میت 10

نگاهی به نوآوری‌های موجود در هواوی میت 10 (Mate 10)

هواوی به‌تازگی از فبلت‌های پرچم‌دار خود رونمایی کرده است. سری میت را می‌توان یکی از بهترین محصولات موجود در بازار دانست که نسل به نسل با پیشرفت‌های قابل‌توجهی همراه شده‌اند. همانند تولیدات قبلی این شرکت، میت 10 و میت 10 پرو، ویژگی‌ها و نوآوری‌های مخصوص خود را دارند که آن‌ها را از دیگر دستگاه‌های موجود در بازار متمایز می‌کند. در این مقاله سعی داریم نگاهی به نوآوری‌های موجود در جدیدترین فبلت‌های این غول تکنولوژی داشته باشیم، با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

دریچه دیافراگم f/1.6 دوربین اصلی

دوربین یکی از مهم‌ترین اجزای موجود در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که شرکت‌های مختلف همواره سعی در بهبود کیفیت آن دارند. علاوه‌بر این، در سال‌های اخیر شاهد نوآوری‌های خوبی در این بخش بوده‌ایم. در این میان می‌توان به دوربین دوگانه اشاره کرد که در اکثر پرچم‌داران امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هواوی یکی از شرکت‌های پیش‌رو در این زمینه بوده که گوشی هوشمند P9، به‌عنوان اولین محصول آن مجهز به دوربین دوگانه شناخته می‌شود. هواوی دوربین‌های دوگانه را تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر محصولات پرچم‌دار خود کرده که این سیستم در میت 10 و میت 10 پرو تغییرات شگرفی را تجربه نموده است.

عواملی زیادی در کیفیت تصاویر گرفته شده تاثیر دارند که از میان آن‌ها می‌توان به دریچه دیافراگم اشاره کرد. هرچه دریچه دیافراگم عریض‌تر باشد، سنسور قادر به جذب نور بیشتری بوده که نتیجه آن کاهش نویز و افزایش روشنایی تصاویر ثبت شده است. در هواوی میت 10 شاهد به‌کارگیری سنسورهایی با دریچه دیافراگم 1.6/f هستیم. کمپانی ال‌جی در پرچم‌دار اخیر خود یعنی V30، از این ویژگی بهره گرفته با این تفاوت که تنها یکی از سنسورهای دوربین به آن مجهز است. به بیان دقیق‌تر، ال‌جی V30 دارای دوربین دوگانه 16 و 13 مگاپیکسلی بوده که از دریچه دیافراگم f/1.6 و f/1.9 بهره می‌برند.

هواوی، میت 10 را تبدیل به اولین گوشی هوشمندی کرده که از دریچه دیافراگم f/1.6 برای هر دو سنسور 12 و 20 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. وجود این دریچه دیافراگم عریض، مزایای بی‌شماری را برای این فبلت به ارمغان آورده که محسوس‌ترین آن، کاهش نویز تصاویر دوربین است.

وجود هوش مصنوعی در پردازنده

هوش مصنوعی عبارتی بوده که اخیرا زیاد به گوش می‌رسد، برای آشنایی بیشتر با آن می‌توانید مقاله هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی در صنعت گوشی‌های هوشمند دارد را مطالعه نمایید.

همان‌طور که می‌دانید وظیفه تامین قدرت میت 10 را چیپست Kirin 970 برعهده دارد، اولین پردازنده در جهان که به هوش مصنوعی مجهز شده است. هوش مصنوعی موجود در این فبلت کاربردهای زیادی را به همراه دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین این فبلت اشاره کرد که میت 10 را قادر می‌سازد تا به‌صورت آنی، اشیا و محیط را شناسایی کند. علاوه‌بر این، استفاده از هوش مصنوعی باعث می‌شود که دستگاه با گذشت زمان نسبت به رفتارهای کاربر آگاهی پیدا کند و بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان دهد.

هواوی میت 10 اولین گوشی هوشمند در دنیا بوده که مصرف انرژی آن توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود. وجود شبکه عصبی در این دستگاه موجب شده تا تنها برنامه‌های موردنیاز در پس‌زمینه درحال اجرا باقی بمانند. هوش مصنوعی، برنامه‌های پرکاربرد را شناسایی و مصرف انرژی را برای اجرای آن‌ها بهینه می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با هوش مصنوعی موجود در این فبلت می‌توانید به مقاله نگاهی به عملکرد هوش مصنوعی هواوی میت ۱۰ مراجعه نمایید.

پشتیبانی هم‌زمان دو سیم‌کارت از شبکه ارتباطی 4G

برخلاف آی‌فون‌های اپل، اکثر پرچم‌داران اندرویدی از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند. استفاده از دو سیم‌کارت برای بسیاری از کاربران امری حیاتی بوده که میت 10 را تبدیل به انتخابی مناسب برای آن‌ها می‌کند. شاید با خود بگویید با وجود محصولات بی‌شماری که قادر به پشتیبانی از دو سیم‌کارت هستند، چرا میت 10 انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود؟! جواب این سوال ساده است، پشتیبانی دو درگاه سیم‌کارت از شبکه ارتباطی 4G به‌طور هم‌زمان.

تمامی محصولات موجود در بازار تنها قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G توسط یکی از درگاه‌های خود هستند. اگر تجربه استفاده از دستگاه‌های دو سیم‌کارته را داشته باشید، در زمان استفاده از دیتای سیم‌کارت دیده‌اید که شبکه ارتباطی 4G تنها برای یک سیم‌کارت قابل انتخاب است.

هواوی میت 10 در هر دو درگاه سیم‌کارت خود به‌صورت هم‌زمان از شبکه ارتباطی 4G پشتیبانی کرده که آن را به اولین محصول موجود در بازار با این ویژگی تبدیل می‌کند. این قابلیت بسیار کاربردی بوده و به راحتی می‌توان دیتا خطوط خود را عوض کنید.

سریع‌ترین اتصال به شبکه ارتباطی 4.5G

میت 10 و میت 10 پرو از Cat.16 و Cat.18 پشتیبانی می‌کنند که این امر باعث می‌شود تا دو دستگاه مذکور در زمینه ارتباط  LTE، سریع‌ترین باشند. با این شرایط، Kirin 970 می‌تواند در شبکه‌های LTE به سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه برسد.

برای دست‌یابی به این سرعت از اینترنت، هواوی و شرکت آلمانی Rohde & Schwarz از جدید‌ترین تکنولوژی‌های شبکه‌های مخابراتی استفاده کردند که شامل فناوری‌های 4 در 4 MIMO و 256QAM می‌شود. بنابراین برای بارگذاری و اجرای فایل‌های با کیفیت 4K تنها به چند ثانیه زمان نیاز خواهد بود.

کسب تاییدیه امنیت TÜV برای شارژ باتری

دو دستگاه میت 10 و میت 10 پرو اولین گوشی‌های هوشمند دنیا محسوب می‌شوند که تاییدیه امنیت TÜV را دریافت کرده‌اند. این فبلت‌ها از سیستم امنیتی 5 مرحله‌ای (Five-Gate) بهره می‌برند. هر مرحله دارای 3 لایه‌ امنیتی بوده که وظیفه آن‌ها کنترل کردن جریان، ولتاژ و دما دستگاه است. در حالت کلی این دیوایس‌ها دارای 15 لایه امنیتی بوده که از آن‌ها در هنگام شارژ به‌طور کامل محافظت می‌کنند.

شارژ سریع هواوی موسوم به SuperCharge برای اولین‌بار در جهان موفق به دریافت تاییدیه TÜV شده است. این تاییدیه تمامی سیستم شارژ شامل شارژر، کابل، IC و باتری را مورد بررسی قرار می‌دهد، بنابراین دریافت آن خیال کاربر را از هر نظر راحت می‌کند.

اتصال به نمایشگر بزرگ‌تر بدون نیاز به داک مخصوص

اتصال گوشی هوشمند به نمایشگر بزرگ و استفاده از آن همانند یک کامپیوتر برای اکثر کاربران امری لذت‌بخش محسوب می‌شود. در گذشته شاهد چنین موضوعی در پرچم‌داران مایکروسافت و سامسونگ بوده‌ایم، البته برای دسترسی به این ویژگی باید داک مخصوصی  را خریداری کنید که این امر هزینه اضافه‌ای را بر کاربر تحمیل می‌کند.

هواوی در جدیدترین فبلت‌های خود یعنی میت 10 و میت 10 پرو، چنین قابلیتی را قرار داده که البته با محصولات سامسونگ تفاوت بارزی دارند. کاربر تنها توسط یک کابل قادر به اتصال دستگاه خود به نمایشگرهای بزرگ‌تر بوده و می‌تواند از گوشی هوشمندش همانند یک کامپیوتر استفاده کند. این امر هزینه کمتری را از کاربر طلب می‌کند و همچنین نیازی به حمل دستگاهی جداگانه نیست.

8 در مورد “نگاهی به نوآوری‌های موجود در هواوی میت 10 (Mate 10)”

  1. دوربین عالی و هوش مصنوعی از قابلیت های برترشه بقیه امکاناتش بود نبودش مهم نیست مثل دو خط فورجی هم زمان اصلا نیاز نیست

    1. تا حالا مشکل پریدن آنتن موقع استفاده از دیتا رو نداشتی.
      باید بری سیمکارت فورجی رو۲جی کنی بعد اون یکی رو فورجی بعد از اون جستجو شبکه بعد بری تغییر سیم کارت برای استفاده دیتا?
      تو میت۱۰ فقط مرحله آخر رو باید انجام بدی.
      در ضمن برای برگردوندن به حالت قبل همین مراحل باید تکرار بشه.
      معنی پیشرفت همینه که راحتی میاره و کاربردی هست

  2. دیگه نمیشه گفت قابلیت خب گوشی هرچی جدید تر قابلیت هاشم بیشتره
    مطمعنا بقیه گوشی ها هم همینطور خواهند شد

    1. اما اولین بودن افتخاری بود که سالها اپل و سامسونگ داشتن و هواوی رو به کپی کاری متهم میکردن.
      آفرین به هواوی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH