احتمالا اپل در سال 2020 یک هدست واقعیت‌افزوده با سیستم عامل سفارشی معرفی می‌کند

با توجه به اظهارات اخیر تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل که از واقعیت‌افزوده به عنوان ” ایده‌ای بزرگ مانند گوشی هوشمند” یاد کرد و نگرش عمیق این کمپانی به مقوله واقعیت‌افزوده که اولین بار با عرضه فریم‌ورک ARKit برای iOS 11 تجلی پیدا کرد، علاقه‌مندی فزاینده شرکت اپل به حوزه واقعیت‌افزوده در حال حاضر کاملا اثبات شده است.

براساس گزارش جدید بلومبرگ، اپل به سختی در حال کار بر روی یک هدست واقعیت‌افزوده مستقل است که سیستم‌عاملی سفارشی دارد و در سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد.

به عقیده یک منبع موسسه بلومبرگ که دارای ارتباطات داخلی با شرکت اپل است، این کمپانی قصد دارد که تا سال 2019  تکنولوژی مذکور را آماده کرده و بعدها در سال 2020 آن‌ را در قالب یک محصول، آماده فروش نماید. اگرچه در حال حاضر هیچ چیز در این زمینه مشخص نشده است. براساس گزارشات، هدست واقعیت افزوده مستقل، مجهز به تراشه‌ای جدید خواهد بود و سیستم‌عامل سفارشی شده بر پایه iOS که Reality Operating System یا به اختصار rOS نامیده می‌شود را اجرا می‌کند.

همان‌طور که tvOS به اپل TV قدرت می‌بخشد، MacOS بر روی مک‌بوک‌ها و watchOS بر روی اپل‌ واچ‌ها اجرا می‌شوند، rOS نیز به هدست‌های واقعیت افزوده قدرت می‌دهند. جف استال که قبلا در شرکت اپل مدیریت نرم‌افزاری بخش بازی‌ها و گرافیک را بر عهده داشته، یکی از مدیران گروه نرم‌افزاری rOS است.

یک پرونده ثبت اختراع مربوط به شرکت اپل، مبین نگرشی احتمالی در مورد هدست شایعه شده است.

 

گفته می‌شود که در حال حاضر مهندسین شرکت اپل در حال ساخت نمونه اولیه طیفی از اپلیکیشن‌ها جهت استفاده در زمینه واقعیت‌افزوده هستند و براساس گزارشات، از هدست‌های اچ‌تی‌سی وایو برای تست آن‌ها استفاده می‌کند. براساس گزارش بلومبرگ، این کمپانی در حال کار بر روی دستگاهی مشابه Gear VR است که از گوشی آی‌فون استفاده می‌کند. هر چند که این دستگاه تنها برای اهداف تست داخلی ساخته می‌شود.

هنوز مشخص نیست که چگونه کاربران با ابزار واقعیت‌افزوده در تعامل بوده و یا آن‌ را کنترل می‌کنند. اما بر پایه گزارشات، اپل اظهار کرده است که این موضوع از طریق ژست‌های حرکتی سر، پنل لمسی ورودی به سبک Gear VR و فرمان‌های صوتی سیری در کنار روش‌هایی دیگر انجام خواهد شد. گفته می‌شود که اپلیکیشن‌های واقعیت‌افزوده که در حال حاضر الگوهایی اولیه هستند، شامل برنامه‌های نقشه‌برداری و نگارش متن و ابزارهای پیشرفته‌تری نظیر اتاق جلسات مجازی و پخش 360 درجه‌ای ویدیو هستند.

8 در مورد “احتمالا اپل در سال 2020 یک هدست واقعیت‌افزوده با سیستم عامل سفارشی معرفی می‌کند”

  1. Rosاسم سیستم عامل جدید هدست هاشه ک حتما هم احتمالا به اپل فقط وصل میشه این محدودیت های اپل واقعا مسخرس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH