آمازون

۵ کاری که آمازون را در سال ۲۰۱۷ قوی‌تر می‌سازد

آمازون سال خوبی را پشت سر گذاشت. این کمپانی توانست ۶ فصل پیاپی درآمد داشته باشد (قبل از این شش فصل، آمازون همیشه ضرر می‌داد). همچنین، آمازون در عرصه سخت‌افزاری نیز شاهد موفقیت اسپیکر هوشمند اکو و دستیار صوتی الکسا بود. این کمپانی همچنین به یک غول سرگرمی نیز تبدیل شده و سریال‌های بسیاری برای کاربران پرایم و سرویس ویدیویی خود عرضه کرده است. شاید چیزی نتواند این غول بزرگ را متوقف کند، اما کارهای زیر می‌تواند آن را تقویت کند.

افزایش تمرکز بر لجستیک

آمازون در هر فصل میلیاردها دلار صرف حمل و نقل و رساندن محصولات به دست مشتریان می‌کند و این هزینه با افزایش مشتریان و بازه محصولاتی که این شرکت ارسال می‌کند، بیشتر و بیشتر می‌شود. آمازون برای کاهش هزینه، در سال گذشته سعی کرده که همانند شرکت‌های FedEx و UPS کامیون‌ها، هواپیماها و کشتی‌های حمل و نقل رادر اختیار بگیرد. این شرکت حتی تحویل کالا از طریق پهپاد را نیز در دستور کار دارد. در نهایت، این غول بزرگ برای تحویل کالا بیشتر به خود متکی خواهد شد.

سرمایه‌گذاری بیشتر بر هوش مصنوعی و الکسا

آمازون در زمینه دستیاران هوش مصنوعی به دلیل عرضه اکو و الکسا، یک سر و گردن از گوگل و اپل جلوتر است. اما گوگل سعی دارد با استفاده از گوگل Assistant و اسپیکر هوشمند گوگل هوم، عقب‌ماندگی خود را جبران کند. اما آمازون نیز بیکار ننشسته و سرمایه‌گذاری زیادی بر روی الکسا دارد. بر اساس گفته‌های جف بروس، در حال حاضر ۱۰۰۰ نفر بر روی الکسا کار می‌کنند و افراد دیگری نیز در حال استخدام هستند. ابن کمپانی همچنین ممکن است که همکاری‌هایی با دیگر شرکت‌ها در زمینه استفاده از الکسا داشته باشد. به عنوان مثال، آمازون با شرکت الکترونیکی جنرال الکتریک، قراردادی بسته تا این شرکت از الکسا در لامپ‌های هوشمند خود استفاده کند.

افتتاح فروشگاه‌های فیزیکی

آمازون بدون هیچ شکی پادشاه دنیای خرید آنلاین است. اما در سال ۲۰۱۷ ممکن است این کمپانی با افتتاح فروشگاه‌های فیزیکی بیشتر به یکی از بزرگترین بازیگران در زمینه فروش فیزیکی نیز تبدیل شود. آمازون در سال ۲۰۱۶ فروشگاه Amazon Go را در سیاتل افتتاح کرد که غذای آماده و دیگر اقلام خوراکی را می‌فروشد. خریداران وارد فروشگاه شده، اقلام مورد نیاز خود را انتخاب می‌کنند و بدون هیچ خریدی از فروشگاه خارج می‌شوند. تکنولوژی لیست را درست کرده و قیمت را از خریدارن کم می‌کند. هنوز معلوم نیست که آمازون قصد دارد فروشگاه‌های Amazon Go بیشتری افتتاح کند یا خیر!

این غول دنیای خرید آنلاین همچنین کتاب‌فروشی‌های فیزیکی بیشتری افتتاح می‌کند تا بتواند در حد رقبا باشد. این کمپانی از آمار وبسایت خود استفاده می‌کند تا دریابد چه کتاب‌هایی باید در قفسه فروشگاه‌ها قرار بگیرند. کاربران همچنین می‌توانند در این کتاب فروشی‌ها محصولاتی همچون کیندل را امتحان کنند. باید انتظار داشته باشید که تعداد این کتاب‌فروشی‌ها در سال ۲۰۱۷ بیشتر شود.

تولید محتوای اورجینال بیشتر

آمازون محتوای رسانه‌ای و سرگرمی زیادی در اختیار دارد و به سرعت محتواهایی همچون فیلم، سریال و مستند خریداری می‌کند تا بتواند با اپل و نت‌فلیکس رقابت کند. بیشتر محتوای اورجینال این شرکت برای کاربران پرایم و سرویس ویدیویی بوده که با قیمت ۸.۹۹ دلار در ماه قابل خریداری است. برایان اولسافسکی مدیر مالی آمازون می‌گوید که این شرکت خرید محتوا را در سال ۲۰۱۶ سه برابر کرده است. پس محتمل است که این سرمایه‌گذاری ادامه داشته باشد.

هند

آمازون به سرمایه‌گذاری در هند ادامه می‌دهد. این شرکت اعلام کرده که ۳ میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری می‌کند تا سرویس‌های خود را گسترش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، کل سرمایه‌گذاری آمازون در هند به ۵ میلیارد دلار می‌رسد. در سال ۲۰۱۶، سرویس پرایم برای هند نیز عرضه شد تا موفقیت این سرویس در هند نیز همانند مناطق دیگر تکرار شود. آمازون همچنین گفته که بخش پرایم ویدیو را نیز به سرویس خود اضافه می‌کند تا محتوای بیشتری از فیلم‌سازان هند و بازیگران هندی در اختیار کاربران خود در این کشور قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH