یک شرکت بیمه ژاپنی هوش مصنوعی را جایگزین برخی از کاربرانش کرده است!

robot-enrols-class-640x356

حتما شما هم در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌اید که در دهه‌های اینده ربات‌ها جایگزین انسان‌ها می‌شوند، همچنین موقعیت‌های شغلی بسیاری توسط ربات‌ها اشغال خواهد شد و انسان‌ها بی‌کار می‌شوند، همان‌طور که در حال حاضر هم در برخی نقاط دنیا چنین چیزی را شاهد هستیم و برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها، ربات‌ها و کامپیوترها را به نیروی انسانی ترجیح می‌دهند، دلیل آن هم واضح است؛ ربات‌ها سریع‌تر و دقیق‌ترند و نیاز به استراحت و دستمزد ندارند!

اما طبق آنچه رسانه‌‌های ژاپنی اعلام کردند، اخیرا یک شرکت بیمه در این کشور هوش مصنوعی را جایگزین ۳۴ نفر از کارمندان خود نموده که البته این اقدام برای کارمندان بسیار غیر منتظره بود. این شرکت که Fukoku Mutual life insurance نام دارد، معتقد است با این کار بازدهی خود را تا ۳۰ درصد افزایش خواهد داد. به علاوه انتظار دارد تا این اقدام در نهایت منجر به ذخیره ۱.۲ میلیون دلار سرمایه در سال شود.

logo-of-the-ibm-watson-supercomputer1

این هوش مصنوعی در واقع به عنوان نسخه ژاپنی واتسون (هوش مصنوعی شرکت IBM) شناخته می‌شود. IBM با فناوری شناختی به کار گرفته شده در واتسون، به این سیستم، قابلیت تفکر مثل یک انسان را داده است. همچنین IBM مدعی است هوش مصنوعی‌اش می‌تواند:

داده‌های شما، شامل متن‌هایی که از لحاظ ساختار دستور زبان به هم ریخته‌اند، تصاویر، صداها و ویدیوها را تجزیه و تحلیل و تفسیر نماید!

شرکت بیمه Fukoku هم قصد دارد تا از همین قابلیت‌ها برای خواندن اسنادی مانند گواهی‌های پزشکی، اطلاعات عمل‌های جراحی، اطلاعات بیمارستانی و … برای ارزیابی مبالغ پرداختی خود استفاده کند.

در حال حاضر شرکت Fukoku اولین شرکت بیمه‌ای است که از این فناوری بهره می‌گیرد و رسانه‌های ژاپنی تخمین می‌زنند که به زودی حداقل سه شرکت بیمه دیگر هم در این کشور این فناوری را با کارمندان خود جایگزین می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH