فاکس‌کان

کاهش 39 درصدی سود فاکس‌کان در سه ماهه سوم 2017؛ آیا آی‌فون X مقصر است؟

شرکت تایوانی فاکس‌کان که درحال حاضر به‌عنوان مونتاژکننده اصلی محصولات اپل شناخته می‌شود، از کاهش سود خالص خود در سه ماهه سوم سال جاری میلادی خبر داد. به گزارش وال استریت ژورنال، چنین کاهش سودی برای این شرکت دور از ذهن نبود، اما آمار ارائه شده، چیزی بدتر از پیش‌بینی تحلیلگران را نشان می‌دهد. درواقع ثبت چنین عملکرد سه ماهه‌ای برای فاکس‌کان از سال 2008 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به اعتقاد کارشناسان، آی‌فون X کمپانی اپل را می‌توان یکی از دلایل اصلی در بروز چنین وضعیتی برای این شرکت عنوان کرد. همان‌طور که می‌دانید، این پرچمدار 1000 دلاری، اولین آی‌فون مجهز به نمایشگر OLED لبه به لبه کمپانی اپل محسوب می‌شود و در طی هفته‌های اخیر، گزارش‌های متعددی درخصوص مشکلات مربوط به تولید نمایشگر این گوشی قبل از عرضه در تاریخ سوم نوامبر در فضای وب منتشر شده بود.

یکی دیگر از موانع سد راه تولید سریع و به‌موقع این گوشی، سیستم Face ID عنوان شده است. این سیستم یک روش احراز هویت بیومتریک جدید محسوب می‌شود که جایگزین سنسور اثر انگشت تاچ آی‌دی شده و با اسکن سه‌بعدی چهره فرد، قفل گوشی را باز می‌کند. اگرخاطرتان باشد در پایان ماه اکتبر، بلومبرگ در گزارشی ادعا کرد که اپل از تولیدکنندگان این سیستم خواسته تا به‌منظور تسریع فرآیند ساخت، دقت این ویژگی را کاهش دهند که البته طولی نکشید که این ادعا از سوی کوپرتینویی‌ها تکذیب شد.

قطعا دلیل اصلی برای این عملکرد ضعیف به این زودی‌ها اعلام نخواهد شد، اما مثل روز روشن است که اپل نتوانسته مطابق با میل خود، به درخواست کاربران برای خرید این اسمارت‌فون پاسخ دهد. فروش آی‌فون X تقریبا با فاصله زمانی 5 تا 6 هفته‌ای نسبت به عرضه آی‌فون 8 و 8 پلاس آغاز شد و به گفته تیم کوک، در حال حاضر نمی‌توان برآورد دقیقی را درخصوص میزان درخواست‌ها برای این محصول پرطرفدار اپل ارائه کرد.

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی TrendForce، حدود 44 میلیون دستگاه آی‌فون در سه ماهه سوم سال 2017 تولید شده که این رقم در سه ماهه پایانی امسال از مرز 81 میلیون دستگاه نیز عبور خواهد کرد. گفته می‌شود که آی‌فون X چیزی حدود یک سوم از این حجم تولید شده را به خود اختصاص خواهد داد.

5 در مورد “کاهش 39 درصدی سود فاکس‌کان در سه ماهه سوم 2017؛ آیا آی‌فون X مقصر است؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH