فرود عمودی بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری دنیا با وجود وزش باد مخالف!

صحنه فرود آوردن هواپیما با وجود وزش باد مخالف (بادی که در سراسر باند به صورت یک طرفه می‌وزد و تعادل هواپیما را مختل می‌کند)، بسیار نادر و البته ترسناک است! معمولا هواپیماها بدون خسارت از این عملیات خارج نمی‌شوند، شاید به همین دلیل است که دیدن چنین فرودی بدون آسیب به هواپیما، بسیار هیجان انگیز است! مخصوصا زمانی که هواپیمای مورد بحث، یک غول به نام ایرباس 380 باشد. این هواپیما، بزرگترین هواپیمای مسافربری بر روی زمین است!
1442928399-crosswindاین هواپیما از فرودگاه دبی برخاسته بود که مجبور شد بنا به دلایلی در دوسلدورف آلمان به صورت تقریبا عمودی فرود بیاید. تماشای فرود عمودی این غول، زمانی هیجان انگیزتر می‌شود که بدانید طول آن به 72 متر می‌رسد و فاصله بین رئوس بال‌های آن نزدیک به 80 متر است!
یک ایرباس 380 چیزی حدود 434 تن وزن دارد و ارتفاع آن بالغ بر 24 متر است. یعنی اگر دو اتوبوس مدرسه را پشت هم به یکدیگر بچسبانیم، و آن‌ها را عمود بر زمین قرار دهیم، ارتفاع آن‌ها به اندازه ارتفاع ایرباس 380 خواهد بود! به هر حال وقتی بدانیم که این جسم غول پیکر، همانند برگی در بین زمین و آسمان شناور می‌شود، موضوع از این هم شگفت انگیزتر خواهد شد!
اگر فرودی شایسته تشویق باشد، همین فرود عمودی است. این واقعه را در ادامه می‌توانید تماشا کنید.

4 در مورد “فرود عمودی بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری دنیا با وجود وزش باد مخالف!”

  1. وااااااااااای
    ایرباس 380 و این فروووووووود؟؟؟؟؟؟
    عالی بوووود
    جوووونم خلبان 5
    دمش گرررررم
    :||||||

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH