6 دلیل برای آن‌که از اپلیکیشن روبیکا استفاده کنیم

یکی از اپلیکیشن‌هایی که این روزها قطعا نام آن را بسیار در رسانه‌های مختلف و همچنین صدا و سیمای کشورمان شنیده‌اید، اپلیکیشن روبیکا است که قبل از این بررسی کاملی روی آن انجام دادیم و نقاط ضعف و قوت آن را بیان نمودیم. طبق بررسی‌های ما این اپلیکیشن برای بسیاری از کاربران که دغدغه امنیت (به معنای حواشی زیادی که در مورد روبیکا پیش آمده است) ندارند، بسیار کاربردی بوده و استفاده‌های زیادی دارد.

در این مطلب قصد داریم به 6 دلیل مهم و نقاط قوتی که ما را قانع به استفاده از اپلیکیشن روبیکا می‌نماید، اشاره کنیم. البته نقاط قوت دیگری نیز شاید به ذهن بسیاری از کاربران و شما مخاطبان گرامی برسد ولی این 6 دلیل که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم مهم‌ترین مواردی است که وجود دارند.

اپلیکیشن روبیکا

1- اینترنت رایگان، مهم‌ترین مزیت روبیکا

شاید مهم‌ترین دلیلی که باعث شده است بسیاری از کاربران برای استفاده از اپلیکیشن روبیکا قانع شوند، همین موضوع رایگان بودن ترافیک مصرفی برای سیم کارت‌های همراه اول و ایرانسل است که در تبلیغات این اپلیکیشن نیز به وفور دیده می‌شود. مسئولین اپلیکیشن به خوبی به این موضوع پی برده‌اند که کاربران ایرانی به شدت به دنبال کاهش مصرف اینترنت و به دنبال آن کاهش هزینه‌های معمول هستند.

همچنین برای استفاده از ترافیک رایگان روبیکا لازم نیست که شما در جایی ثبت نام کنید و یا اشتراکی را خریداری کنید، بلکه بر خلاف سایر اپلیکیشن‌ها، صرف استفاده از اینترنت این دو اپراتور، مبنای رایگان شدن ترافیک مصرفی خواهد بود که برای بسیاری از کاربران که از پروسه‌های معمول در سایر اپلیکیشن‌ها کلافه می‌شوند، گزینه بسیار مناسبی است.

2- تجمیع امکانات مورد نیاز کاربران در یک اپلیکیشن

از دیگر مواردی که در اپلیکیشن روبیکا به طور قابل توجهی واضح و آشکار است، تجمیع امکاناتی است که معمولا کاربران ایرانی برای دسترسی به هر کدام از آن‌ها، یک اپلیکیشن جداگانه نصب می‌کنند و فضای زیادی را برای داشتن آن‌ها، از دست می‌دهند.

تجمیع امکاناتی مانند پخش زنده تلویزیون، پخش سریال و فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های آموزشی و …. امکاناتی است که توسط مسئولین این اپلیکیشن نیز مورد توجه بوده و در تبلیغات اپلیکیشن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. به معنای دیگر، روبیکا به جای عرضه محتوای اختصاصی، ارایه دهندگان مختلف محتوای ویدئویی و صوتی و …. را در یک اپلیکیشن جمع‌آوری کرده و کاربران را از سردرگمی‌های معمول به دور نگه داشته است.

3- شبکه تعاملی روبیکا، مکملی برای محتوای ویدئویی

از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن روبیکا، دسترسی به صفحات اختصاصی هنرمندان و برنامه تلویزیونی است که برنامه‌های آن‌ها در بخش ویدئویی اپلیکیشن روبیکا در حال نمایش است. کاربران می‌توانند به سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در حال پخش صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها، رای داده و با سازندگان آن‌ها در ارتباط باشند. این قسمت بر خلاف اینستاگرام که یک محیط خصوصی برای هنرمندان و برنامه‌سازان محسوب می‌شود، محیطی است که یک شبکه اجتماعی ویژه برای کاربران ایرانی ایجاد می‌نماید تا بتوانند با اشخاص محبوب خود در ارتباط باشند.

4- آرشیو برنامه‌های تلویزیونی برای دسترسی در هر لحظه از روز

یکی دیگر از امکانات و دلایلی که باعث می‌شود اپلیکیشن روبیکا یک اپلیکیشن کاربردی محسوب شود، امکان آرشیو کردن فیلم و سریال‌هایی است که در رسانه ملی پخش می‌شوند و کاربران معمولا به دلیل مسافرت، مهمانی و دید و بازدیدهای نوروزی امکان مشاهده آن را ندارند. در این برنامه اندرویدی، سریال‌ها و فیلم‌ها به صورت ساعتی و همچنین دسته بندی‌های اختصاصی آرشیو شده و در هر ساعت از شبانه روز با اینترنت رایگان قابل استفاده هستند.

 

5- اپلیکیشن روبیکا بدون رقیب است!

شاید این دلیل بیش از آنکه یک دلیل فنی برای استفاده از نرم افزار روبیکا باشد، یک دلیل عقلی و منطقی است که آن را به اپلیکیشنی قابل استفاده تبدیل می‌نماید. با توجه به اعتراضات فراوان به نوع طراحی این اپلیکیشن و امنیت آن، شاید سوال خوبی باشد که بپرسیم به کاربرانی که به دنبال نرم افزار این‌چنینی هستند که بتوانند به یک سری محتوای تفریحی، ورزشی و آموزشی با اینترنت کاملا رایگان دسترسی داشته باشند، چه برنامه جایگزینی می‌توان پیشنهاد داد؟ شاید جواب این سوال برای بسیاری از کاربران عادی که از اینترنت به عنوان یک سرگرمی بهره می‌برند، نکته مهمی باشد که به شایعات موجود در مورد روبیکا توجه نکرده و از آن استفاده کنند.

6- محتوای آموزشی و سلامت و فیلم‌هایی که پولی نیستند!

از دیگر دلایل استفاده از اپلیکیشن روبیکا که می‌توان به آن اشاره کرد، رایگان بودن بسیاری از محتواهایی است که در دیگر اپلیکیشن‌ها نیازمند پرداخت هزینه است. بسیاری از فیلم‌های موجود در بخش مگاویدئو این اپلیکیشن، در اپلیکیشن‌های مادر، با پرداخت هزینه اشتراک قابل مشاهده بوده ولی به نوعی روبیکا در هزینه کاربران نیز صرفه‌جویی نموده است.

محتوای آموزشی این اپلیکیشن که البته فعلا توسط فرانش تامین می‌شود، با وجود اینکه در سایت فرانش با پرداخت هزینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، در روبیکا بدون پرداخت مبلغی قابل استفاده است. همچنین مقالات موجود در بخش سلامت این اپلیکیشن بسیار کامل بوده و بدون نیاز به پرداخت هزینه برای مطالعه هر کدام از آن‌ها، در دسترس تمامی کاربران اپلیکیشن روبیکا قرار گرفته است.

نظر شما در مورد این اپلیکیشن چیست؟ اگر از مخالفین این اپلیکیشن هستید، مطلب زیر را بخوانید:

6 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن روبیکا استفاده نکنیم

3 در مورد “6 دلیل برای آن‌که از اپلیکیشن روبیکا استفاده کنیم”

  1. کدوم اینترنت رایگان از بسته کم میکنه اوایل رایگان بود الان دارن دزدی میکنن …. هیچ کسم پاسخ گو نیست دزدای…….

    2
    11

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH