ناسا برای حل مشکل فضولات فضایی پاداش پرداخت می‌کند

ناسا برای حل مشکل فضولات فضایی پاداش پرداخت می‌کند!

هنگامی که در شتاب جاذبه صفر، فضانوردان به صندلی خود چسبیده‌اند، نمی‌توانند از سرویس بهداشتی استفاده کنند. از این رو، ناسا برای کسی که بتواند سیستم مناسبی برای دفع فضولات فضانوردان در این شرایط طراحی کند، پاداشی ۳۰ هزار دلاری را در نظر گرفته است.

در حال حاضر برای حل این مشکل، خدمه پرواز در هنگام پرتاب و فرود فضاپیما از پوشک‌های بهداشتی استفاده می‌کنند. اما فضانوردان برای سفرهای طولانی‌تر نیاز به یک راه حل بهتر دارند تا حداقل برای شش روز دچار مشکل نشوند. ناسا ترجیح می‌دهد برای حل چالش فضولات فضایی، به جای تکیه بر دانش فنی خود به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه در میان مردم باشد.

محصولات تجاری موجود که برای دفع فضولات ساخته شده‌اند، می‌توانند با استفاده از جاذبه ادرار را از بدن خارج کنند. بعضی از این محصولات را باید با دست استفاده کرد و بسیاری از آن‌ها تا ۱۴۴ ساعت قابل استفاده نیستند. در حال حاضر هیچ محصول تجاری با قابلیت دفع مدفوع ساخته نشده است.

بعضی از قابلیت‌هایی که این محصول باید داشته باشد به شرح زیر است:

  • عدم نیاز خدمه پرواز به استفاده از دست یا استفاده محدود دست
  • عملکرد قابل قبول در جاذبه‌های بسیار کم و صفر
  • لباس باید داری فشار داخلی ۴.۳PSID و میزان اکسیژن ۱۰۰ درصد در تمام مواقع باشد
  • عملکرد مناسب در حالات مختلف بدن خدمه پرواز، از جمله: حرکت کردن، خم شدن و یا حالت نشسته

مهلت انجام این پروژه، تا ۲۰ دسامبر امسال تعیین شده است.

2 در مورد “ناسا برای حل مشکل فضولات فضایی پاداش پرداخت می‌کند!”

  1. پایه های صندلی باید دارای دوقسمت باشند که قابل تاشدن باشد تا فضانورد بتواند با تا کردن پایه های صندلی بتونه روی صندلی های دیگر هم بشینه ودر عین حال این پایه ها وقتی تا بشوند حایلی میشوند بین صندلی تا شو و صندلی ای که فضانود لازمه بر روی آن بشینه و وسط صندلی خالی میمونه برای قرار گیری لوله ی مکمده ی زیر صندلی متحرک و پوشیدنی که فضانورد به راحتی میتونه در عین حال که یک صندلی پوشیده برروی هر صندلی دیگری هم بنشینه

  2. پایه های این صندلی میتونه بیرون لباس قرار بگیره و به قسمت وسط صندلی وصل باشه که در موقع ایستادن پایه های صندلی هم با فشار دادن یک دکمه صاف می شود ودر زمان نشستن با فشار نشستن با کشیدن پایه ها رو به جلو و عقب دوباره به حالت صندلی تبدیل می شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH