هواوی نوا 3e معرفی شد؛ نسخه چینی هواوی p20 لایت در چین

گوشی‌های پرچمدار هواوی P20 و P20 پرو هفته آینده معرفی خواهند شد اما برادر نحیف‌تر آن‌ها تحمل این هفت رو را نداشته و پیش از برادران بزرگ‌تر خود در کشور زادگاهش رخ نشان داد. دقایقی قبل گوشی هواوی نوا 3e به عنوان نسخه چینی گوشی هواوی P20 لایت رسما معرفی شد.

گوشی هواوی نوا 3e به یک نمایشگر 5.84 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده که رزولوشن فول اچ‌دی دارد. نکته جالب توجه در مورد این هندست، برشی است که در بالای نمایشگر آن وجود دارد تا به این ترتیب گوشی دیگری به جمع پیروان زبان طراحی آی‌فون X اضافه شود. همان‌گونه که پیش از این در شایعات اشاره شده بود، این گجت از طراحی دوشیشه‌ای بهره‌مند بوده و فریم آن فلزی است.

مطابق انتظار، تراشه کایرین 659 توان پردازشی این هندست را تامین خواهد کرد. این تراشه از هشت هسته کورتکس A53 برخوردار بوده و واحد گرافیکی آن پردازنده سه هسته‌ای Mali-T830 MP3 است. وجود 4 گیگابایت رم در این میان‌رده نشان می‌دهد که مالتی‌تسکینگ روانی را در آن شاهد خواهیم بود. برای این گجت دو نسخه با ظرفیت‌های 64 و 128 گیگابایتی در نظر گرفته شده تا خیال کاربران از بابت کافی بودن فضای ذخیره‌سازی آسوده باشد.

یکی از نقاط قوت هواوی نوا 3e دوربین آن است؛ جایی‌که دوربین دوگانه این دستگاه را دو لنز 16 و 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. نمونه 16 مگاپیکسلی به عنوان لنز اصلی شناخته شده و گشودگی دیافراگم f/2.2 دارد اما لنز 2 مگاپیکسلی تنها برای افکت‌های پس‌زمینه کاربرد خواهد داشت. اوج هیجان نوا 3e را باید در دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی آن جست‌وجو کرد که گشودگی دیافراگمی برابر با f/2.0 دارد. این سنسور ساخت سونی بوده و از نوع IMX576 است.

حسگر اثر انگشت این هندست نیز طبق انتظار در بخش پشتی قرار دارد. یکی باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز نوا 3e یا همان هواوی P20 لایت را تامین خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه هواوی در این میان‌رده خود قابلیت‌هایی مانند جک 3.5 میلی‌متری صدا و رادیو FM را حفظ کرده است.

پیش‌فروش این دیوایس از امروز در چین آغاز شده و فروش رسمی آن نیز از روز هفتم فروردین آغاز خواهد شد. قیمت نسخه 64 گیگابایتی حدود 316 دلار اعلام شده اما نسخه 128 گیگابایتی برچسب قیمتی 348 دلاری را پیش روی خود می‌بیند. در پایان باید اشاره کنیم که این گجت در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی و رزگلد به فروش خواهد رسید.

5 در مورد “هواوی نوا 3e معرفی شد؛ نسخه چینی هواوی p20 لایت در چین”

  1. همه چیه این گوشی اوکی هست به جز ظاهر جلوش اگه بریدگی رو نداشت و قیمتش مناسب تر بود خوب بود

  2. خیلی قشنگه واقعا رنگ‌ خیلی خیلی زیبایی داره و برای یک میان رده خیلی بروز و عالیه و رنگ آبیش خیلی خیلی خیلی قشنگ همه مشخصاتش هم عالی جز ۳ مورد که جالب نیست یکی چیپ ست کایرین ۶۵۹ که توی همه میان رده های هواوی هست دیگه و قدیمی و خسته کننده شده دومی دوربین اصلی به نظرم اگه مثل نوا ۲ پلاس بود بهتر میشد و زوم اپتیکال خیلی مفید تر از افت بوکس ولی از نظر کیفت خوبه در کل ، سومی هم باتری که ۳۰۰۰ میلی امپر نسبت به صفحه بزرگتر و چیپ ست قدیمی یکم ضعیف و قویتر بود بهتر میشد

  3. عرفان مهرویی

    هواوی از جمله برندهایی هست که نمی تونه خودشو توی یک چیزی معروف کنه تا بتونه جایگاه پیدا کنه صرفا با تبلیغات زیاد و مدل های زیاد سهم بازار داره. به نظرم برندهای معبری مثل ال جی و اپل به زودی این برندها رو از بازار خارج می کنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH