OnePlus 5

همه آنچه که باید درباره گوشی OnePlus 5 بدانید!

انتظار می‌رود که گوشی OnePlus 5 پس از اینکه اخبار و شایعات بسیاری درباره آن منتشر شد، در ماه مه یا اویل ماه ژوئن رونمایی شود. در واقع کمپانی OnePlus هیچ‌گاه زمان مشخصی برای معرفی اسمارت‌فون‌های خود نداشته است. اولین پرچمدار این شرکت، OnePlus 1 بود که در ماه آپریل معرفی شد پس از آن نسل دوم این گوشی‌‌هوشمند در ماه ژولای سال بعد و سپس OnePlus 3 در ژوئن سال گذشته پرده‌برداری شد. به همین خاطر ممکن است که آخرین محصول این شرکت در ماه ژوئن معرفی شود ولی هنوز زمان دقیقی برای انتشار آن از سوی سازنده اعلام نشده است. در مقاله بررسی کاملی بر مشخصات و امکانات گوشی OnePlus 5 داریم پس با ما همراه باشید.

قبل از اینکه سراغ بررسی بخش‌های مختلف این اسمارت‌فون برویم، احتمالا برای شما نیز این سوال پیش آمده که چرا OnePlus 5؟ پس نسل چهارم این تلفن‌‌هوشمند چه شد؟ حقیقت آنجاست که شماره 4 در فرهنگ عامه کشور چین نمادی از بدشگونی و نحسی است. به طوری که حتی همراه شدن این شماره با چیزی را به معنای بد شانسی و مرگ می‌دانند. خب وقتی جامعه چنین چیزی را باور دارد، کمپانی سازنده به غیر از ترس اینکه آخرین محصول این کمپانی به یک تراژدی تبدیل شود مجبور است خود را با مردم هماهنگ کرده و به عقیده آنها احترام بگذارد. به همین خاطر پس OnePlus 3 مستقیما سراغ OnePlus 5 رفته و خبری از نسل چهارم این پرچمدار نخواهد بود. حال برویم سراغ بحث اصلی و بررسی پنجمین اسمارت‌فون رده بالای این کمپانی چینی.

طراحی

در روزهای گذشته، تصویری قابل باور از پنل پشتی این گوشی فاش شد که به خوبی جزییات و طراحی این بخش از دستگاه را نشان می‌هد. با اینکه هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم که طراحی این موبایل در قسمت پشتی چگونه است ولی رندری که اخیرا منتشر شده مشخص می‌کند که کناره‌های پنل پشتی انحنای کمی وجود دارد که باعث می‌شود در دست گرفتن این محصول راحت‌تر شده و ارگونومی بهتری را داشته باشد. گفته می‌شود که این گزارشات منتشر شده در interwebs اشاره می‌کنند که تصویر زیر توسط شاهدان عینی که این گوشی را مشاهده کرده‌اند تایید شده است.

OnePlus 5

از این تصویر می‌توان به موارد مانند: استفاده از دوربین دوگانه در پنل پشتی و… پی برد. پیش از انتشار این رندر منابع دیگری نیز به بهره‌گیری این گوشی از سنسور دوگانه دوربین اشاره کرده بودند. همچنین یکی دیگر از موارد ذکر شده وجود اسکنر اثر انگشت در پشت این دستگاه بود که شاید تصمیم این شرکت درباره مکان قرارگیری این سنسور عوض شده باشد. این بدین معناست که در جدیدترین نسل از پرچمداران این کمپانی نیز همچنان دکمه کلاسیک هوم با همان شکل و شمایل همیشگی وجود داشته و با حسگر اثر انگشت یکپارچه شده. پس نباید منتظر باشیم که تغییراتی بنیادی در طراحی OnePlus 5 مشاهده کنیم و احتمالا نسخه جدید تنها با بهبود‌هایی جزئی همراه شده و بیشتر قرار است با تکنولوژی‌های تازه‌ایی مثل: دوربین دوگانه معرفی شود. اما این سازنده هموار ثابت کرده که به خوش‌دستی و افزایش نسبت نمایشگر به بدنه فکر می‌کند. این دو مورد را می‌توان به وضوح در گوشی‌های OnePlus 3/3T مشاهده کرد.

نمایشگر

خب نوبت به نمایشگر این دستگاه رسیده است. انتظار داریم این گوشی به صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی و از نظر کیفیت ساخت و طراحی بسیار شبیه به مدل‌های قبلی مجهز شود. هنوز جزییات خاصی درباره رزولوشن این نمایشگر در دسترس نیست ولی به احتمال زیاد صفحه‌نمایش این موبایل از دقتی معادل 1080p بهره ببرد با توجه به اندازه 5.5 آن، تراکم 401 پیکسل در هر اینچ را خواهیم داشت که شاید به اندازه پرچمداران نام آشنای امروزی نیست ولی مقداری قابل قبول و مناست است. با اینکه هر روز تعداد بیشتری از سازندگان در محصولات خود از نمایشگر‌هایی با رزولوشن Quad HD استفاده می‌کند ولی این کمپانی چینی هنوز هم اعتقادی به بهره‌گیری از این نوع پنل‌ها نداشته و ترجیح داده تا فبلت تولیدی خود را طبق همان راه و رسم همیشگی تولید کند. البته از حق نگذریم، طبق تجربیات ما در استفاده از گوشی‌های این برند، نمایشگر‌ این محصولات بسیار چشم‌نواز و بسیار شبیه به امولد‌های (AMOLED) سامسونگ بوده و این صفحه‌نمایش ویژگی‌های بسیاری از جمله:‌ کنتراست تصویر عالی و مصرف انرژی بسیار کم را دارا است.

OnePlus 5

سخت‌افزار

بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک پرچمدار سخت‌افزار آن است که در واقع مانند قلب تپنده دستگاه عمل خواهد کرد و هرچه قدرتمندتر باشد حس بهتری را هنگام کار با گوشی خواهید داشت. می‌توان گفت که احتمالا OnePlus 5 نیز، به جدیدترین چیپست کوالکام به نام اسنپ‌دراگون 835 که یک پردازنده هشت‌هسته‌ای و تمام عیار است مجهز خواهد شد. همانطور که در کهکشانی‌های سامسونگ هم دیدیم این چیپست کارایی بسیار مناسبی داشته و حتی در هنگام انجام وظایف سنگین هم شاهد هیچ‌گونه کندی و لگ در عملکرد آن نخواهیم بود. مسلما این پردازنده از اسنپ‌دراگون 821 که در نسل پیشین این پرچمدار به عنوان مغز متفکر قرار گرفته بود بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر است و با اینکه این تفاوت در استفاده‌های روزانه یا معمولی از اسمارت‌فون احساس نخواهد شد ولی کمپانی وان‌پلاس تصمیم گرفته تا خیال شما را از توانایی فوق‌العاده گوشی در این بخش کاملا راحت کند.

OnePlus 5

البته نباید از پوسته اختصاصی بسیار سریع و سبک این کمپانی به نام OxygenOS غافل شد. چرا که وان‌پلاس نسخه اصلی سیستم‌عامل اندروید را اصلا تغییر نداده و فقط چند شخصی‌سازی کوچک و قابلیت کاربردی را به آن افزوده و نتیجه این به اعتماد به گوگل هم رسیدن به سرعت بسیار بالا در گوشی و ارایه بی‌دردسر و آسان‌تر آپدیت‌های نرم افزاری برای موبایل‌های خود بوده است. همانطور که می‌دانید وان‌پلاس برای هردو گوشی‌ نسل قبلی این فبلت حافظه رم 6 گیگابایتی را در نظر گرفته بود و با توجه به کافی بودن این مقدار رم حتی تا به امروز! به نظر می‌رسد که OnePlus 5 هم با میزان حافظه رم مشابه عرضه شود. به لطف این مقدار رم، قادر هستید تا به راحتی چندین برنامه را به صورت همزمان باز کنید و به راحتی از قابلیت چند وظیفه‌ای اندروید نیز (Multi-tasking) استفاده کنید.

با وجود اینکه هنوز هم برخی شایعات به استفاده از 8 گیگابایت رم در این فبلت تاکید دارند، ولی حتی همان 6 گیگابایت رم نیز بسیار بالاتر از استاندارد‌های حال حاضر در در دنیای اسمارت‌فون‌ها است. علاوه بر موارد بیان شده، OnePlus 3/3T دارای 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای اطلاعات هستند که گفته می‌شود در این بخش وان‌پلاس تصمیم دارد برای آخرین پرچمدار خود دو مدل متفاوت را تولید کند. در مدل اصلی 64 گیگابایت و مدل دوم با 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می‌‌گیرد که بسیار رضایت‌بخش است. هنوز مشخص نیست این اسمارت‌فون‌ها از کارت‌حافظه microSD پشتیبانی می‌کنند یا خیر ولی در صورت وجود این ویژگی، اقیانوس عظیمی برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران به آنها داده خواهد شد. همچنین این گوشی از دو سیمکارت به صورت همزمان پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین

خب همانطور که گفتیم اصلی‌ترین تغییر در این تلفن‌هوشمند مجهز شدن آن به سنسور دوگانه دوربین در پشت دستگاه بوده و این اولین اسمارت‌فون از این سازنده چینی است که از دو دوربین در آن استفاده شده. با اینکه نمی‌دانیم سنسور دوم دوربین چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد ولی مطمئنا این شرکت قابلیت‌های منحصر به فردی را در دوربین این گوشی برای واگذار نکردن رقابت به دیگر حریفان در نظر گرفته است. به عنوان نمونه، ال‌جی در G6، از دوربینی 13 مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/2.4 رونمایی کرد که زاویه دید گسترده‌‌تری را نسبت به سایر دوربین‌ها ارائه می‌دهد. به علاوه، اپل نیز وظیفه زوم اپتیکال دو برابر را بدون کاهش کیفیت عکس‌ها و گرفتن عکس‌های پرتره را به سنسور دوم دوربین آی‌فون 7 پلاس، محول کرده است.

OnePlus 5

اما چیزی که ما در OnePlus 5 منتظر آن هستیم استفاده از یک دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دقیقا مشابه آن چیزی که در OnePlus 3T دیده بودیم، است. خوشبختانه کمپانی وان‌پلاس، فقط به بازی با اعداد و افزایش رزولوشن دوربین قانع نشده و همواره در تلاش است تا کاربران بتوانند عکس‌های خیره‌کننده‌‌ای را با اسمارت‌فونهای این شرکت ثبت کنند. به همین دلیل انتظار داریم در دوربین این گوشی علاوه بر امکانات تازه، مشکلات جزئی موجود در دوربین OnePlus 3T نیز برطرف شده باشد.

قیمت و زمان عرضه OnePlus 5

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، این شرکت هر سال از زمان یکسان و ثابتی برای رونمایی از محصولات خود استفاده نمی‌کند و به همین دلیل فعلا نمی‌توان به طور کامل و دقیق اعلام کرد که این گوشی در چه تاریخی معرفی خواهد شد. اما طبق اطلاعات فاش شده می‌دانیم که زمان معرفی این دستگاه بسیار نزدیک است و ما به طور مداوم صفحه شخصی بنیان‌گذار این کمپانی یعنی کارل پی (Carl Pei) را در شبکه اجتماعی توییتر دنبال خواهیم کرد تا زمان رسمی مراسم پرده‌برداری از فبلت OnePlus 5 را به شما اطلاع دهیم.

قیمت این اسمارت‌فون نیز مسلما از تعداد بسیار زیادی از پرچمدارانی که تاکنون معرفی شده‌اند بسیار کمتر خواهد بود. این شرکت همیشه سعی کرده تا با قرار دادن قیمت‌هایی رقابتی بر روی محصولات خود کاربران بسیاری را به خرید آنها متقاعد کند. بنابراین به نظر می‌رسد که جدیدترین نسل از پرچمدارن این سازنده هم قیمتی با قیمتی زیر 500 دلار در بازار عرضه شود. گوشی OnePlus 5 با داشتن این امکانات فوق‌العاده در کنار قیمتی پایین، به احتمال زیاد باعث می‌شود این اسمارت‌فون فروش خوبی را تجربه کند. نظر شما درباره این پرچمدار چیست؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH