نوسانات بازار سهام، جف بزوس را تبدیل به سومین فرد ثروتمند دنیا کرد

روز پنجشنبه، نوساناتی در بازار سهام رخ داد که باعث از دست دادن 2 میلیارد دلار از دارایی‌های جف بزوس شد. نتیجه این امر از دست دادن لقب دومین فرد ثروتمند دنیا توسط جف بزوس بود. هم‌اکنون جف بزوس سومین فرد ثروتمند در دنیا شناخته می‌شود.

این رخداد دقیقا زمانی اتفاق افتاد که بزوس توانسته بود بیل گیتس را به‌عنوان پولدارترین شخص دنیا کنار بزند. این تحول به دلیل کسب درآمد آمازون در سه‌ماهه دوم اعلام شد و سهام آمازون افزایشی چشمگیر پیدا نمود که همین افزایش توانست بزوس را بالاتر از گیتس قرار دهد اما کمپانی آمازون در اجرای انتظارات وال‌استریت شکست خورد و این یعنی ارزش سهامش کاهش یافت و به همان حالت سابق بازگشت.

هفته گذشته، بازار سهام کاهشی را تجربه نمود که بیشتر آن به دلیل نزاع و درگیری بین آمریکا و کره شمالی بود. در طول هفته گذشته ارزش بسیاری از سهام‌ها کاهش پیدا کرد که شامل کمپانی‌های بزرگی چون آمازون با کاهش 2.6 درصدی است. این کاهش باعث از دست رفتن ارزش سهام 500 فرد سرمایه‌دار دنیا و مبلغی بالغ‌ بر 42.7 میلیارد دلار شد که به هیچ عنوان مبلغ کمی نیست. بزوس تنها کسی نبود که متحمل این ضرر بزرگ در روز پنجشنبه شد اما وی بیشترین میزان سرمایه را از دست داد. اسامی دیگری که می‌توان در این لیست نام برد، ویلیام دینگ از NetEase، مارک زاکربرگ از فیس‌بوک و جک مائو از علی‌بابا هستند.

بزوس هنوز به‌صورت تقریبی سرمایه‌ای برابر با 82 میلیارد دلار دارد. ولی وی با رقیب اصلی خود بیل گیتس صاحب کمپانی مایکروسافت، حدودا 8 میلیارد دلار فاصله دارد. در روز پنجشنبه بیل گیتس نیز مبلغ 848.5 میلیون دلار ضرر نمود.

جف بزوس

این کاهش بازار سهام از ماه مه تابه‌حال، بزرگ‌ترین کاهش به شمار می‌رود. این‌گونه رویدادها هر از گاهی اتفاق می‌افتد. همان‌طور که ارزش بازار سهام بالا رفته و افزایش پیدا می‌کند، در بعضی از اوقات نیز کاهش چشمگیری دارد. این بازار از زمان انتخابات در سال گذشته، به بالاترین حد خود رسیده بود، امری که دونالد ترامپ بدان افتخار می‌کرد و از بابت آن خوشحال بود، و این کاهش بعد از این مدت اجتناب‌ناپذیر بوده و می‌شد پیش‌بینی نمود که در چند ماه آینده کاهش در بازار سهام وجود خواهد داشت.

کمپانی آمازون تنها شرکتی نبود که از این کاهش متحمل ضرر شد، اما چیزی که کاملا مشخص است نشان می‌دهد که این شرکت بیشترین ضرر را در بین مابقی کمپانی‌ها متحمل شده است. بااین‌حال، بزوس نگران این موضوع نیست که چرا پولدارترین شخص دنیا نشده‌ بلکه او همیشه به دنبال این بوده که دنیا را مکان بهتری برای زندگی نموده و هر چیزی را برای رفاه مردم فراهم آورد. البته در حال حاضر ذهن وی در حال نهایی نمودن پروژه خرید انواع مواد غذایی به‌صورت اینترنتی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH