زمانی که در حال کار با چندین وبسایت‌ هستید و قصد دارید چند URL را کپی کنید، این اکستنشن به کمک شما خواهد آمد. با استفاده از این افزونه می‌توان تمام یا تعدادی از URL‌ها را در کلیپ‌بورد ذخیره کرده و سپس آن‌ها را در برگه‌های جدید باز نمود.

استفاده از این افزونه بسیار ساده است. فقط کافی است بر روی آیکون این اکستنشن که به شکل یک چتر است کلیک کنید. سپس باید نوع فعالیت را انتخاب کنید، Copy یا Paste. اگر هیچ برگه‌ای را انتخاب نکرده‌اید، با استفاده از کلید Ctrl می‌توان تمامی URL‌ها را در کلیپ‌بورد ذخیره کرد. برای باز کردن URL‌ها در برگه یا صفحه جدید، بر روی آیکون چتر کلیک کرده و گزینه Paste را انتخاب کنید. در یک چشم به هم زدن همه URLهای کپی شده در برگه‌های جدید باز می‌شوند.

۱۲

 

  • Web Timer

می‌خواهید بدانید چه مدت زمانی در اینترنت و در وبسایت‌های مختلف وقت گذرانده‌اید؟ یک اکستنشن برای محاسبه این زمان وجود دارد، Web Timer. این برنامه زمان سپری شده در هر وبسایت را محاسبه می‌کند. Web Timer مدت زمانی را که کاربر در یک وبسایت حضور دارد نگه داشته و هر سه ثانیه یک بار زمان را آپدیت می‌کند و در نهایت یک نمودار جهت تحلیل و بررسی به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین لیستی از وبسایت‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند نیز تهیه می‌کند. یک نکته خوب در مورد این برنامه وجود دارد و آن این است که می‌توان بعضی از سایت‌ها را از لیست خارج کرده و آن‌ها را در نظر نگرفت!

۳

 

  • Grammarly for Chrome

اگر در هنگام تایپ کردن زیاد اشتباه می‌کنید یا در زمان نوشتن یک ایمیل مهم اشتباهات تایپی زیادی دارید، چرا از این اکستنشن استفاده نمی‌کنید؟ این اکستنشن صحت نوشتار و دستور زبان آنچه نوشته‌اید را بررسی می‌کند. اضافه کردن این افزونه به کروم به این معنی است که شما از این پس در هنگام نوشتن هر گونه متنی در اینترنت هیچ نگرانی و استرسی نخواهید داشت. این اکستنشن صد‌ها اشتباه و خطای گرامری را می‌تواند تشخیص دهد.

Grammarly  for Chrome قابلیت تصحیح خودکار اشتباهات را ندارد ولی به کاربر پیشنهاد‌هایی جهت اصلاح متن ارایه می‌کند. همچنین تعداد خطاهای یافت شده را نیز نمایش می‌دهد. این اکستنشن به خوبی با Gmail ،Facebook ،Twitter و … سازگار است.

download-grammarly-spell-checker-extension-crx-for-chrome

 

 

  • Google Dictionary

اگر قصد دارید دامنه لغات خود را گسترش دهید یا می‌خواهید معنی برخی واژه‌های پیچیده و تخصصی در حوزه کاری‌تان را بدانید، Google Dictionary بهترین گزینه است. تنها با دابل کلیک کردن روی کلمه مورد نظر، معنی آن را خواهید یافت. این اکستنشن از زبان‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند و قابلیت تبدیل زبان‌های بیگانه به زبان انتخابی شما را نیز دارد.

۱۸ixhzhzecqe0jpg

 

  • Screencastify

این اکستنشن یک ابزار بسیار ساده برای ضبط صفحه نمایش در کروم است که قابلیت ضبط فعالیت‌هایی که بر روی صفحه مرورگر انجام می‌شود را داراست. همچنین امکان اضافه کردن صدا به ویدیو را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

chrome-extension-screencastify

1 در مورد “پنج افزونه برتر گوگل کروم”

  1. مختار حیدری

    جای افزونه add block خالیه، یکی از بهترین ها در زمینه بلاک کردن تبلیغات آزار دهنده پاپ آپ و سایر تبلیغاته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH