مشکلات بینایی ناشی از دیابت

نیکون با همکاری شرکت Verily به مبارزه با مشکلات بینایی ناشی از دیابت می‌رود

دیابت بیماری خطرناک و پنهانی است که ازجمله عوارض و مشکلات جانبی آن می‌توان به مشکلات بینایی و حتی نابینایی اشاره کرد، اما با پیشرفت تکنولوژی می‌توان تا حدودی از این مشکلات بینایی ناشی از دیابت پیشگیری کرده و به تشخیص زودهنگام آن پرداخت.

شرکت مشهور نیکون که نام آن با تولید دوربین و تجهیزات مربوط به عکاسی گره‌خورده است از همکاری با شرکت Verily زیرمجموعه سلامت و تجهیزات سلامتی آلفابت برای تشخیص بیماری‌های چشمی مرتبط با دیابت خبر داده است. رتینوپاتی دیابتی و ورم شبکیه دو بیماری شایعی هستند که عامل اصلی آن‌ها دیابت بوده و منجر به نابینایی می‌شوند.

نیکون قرار است با امکانات عکس برداریش و Verily با فناوری‌های هوش مصنوعی خود با همکاری یکدیگر راه‌های تشخیص سریع این عارضه‌های بینایی دیابتی را گسترش دهند. با تشخیص سریع و به‌موقع این بیماری‌های چشمی، بیماران مبتلا به دیابت پیش از آنکه بینایی خود را به‌صورت کامل از دست دهند به پزشک مراجعه و درمان خواهند شد.

هرچند هنوز اطلاعات کامل‌تری از این همکاری منتشرنشده اما نیکون اعلام کرده است که با امکانات و فناوری‌های خود در آینده ارتباط بیشتری با حوزه چشم‌پزشکی خواهد داشت و به بیماران بیشتری کمک خواهد کرد. ما نیز امیدواریم که تکنولوژی بتواند به کمک علم پزشکی آمده و بتواند باری را از دوش پزشکان بردارد.

1 در مورد “نیکون با همکاری شرکت Verily به مبارزه با مشکلات بینایی ناشی از دیابت می‌رود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH