گفتگو با گوشی آنر 9: من یک چینی سرافرازم!

محصولات رده آنر از ابتدای ورود خودشان به بازار کشورمان همیشه دارای محبوبیت زیادی بودند و همین امر سبب‌ساز فروش بالای محصولات آن‌ها شده است.

آنر که زیر مجموعه برند مشهور و بزرگ هواوی محسوب می‌شود، هدف خودش را بر فروش محصولاتی کارآمد با قیمتی مقرون به‌صرفه گذاشته و آخرین پرچم‌دار این کمپانی با نام آنر 9، یکی از خوش‌قیمت‌ترین گوشی‌های فلگ‌شیپ دنیاست.

حال بدین بهانه قصد داریم تا یک گفتگوی صمیمی را با این گوشی خوش‌تیپ انجام دهیم تا کارایی و توانایی این محصول را از زبان خودش بشنوید.

در ابتدای این مصاحبه، لطفا خودت را کمی بیشتر برای خوانندگان ما معرفی کن!

با عرض سلام و خسته نباشید، با اینکه بعید می‌دانم کسی من را نشناسد، اما بنده آنر 9 هستم، یک گوشی شیشه‌ای با فریم فلزی و رنگ‌بندی بسیار زیبا و خاص که امروز با لباس سورمه‌ای و شیک در جلوی دیدگان شما قرار گرفته‌ام. سازنده‌ام که دیگر مشهور خاص و عام بوده و به نوعی پرفروش‌ترین برند آنلاین دنیا محسوب می‌شود و کلی عنوانِ افتخار هم دارم که هم اسم برندم (آنر) است!

بدنه شیشه‌ای شما بسیار زیباست اما به همان نسبت خیلی سریع کثیف می‌شود، موافق هستی؟

بالاخره شما هرچه صاحب یک وسیله زیبا و خاص‌تر باشید، نیاز به مراقبت بیشتری هم خواهید داشت و این زیبایی من شاید چنین مشکلی داشته باشد اما به‌راحتی تمیز شده و فریم فلزی دورم هم کمک زیادی به خوش دستی‌ام کرده است. راستی، قبلا خود شما یک ویدیوی اختصاصی درباره معرفی‌ام درست کرده بودید که خواهش می‌کنم در همین جا قرار دهید تا خوانندگان در ابتدای امر با وجناتم بیشتر آشنا شوند.

این کثیف شدن حتی در بخش جلویی و نمایشگر هم دیده می‌شود، درباره این بخش صحبت کن!

اگر منظورتان کثیف شدنش است که این مورد برای همه گوشی‌ها وجود دارد و لطفا الکی فرافکنی نکنید! من دارای یک نمایشگر 5.15 اینچی با وضوح فول اچ‌دی هستم که سبب شده 428 پیکسل در هر اینچ آن وجود داشته باشد و هیچ چشمی قادر به تشخیص پیکسلی بر روی آن نیست. همچنین مثل خیلی از کمپانی‌ها خودم را اسیر بازی با ارقام و استفاده از نمایشگرهای QHD بی‌مصرف نکرده‌ام!

چرا از نمایشگر AMOLED بهره نگرفتی؟

قرار نیست اگر یک شرکتی به سراغ مدل دیگری از فناوری رفت، سازنده من هم سریع چنین کاری کند. من اعتقاد دارم که LCDها هنوز صحیح‌ترین رنگ را نشان می‌دهند، روشنایی خوبی دارند و با توجه به هزینه ساخت پایین‌تر و عمر بیشتر، در مقابل AMOLEDهای گول زننده، گزینه بهتری هستند.

ظاهرا شما با دو مدل سخت‌افزار وارد بازار شده‌ای، کمی این بخش را باز می‌کنی؟

با کمال میل! چیپست اصلی استفاده شده برای مغز من، «های سیلیکون» کایرین 960 است که ساخت هواوی بوده و کلا خودکفا کار کرده‌ام. البته برخی این سوال را می‌پرسند چرا کایرین 970 بر روی من استفاده نشده و بایستی در پاسخ عرض کنم که این نسخه از چیپست که بر روی برادران عزیز سری میت 10 استفاده شده، پس از تولد من به بازار ارایه شد و کایرین 960 در زمان تولدم، قوی‌ترین نسخه‌ای بود که وجود داشت. ضمن اینکه در دو مدل با رم‌های 4 و 6 گیگابایتی حضور دارم که اولی با 64 و دومی 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده و از آنجایی که کارت حافظه جانبی هم می‌خورم، رسما یک دریای کامل از اطلاعات را در خودم جای می‌دهم!

اما مثل اکثر گوشی‌های هواوی، جایگاه سیم‌کارت دوم و کارت حافظه مشترک است و فقط از یکی به‌طور هم‌زمان می‌توان استفاده کرد!

اولا انقدر حافظه داخلی‌ام بالاست که بعید می‌دانم کسی به این مشکل بربخورد، دوما هم شما دو تا سیم‌کارت می‌خواهی اصلا چکار؟ به‌خصوص این روزها که طرح ترابردپذیری و این مسایل وجود دارد، یک سیم کارت هم کار همه را راه می‌اندازد و نیازی به استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت نیست؛ مگر اینکه انسان مشکوکی باشید!

خیلی ممنون از توصیه و راهنمایی شما! لطفا بگو چرا با وجود بدنه شیشه‌ای از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کنی؟

قرار نیست هر اسمارت‌فونی که شیشه‌ای بود، از شارژ بی‌سیم استفاده کند. من یک باتری 3200 میلی‌آمپری توانمند دارم که از شارژ سریع پشتیبانی کرده و به همین خاطر خیلی سریع توانم را بازپس می‌گیرم. از نظر سازنده من، شارژرهای وایرلس هنوز به آن اندازه‌ای پیشرفته نشدند که بخواهم به سراغ‌شان بروم و فقط الکی سبب کند شدن در فرآیند شارژم می‌شوند!

مانند گوشی‌های پرچم‌دار این روزهای بازار و به‌خصوص هواوی، از دوربین دوگانه استفاده کرده‌ای، آیا به همان میزان هم باکیفیت هستی؟

در کیفیت بالای من همین قدر کافی است که بدانید موسسه معتبری چون نشنال جئوگرافی، خریدم را به عنوان یک گوشی با دوربین باکیفیت به همگان توصیه کرده! دو تا لنز با فوق‌العاده یکی 12 و دیگری 20 مگاپیکسلی دارم که تصاویر بوکه گرفته و حتی فیلم‌برداری 4K هم می‌کنم. انقدر در این بخش خوبم که توانایی زوم دو برابری اپتیکال را هم داشته و عکس‌هایی می‌اندازم که همه را انگشت به دهان می‌کند. خواهش دارم ویدئویی که درباره دوربینم درست کردید را در همین جا قرار بدهید و البته در یکی دو جا که به نداشتن لرزش‌گیر اپتیکال اشاره کرده‌اید، سانسور نمایید!

ما فیلم را کامل گذاشتیم! ظاهرا با اندروید نسخه 7 عرضه شدی، برنامه‌ای برای نسخه 8 هم داری؟

چرا که نه؟ وقتی زمان ورودم به بازار آخرین نسخه را داشتم، حتما ورژن جدیدتر را هم ارایه می‌کنم. همچنین یک اینترفیس زیبا و کاربردی دارم که EMUI 5.1 نامیده می‌شود. کلی قابلیت‌های ریز و درشت را در آن قرار دادم و شما می‌توانید تعیین کنید که اپ دراور داشته باشید یا اینکه مثل آن سیستم عامل سیب نشان، اپلیکیشن‌ها بر روی صفحه اصلی پخش و پلا باشد! اگر با پشت دست، دو بار بر روی صفحه‌ام ضربه بزنید، یک اسکرین شات زیبا را تقدیم‌تان می‌کنم و اگر همین کار را با دو انگشت انجام بدهید، از نمایشگر فیلم می‌گیرم و در گالری ذخیره می‌کنم. شما حتی می‌توانید با پشت دست بر روی نمایشگرم برخی حروف از پیش تعیین شده را بکشید تا یک اپلیکیشن خاص اجرا شود. به عنوان مثال با کشیدن حرف M به سرعت وارد موزیک پلیر می‌شوم.

گفتی موزیک پلیر و ما را به یاد بخشی چون صدا انداختی، چرا اسپیکر استریو نداری؟

آخه چه کسی این روزها موسیقی را با اسپیکرهای گوشی خودش پخش می‌کند که نیازی به این گزینه باشد! مهم صدای هدفون است که از این نظر عالی هستم! هرچند که از داک صوتی در من خبری نیست اما با قرار دادن ویژگی Histen کاری کردم تا بتوانید با تغییر آیتم‌های خاصی، صدا را برای خودتان شخصی‌سازی کنید. ضمن اینکه همان اسپیکر مونو هم توان بالایی داشته و از برخی مدل‌های استریو هم بهتر هستم!

ما که هرچیزی بگوییم کم نمی‌آوری! در پایان به سراغ قیمت برویم، چیزی که همیشه گوشی‌های آنر به خوش قیمت بودن مشهور بودند اما به‌نظر می‌رسد شما کمی گران هستی!

درک نمی‌کنم که منظورتان از گران چیست اما نسخه 4 گیگابایت من فقط 1.800.000 تومان و مدل 6 گیگابایت با 128 گیگابایت حافظه داخلی، 2 میلیون تومان است، آن هم در روزگاری که یک محصول با سیب گاز زده خودش بالای 5 میلیون قیمت دارد و یکی دیگر با قلم درازش 4 میلیون طلب می‌کند، آن وقت بنده گران هستم؟ این همه امکانات، رنگ‌بندی‌های زیبا، دوربین با کیفیت، سخت‌افزار قدرتمند و…؟ به نظر خودم که ارزشم بیش از این‌هاست!

7 در مورد “گفتگو با گوشی آنر 9: من یک چینی سرافرازم!”

  1. خیلی گندش کردید اصلا قابل اعتماد نیست یک هفته بعد به اندازه ای کند میشه که از کرده خودش پشیمون میشید ایناهم کلا تبلیغاته که حق ندارید مارو گول بزنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH