با این ترفند در iOS 11 می‌توانید به طور موقت، تاچ آی‌دی آی‌فون خود را غیرفعال کنید

در به‌روزرسانی جدید پتلفرم iOS، روشی ساده و سریع برای غیرفعال کردن سنسور اثر انگشت تاچ آی‌دی برای کاربران ارائه خواهد شد. طبق این ترفند که به منظور تماس خودکار با سرویس‌های اضطراری طراحی شده، کاربران گوشی‌های آی‌فون می‌توانند با پنج بار فشار دادن دکمه پاور به‌صورت پیاپی، با شماره اضطراری 911 تماس بگیرند.  البته با این کار، گوشی به‌صورت خودکار با شماره‌های اضطراری تماس برقرار نمی‌کند، بلکه امکان برقراری این تماس را برای کاربر فراهم می‌شود که در کنار آن، سنسور اثر انگشت تاچ‌ آی‌دی نیز به‌صورت موقت غیرفعال می‌شود و تا زمانی که رمز عبور وارد نشود، دستگاه آنلاک نخواهد شد.

این قابلیت با نام Cop Button و یا «دکمه پلیس» شناخته می‌شود که برای اولین‌بار توسط یکی از کاربران توییتر در نسخه بتای عمومی‌ iOS 11 کشف شد. پیش از این، تنها راهی که برای غیرفعال کردن سنسور تاچ آی‌دی وجود داشت این بود که ابتدا کاربر می‌بایست گوشی خود را ریستارت کند سپس منتظر می‌ماند تا درخواست وارد کردن رمز عبور بر روی نمایشگر به نمایش درآید که در این‌جا، می‌بایست یک اثر انگشت اشتباه را برای چندین‌بار وارد می‌کرد تا سنسور تاچ آی‌دی موقتا غیرفعال شود.

تاچ آی‌دی

این قابلیت جدید که اپل آن را در iOS 11 گنجانده است، یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌ها برای قفل کردن گوشی‌های آی‌فون محسوب می‌شود. درواقع، این شیوه بیشتر در مواقعی می‌تواند مفید واقع شود که شخص و یا اشخاصی بخواهند به زور کاربر را مجبور به باز کردن گوشی از طریق سنسور تاچ آی‌دی کنند که با استفاده از این ترفند، می‌توان به‌طور کامل این سنسور را غیرفعال کرد.

بتای عمومی‌iOS 11 هم‌اکنون برای آن دسته از کاربرانی که علاقه‌مند به کنکاش در این به‌روزرسانی و خواهان تست آن هستند، قابل دسترسی است. اپل هنوز زمان دقیق عرضه iOS 11 را برای دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده اعلام نکرده اما شنیده‌ها از عرضه این نسخه در ماه سپتامبر حکایت دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH