ایسوس به طور رسمی از شش اسمارت‌فون سری ذن‌فون 4 خود پرده‌بردرای کرد

نحوه آغاز به‌کار ذن‌فون 4 ایسوس واقعا عجیب و غیر معمول بود. این هندست پس از ماه‌ها تاخیر به صورت نیمه رسمی و فقط در روسیه عرضه شد. اما الان پس از مدت‌ها انتظار بالاخره به‌طور رسمی معرفی شده است.

اما این آغاز به‌کار رسمی هم معمولی و طبق روال قابل انتظار صورت نگرفته است. همیشه دیده‌ایم که کمپانی‌ها وقتی می‌خواهند محصولی را معرفی کنند، برای این رویداد اغلب و نهایتا دو دستگاه را در نظر می‌گیرند. اما ایسوس شش اسمارت‌فون را از سه سری مختلف معرفی کرده است. سه دستگاه ZenFone 4 ،ZenFone 4 Selfie و ZenFone 4 Max به همراه نسخه‌های پرو.

شاید این کار منطقی به نظر نیاید، اما هر کدام از این هوشمندها برای کار خاصی ساخته شده‌اند.

ZenFone 4 و 4 Pro دو دستگاه اصلی هستند و Selfie و Selfie Pro نیز از گروه میان‌رده‌ها معرفی شده‌اند و تمرکزشان روی دوربین جلو است. Max و Max Pro پایین تا میان‌رده هستند و باتری‌های بزرگی برای‌شان در نظر گرفته شده است.

در ادامه همراه ما باشید تا با مشخصات این شش هندست آشنا شوید.

ZenFone 4 و ZenFone 4 Pro

ZenFone 4 Pro مجهز به پردازنده اسنپدراگون 835، رم 6 گیگابایتی و یک باتری قابل توجه 3000 میلی‌آمپری است. از نظر ظاهری این دستگاه به دلیل استفاده از شیشه‌های درخشان و طراحی مدرن واقعا زیبا است. اما ZenFone 4 Pro از این نظر در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. ZenFone 4 مجهز به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با کیفیت فول‌ اچ‌دی است.

اما ZenFone 4 در دو نسخه عرضه می‌شود. یکی مجهز به پردازنده 630 اسنپدراگون بوده و دیگری اسنپدراگون 660 برایش در نظر گرفته شده است. رم این دستگاه 6 گیگابایتی، باتری 3300 میلی‌آمپری و صفحه‌نمایش به جز این‌که از نوع ال‌سی‌دی بوده مشابه به صفحه ذن‌فون 4 پرو است.

با وجود این مشخصات خوب، بهترین قسمت این دو هندست قطعا دوربین‌های‌شان است. هر دو مجهز به دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت هستند و این در حالی است که نسخه پرو از یک سنسور دوم برای زوم 2X نیز بهره می‌برد. دوربین ذن‌فون 4 نیز مجهز به لنز واید 120 درجه شده است.

ZenFone 4 Selfie و ZenFone 4 Selfie Pro

با این‌که الان ترند دوربین‌های دوگانه داغ و پرطرفدار است، کمپانی‌ها هنوز جرات قرار دادن یک دوربین این مدلی را  در قسمت جلویی هندست‌ها به دست نیاورده‌اند. اما ایسوس خیلی شجاعانه این کار را انجام داده است. سلفی پرو در قسمت جلویی مجهز به یک دوربین 24 مگاپیکسلی (سنسور در واقع 12 مگاپیکسلی است) بوده که در واقع توانایی تصویربرداری واید را دارد. ایسوس این سلفی‌ها را با نام جدید wefies معرفی می‌کند. دوربین روی ذن‌فون سلفی نیز یک نوع 20 مگاپیکسلی است که آن هم توانایی عکس‌برداری واید را دارد. غیر از دوربین باقی مشخصات این دو هندست در حد یک میان‌رده است، پردازنده 625 اسنپدراگون، رم 4 گیگابایتی، باتری 3000 میلی‌آمپری، صفحه‌نمایش 5.5 اینچی و فول‌ اچ‌دی آمولد برای سلفی پرو و پردازنده 430 اسنپدراگون و صفحه اچ‌دی برای ذن‌فون 4 سلفی انتخاب شده‌اند.

ZenFone 4 Max و ZenFone 4 Max Pro

به دلایلی شرکت از نمایش ذن‌فون 4 مکس و نسخه پرو روی صحنه امتناع کرده، اما مشخصات این دو هندست در وب‌سایت کمپانی قابل مشاهده است.

نکته قابل توجه درباره این هندست‌ها باتری 5000 میلی‌آمپری آن‌ها است. البته پیش از این گفته شده بود که نسخه مکس دارای باتری 4100 میلی‌آمپری است. ذن‌فون 4 مکس تقریبا مشابه با همان دستگاهی است که پیش از این در روسیه معرفی شده بود و تنها این‌بار با دو نسخه متفاوت از نظر چیپ‌ست (اسنپدراگون 425 و 430) عرضه خواهد شد. به‌علاوه دستگاه با سه رم مختلف 2، 3 و 4 گیابایتی خواهد آمد و از نظر صفحه‌نمایش یک نوع 5.5 اینچی فول‌ اچ‌دی دارد که با دوربین 13 مگاپیکسلی، از ذن‌فون 4 مکس یک پایین‌رده خوب می‌سازد.

مکس پرو هم تفاوت چندانی با نسخه معمولی خودش ندارد . تنها یک دوربین 16 مگاپیکسلی برایش انتخاب شده است و از نظر رم در دو نسخه 2 و 3 گیابایتی عرضه خواهد شد. پس می‌توان حدس زد که این دو دستگاه در یک منطقه مشابه عرضه نخواهند شد.

قیمت، زمان عرضه و انتظارات

غیر از سخت‌افزار، ایسوس قول داده است نسخه 4.0 ZenUI  را برای دو سری ذن‌فون 3 و 4 عرضه کند. این رابط کاربری بر اساس اندروید O طراحی شده است.

از نظر قیمت شرکت اعلام کرده که ذن‌فون 4، 399 دلار آمریکا و نسخه پرو 599 دلار عرضه خواهند شد. دو نسخه سلفی نیز با قیمت‌های 279 و 379 دلار به فروش خواهند رفت. در رابطه با زمان عرضه تنها می‌دانیم که به احتمال زیاد دستگاه‌ها برای اولین‌بار در آسیا به بازار خواهند آمد و بعدها هم به بازار غرب خواهند رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH