جدیدترین پتنت شرکت سامسونگ: باتری‌های گرافنی با شارژ سریع‌تر و شارژدهی طولانی‌تر!

اخیرا شرکت سامسونگ موفق شد گواهی ثبت اختراع را برای یک “توپ گرافنی” عجیب و غریب که ممکن است در ساخت باتری گوشی‌های هوشمند نیز مفید باشد را دریافت کند. این پتنت توسط موسسه فناوری پیشرفته سامسونگ موسوم به SAIT، توسعه یافته است. این اختراع، باتری‌هایی را با تراکم انرژی بسیار بالا معرفی می‌کند که در حدود 45 درصد شارژدهی بیشتری نسبت به همتایان نسل کنونی خود دارند و به راحتی می‌توانند به عنوان پیشرفتی بسیار مهم در این زمینه، قلمداد شوند.

باتری‌های گرافنی

علاوه‌بر طولانی‌تر شدن مدت زمان شارژدهی، توپ‌های گرافنی جدید سامسونگ به باتری‌های لیتیوم یونی امکان می‌دهند که تا 5 برابر سریع‌تر از گذشته شارژ شوند. بنابراین شارژ یک باتری لیتیوم یونی با توپ گرافن، برای مدت 12 دقیقه، معادل با 1 ساعت شارژ باتری لیتیوم یونی معمولی خواهد بود.

براساس گزارشات، باتری‌های توپ گرافنی در دمای حدود 60 درجه سلسیوس نیز قادر به فعالیت هستند که این ویژگی، آن‌ها را به عنوان کاندیدی ممتاز جهت استفاده در خودروهای الکتریکی آینده مطرح می‌کند.

به‌طور معمول اختراعاتی از این قبیل در زمینه باتری دائما به گوش می‌رسد، بنابراین نمی‌توان متوجه شد که آیا سامسونگ قصد استفاده از این تکنولوژی جدید در محصولات آینده خود نظیر گلکسی S9 یا گلکسی‌نوت 9 را دارد یا خیر. البته امیدواریم که یک روز بتوانیم دستگاه‌هایی با این باتری‌های فوق‌العاده را در دستان خود بگیریم. اما در حال حاضر، این‌ ایده‌ها هنوز جزو فناوری‌های آینده به‌شمار می‌روند و مدتی طول می‌کشد تا شاهد فراگیر شدن عمومی آن‌ها باشیم.

6 در مورد “جدیدترین پتنت شرکت سامسونگ: باتری‌های گرافنی با شارژ سریع‌تر و شارژدهی طولانی‌تر!”

  1. واقعا دم سامسونگ گرم
    نیاز مردم رو از گوشی تشخیص داده و فهمیده باتری چیز خیلی مهمیه داره روش کار میکنه
    بعد یه سری از برندا گوشیشونو هی زشت تر میکنن مدیونید فکر کنید اپل و سونی رو میگما:)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH