ویژگی‌های صوتی میت 10

نگاهی به ویژگی‌های صوتی هواوی میت 10 (Mate 10)

برای برخی از کاربران همانند من، ویژگی‌های صوتی یک گوشی هوشمند معیاری مهم برای خرید آن محسوب می‌شود. به همین علت برخی از کمپانی‌ها برای جذب این خریداران، محصولات خود را با قابلیت‌های ویژه‌ای معرفی و روانه بازار می‌کنند. در انتخاب یک گوشی هوشمند مناسب برای گوش دادن به موسیقی، معیارهای زیادی دخیل هستند.

درحالی‌که استفاده از اسپیکرهای قدرتمند در یک اسمارت‌فون، امتیازی مناسب برای آن محسوب می‌شود ولی بسیاری از عاشقان موسیقی، با هدفون به آهنگ موردعلاقه خود گوش فرا می‌دهند. بلندی صدای خروجی از هدفون و همچنین شفافیت آن می‌تواند برگ برنده یک محصول تلقی شود، البته در این میان نباید فراموش کنیم که ویژگی‌های نرم‌افزاری نیز تاثیر به‌سزایی بر صدای خروجی دارند که بازرترین مثال آن اکولایزر است.

هواوی در جدیدترین پرچم‌دار خود یعنی میت 10 ویژگی‌های صوتی مناسبی قرار داده تا کاربرانی که به موسیقی علاقه دارند، با خیالی آسوده نسبت به خرید آن اقدام کنند. خوشبختانه برخلاف آی‌فون‌های تولیدی اپل، در میت 10 شاهد حضور جک 3.5 میلی‌متری صدا هستیم، در نتیجه برای اتصال هدفون‌های قدیمی خود نیازی به مبدل نخواهید داشت.

در این مقاله سعی می‌کنیم نگاهی نزدیک‌تر به ویژگی‌های صوتی میت 10 داشته باشیم و همچنین تجربه کاربری خود را برای شما بیان کنیم، پس همانند همیشه همراه آی‌تی‌رسان باشید.

اسپیکر استریو

زمانی‌که صاحب دستگاهی بزرگ هستید، مسلما داشتن اسپیکر استریو امری لذت‌بخش خواهد بود. خوشبختانه هواوی برخلاف سامسونگ، جدیدترین فبلت خود یعنی میت 10 را به دو بلندگو مجهز کرده است. در زیر این دستگاه شاهد قرارگیری یک اسپیکر بوده و اسپیکر دوم در بلندگوی مکالمه قرار گرفته است. اخیرا شاهد استفاده از این چیدمان در برخی از محصولات بوده‌ایم، اگرچه صدای تولید شده نسبت به دو اسپیکر مجزا همانند آن‌چه در محصولات قدیمی اچ‌تی‌سی دیده بودیم، نیست؛ ولی برای محصولی با حاشیه‌های نمایشگر بسیار کم کاملا مناسب است.

حجم صدای تولیدی توسط این بلندگوها بسیار خوب بوده ولی با افرایش حجم صدا، شاهد کاهش کیفیت آن هستیم. یکی دیگر از مشکلاتی که در این محصول مشاهده می‌شود، عمق نسبتا کم صدا بوده که البته چنین موردی در اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار دیده می‌شود و نمی‌توان به هواوی چندان خرده گرفت.

وجود جک 3.5 میلی‌متری صدا با خروجی قدرتمند

برخلاف پرچم‌داران اپل و اچ‌تی‌سی، خوشبختانه در میت 10 شاهد استفاده از جک 3.5 میلی‌متری صدا هستیم، البته این شرکت پورت موردنظر را از میت 10 پرو حذف کرده است! اگرچه جک هدفون در گجت‌های امروزی یکسان است ولی از قدرت خروجی متفاوتی نسبت به هم بهره می‌برند.

جک موجود در پرچم‌دار هواوی قادر به تامین صدای بسیار مناسبی در هنگام اتصال هدفون و بلند‌گو بوده، به‌گونه‌ای که در حداکثر ولوم، شاید سردرد بگیرید! حجم صدای تولیدی توسط این پورت بسیار بالاست و به راحتی می‌تواند پرچم‌داران موجود در بازار را شکست دهد.

در کنار حجم صدا، عامل کیفیت خروجی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هدفون موجود در جعبه این محصول کیفیت صوتی مناسبی را در اختیار خریدار قرار نمی‌دهد، البته ما این مسئله را با هدفون‌های گران‌قیمت‌تر همانند AKG بررسی کردیم که نتیجه بسیار بهتری داشت.

در حالت کلی می‌توان حجم صدای خروجی را عالی دانست در حالی‌که کیفیت آن رو به بالا ارزیابی می‌شود؛ البته در صورت استفاده از هدفون‌های گران‌قیمت، می‌توان از کیفیت آن رضایت بالایی داشت.

مجهز به aptX HD

بسیاری از ما به استفاده از هدست‌های بلوتوث عادت کرده‌ایم، بنابراین پروتکل‌های پشتیبانی شده توسط گوشی هوشمندی که خریداری می‌کنیم، مهم هستند. هواوی میت 10 از تکنولوژی اتصال بی‌سیم بلوتوث aptX HD بهره می‌برد که علاوه‌بر انتقال صدا به بهترین شکل ممکن (البته مسلما کیفیت آن در حد اتصال سیمی نیست)، شاهد کمترین تاخیر در انجام این امر نیز هستیم.

الگوریتم اولیه aptX در دهه 80 میلادی توسط Stephen Smyth توسعه یافت. کدک صوتی aptX برای برنامه‌های صوتی به‌کار می‌رود که توسط بلوتوث A2DP مانع از کاهش کیفیت صدا می‌شود. برای بهره‌مندی از این ویژگی باید دستگاه‌ فرستنده و گیرنده از آن پشتیبانی کنند.

نرم‌افزار کامل به همراه Histen

هواوی اخیرا در همکاری با یک موسسه صوتی آلمانی و بهره‌گیری از متخصصین الگوریتم صوتی از سراسر جهان، موفق به توسعه هواوی Histen شده که تجربه صوتی بی‌نظیری را از طریق اسپیکر و هدفون در اختیار کاربر قرار می‌دهد. میت 10 دارای این ویژگی بوده که با الگوریتم خاص خود، 10 ماژول الگوریتم هدفمند برای جلوه‌های صوتی مختلف همانند صدای استریوی سه‌بعدی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. کاربر می‌تواند در بخش صدای سه‌بعدی (3D Audio)، از بین سه حالت نزدیک (Near)، جلو (Front) و گسترده (Wide)، با توجه به نیاز خود، یکی را انتخاب کند.

میت 10

یکی دیگر از ویژگی‌های مناسب صوتی این فبلت، اکولایزر حرفه‌ای آن بوده که رضایت عاشقان موسیقی را در پی خواهد داشت. همانند اکثر محصولات موجود در بازار، در میت 10 نیز شاهد چند حالت پیش‌فرض با عنوان‌های Pop ،Classical ،Rock ،Jazz و Dance هستیم. علاوه‌بر مودهای پیش‌فرض، بخشی به نام شخصی یا Custom در بخش اکولایزر وجود دارد که این امکان را به کاربر می‌دهد تا با توجه به سلیقه خود قادر به تغییرش باشد. در این بخش همچنین شاهد Mega Bass هستیم که می‌توان توسط آن میزان بم بودن صدا را تغییر داد.

نهایتا در بخش تنظیمات، کاربر می‌تواند نوع هدست متصل شده به دستگاه را مشخص کند تا بهترین کیفیت ممکن را در اختیار داشته باشد. در این بخش شاهد قرارگیری هدفون‌های توگوشی، روگوشی و ایرباد هستیم.

4 در مورد “نگاهی به ویژگی‌های صوتی هواوی میت 10 (Mate 10)”

  1. دیگه اینا امکانات نیست که توی همه ی پرچمدارا هست
    اینهمه ادم داره پول میده حداقل نوت8 بخره بهتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH