فیس‌بوک در سیلیکون ولی خانه می‌سازد

همانگونه که می‌دانید، سیلیکون ولی مرکز تکنولوژی دنیا محسوب می‌شود که شرکت‌های با سرمایه زیاد در این منطقه کوچک قرار دارند. از آنجایی‌که شرکت‌های بزرگ در این ناحیه فعالیت می‌کنند، نیازمند شمار زیادی کارمند هستند که نتیجه آن نیاز به خانه برای سکونت آن‌ها است. در این میان شرکت فیس‌بوک در تلاش بوده تا فضایی را نزدیک به مرکز مدیریت خود پیدا کند و برای 1500 کارمند خود خانه بسازد.

این شرکت در روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد نزدیک به 1500 واحد خانه در نزدیک ساختمان مدیریت فیس‌بوک بسازد. در همسایگی این ناحیه، خلیج سان فرانسیسکو قرار گرفته که قادر به پوشش‌دهی افرادی که در شرکت‌های سیلیکون ولی فعالیت می‌کنند، نبوده که نتیجه آن افزایش قابل‌توجه قیمت خانه در این منطقه است.

سیلیکون ولی

شرکت‌های سیلیکون ولی برای کارمندان خود اتوبوس‌های مجهز به اینترنت را درنظر گرفته‌اند. فیس‌بوک برای ایجاد انگیزه در کارمندان برای نزدیک کردن محل سکونت خود به ساختمان فیس‌بوک، حداقل 10 هزار دلار به آن‌ها هزینه می‌پردازد.

این شبکه اجتماعی به‌دنبال آن بوده که اقدامات بیشتری را برای کارمندان خود انجام دهد. فیس‌بوک قصد دارد روستایی در نزدیکی پارک Menlo ایجاد کند که دارای 1.75 میلیون فوت مربع فضای اداری، 125 هزار فوت مربع فضا برای خرده‌فروشی‌ها در کنار 1500 خانه باشد. این شرکت اعلام کرده که خانه‌هایی که می‌سازد مخصوص کارمندان نبوده و تمامی افراد قادر به خریداری بوده و قیمت آن‌ها 15 درصد کمتر از نرخ بازار است.

جالب است بدانید که فیس‌بوک تنها شرکتی نبوده که خواهان ساخت خانه در این منطقه است، چراکه شرکت آلفابت نیز درحال ساخت 300 آپارتمان ماژولار برای سکونت کوتاه مدت کارمندان خود است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH