گلکسی S9 به اسکنر عنبیه چشم و سیستم شناسایی چهره ارتقایافته مجهز خواهد بود

به گزارش وب‌سایت ETNew، پرچم‌دار بعدی کمپانی سامسونگ به سیستم‌های احراز هویت بیومتریک ارتقایافته‌ مجهز خواهد بود. در این گزارش آمده که این غول دنیای فناوری هم‌اکنون درحال کار بر روی اسکنر عنبیه چشم و فناوری شناسایی چهره گلکسی S9 است تا بتواند به کمک تغییرات نرم افزاری، سرعت این دو قابلیت را ارتقا دهد.

این وب‌سایت کره‌ای افزود که مدل‌های جدید سری گلکسی S همانند گلکسی S8 و S8 پلاس به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز خواهند بود. به گفته یک منبع آگاه، تغییرات نرم افزاری جدیدی در گوشی‌های جدید متعلق به این سری اعمال خواهند شد که ارتقای سرعت این دو سیستم ویژه قفل‌گشایی را به‌دنبال خواهند داشت. همان‌طور که می‌دانید، جدیدترین پرچم‌داران سری گلکسی S و گلکسی نوت سامسونگ، علاوه‌بر سنسور اثر انگشت به سیستم شناسایی چهره و اسکنر عنبیه چشم نیز مجهز شده‌اند. گفتنی است سیستم شناسایی چهره از سال 2011، تحت عنوان Face Unlock به نسخه اندروید 4 اضافه شد و در اختیار تولیدکنندگان محصولات اندرویدی قرار گرفت.

در آن زمان، این ویژگی چندان قابل اعتماد نبود و آسیب‌پذیری آن نسبتا بالا بود، اما سامسونگ با استفاده از این قابلیت در دوربین سلفی پیشرفته پرچم‌داران امسال خود و تسریع فرآیند احراز هویت، باری دیگر Face Unlock را احیا کرد. بااین‌حال، فریب دادن سیستم اسکن چهره گلکسی S8 کار چندان سختی نیست و می‌توان با استفاده از یک عکس با رزولوشن بالا، گوشی را آنلاک کرد. اما به گفته کارشناسان، سیستم اسکن عنبیه چشم، از امنیت بالاتری نسبت به دیگر روش‌های احراز هویت بیومتریک مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند برخوردار است. اگرچه سرعت این قابلیت به سرعت اسکن چهره نمی‌رسد، اما به سختی می‌توان آن را فریب داد.

البته سامسونگ تنها شرکت فعال در زمینه ارتقای قابلیت‌های مربوط به سیستم‌های احراز هویت نیست. در این بین، کمپانی اپل نیز اخیرا از فناوری جدیدی به نام Face ID در گوشی آی‌فون X خود استفاده کرده که با تهیه یک نقشه سه‌بعدی از چهره فرد، قفل گوشی را باز می‌کند. باید منتظر ماند و دید که رقابت میان این دو شرکت در زمینه ارتقای امنیت این سیستم‌ها، چه نتیجه‌ای خواهد داد.

4 در مورد “گلکسی S9 به اسکنر عنبیه چشم و سیستم شناسایی چهره ارتقایافته مجهز خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH