براساس پیش‌بینی تحلیلگران، گلکسی نوت 9 به سنسور اثر انگشت تعبیه شده در نمایشگر مجهز خواهد بود

به‌نظر می‌رسد یکی از بزرگترین مشکلات تکنولوژی امسال، بر روی شرکت‌های قدرتمندی همانند سامسونگ و اپل تاثیر گذاشته است. پیدا کردن راه‌حل برای این مشکل باعث فروش بیشتر دستگاه‌های تولیدی توسط این کمپانی‌ها شده که میلیون‌ها دلار درآمد بیشتر را روانه بانک‌های آن‌ها می‌کند. باید به شما بگوییم که این مشکل، قرار دادن سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر است.

زمانی‌که سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر تعبیه شود، تولیدکنندگان قادر به طراحی دستگاهی با پنلی بدون حاشیه و دکمه خواهند بود. سامسونگ امید داشت که این تکنولوژی را در گلکسی S8 و S8 پلاس مورد استفاده قرار دهد که چنین اتفاقی رخ نداد و این شرکت سنسور اثر انگشت دستگاه‌های موردنظر را به پنل پشتی منتقل نمود.

گلکسی نوت 9

محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در پرچمداران نیمه اول امسال سامسونگ، کنار لنز دوربین بوده که باعث می‌شود کاربران برای استفاده از آن، دوربین را لمس کنند که کثیفی آن را در پی دارد. این شرکت کره‌ای در چند روز آینده از فبلت جدید خود یعنی گلکسی نوت 8 رونمایی خواهد کرد که امکان قرارگیری سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر غول‌پیکر آن وجود دارد که البته ظاهرا این اتفاق رخ نخواهد داد.

براساس رندرهای منتشر شده، سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه قرار گرفته و فلاش در میان آن و سنسورهای دوربین واقع گشته تا کاربر به‌راحتی قادر به لمس لنز دوربین نباشد. مسلما قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در این محل برای کاربرانی که دست کوچکی دارند، مشکل‌ساز خواهد بود. براساس گفته‌های Ming-chi Kuo، اپل برای رفع این مشکل یک سیستم اسکن سه‌بعدی در جلوی آی‌فون 8 قرار خواهد داد که یک تکنولوژی انقلابی است.

گلکسی نوت 9

آقای Kuo که یکی از دقیق‌ترین تحلیلگران محسوب می‌شود، اولین دستگاهی که به این فناوری مجهز شده و در سال 2018 معرفی می‌شود را معرفی کرده است. تحلیلگر KGI اعلام نموده که سامسونگ محل سنسور اثر انگشت را برای گلکسی S9 و S9 پلاس تغییر نخواهد داد، درنتیجه گلکسی نوت 9 اولین دستگاه تولیدی این شرکت کره‌ای مجهز به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر خواهد بود.

آقای Kuo اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که سامسونگ سال آینده سنسورهای بیومتریک خود را به‌جای شرکت Synaptics، از کمپانی Egis تهیه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH