هفت سال پیش در چنین روزی اولین تلفن هوشمند اندرویدی متولد شد!

T-Mobile-G1 (1)

هفت سال از معرفی اولین تلفن هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید می‌گذرد. شاید آن روزها هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد روزی این سیستم‌عامل روی 84 درصد از گجت‌های هوشمند بازار نصب شده باشد. روزی که کمپانی اچ‌تی‌سی با همکاری گوگل، طفل نوپای اندروید را به جهانیان معرفی کرد؛ نه کسی آینده درخشان امروز اندروید و نه روزگار سیاه کنونی اچ‌تی‌سی را پیش‌بینی نمی‌کرد. هفت سال پیش در چنین روزی تلفن T-mobile G1 توسط اچ‌تی‌سی معرفی شد که بعد از یک سال از معرفی آی‌فون و سیستم‌عامل iOS اولین رقیب جدی تلفن ساخت کمپانی اپل به حساب می‌آمد.

هرچند مشخصات سخت‌افزاری G1 حتی برای زمان خودش هم چندان رده بالا به حساب نمی‌آمد؛ اما هنوز هم ویژگی‌های جذابی داشت که باعث می‌شد برای روز رونمایی از آن لحظه شماری کنیم. ویژگی‌هایی مانند کیبورد فیزیکی از نوع QWERTY، یک نمایشگر لمسی از نوع خازنی و صد البته اولین نسخه از سیستم‌عامل اندروید. شاید باورتان نشود اما اولین تلفن هوشمند اندرویدی حتی از صفحه کلید لمسی هم پشتیبانی نمی‌کرد. در ادامه می‌توانید تصاویری از گوشی موبایل T-Mobile G1 را ببینید.

T-Mobile-G1 (2)

T-Mobile-G1 (3)

T-Mobile-G1 (4)

T-Mobile-G1 (5)

این روزها پرچمدارهای اندرویدی از سخت‌افزارهایی فوق‌العاده قدرتمند بهره می‌برند و نمایشگرهای آن‌ها آنقدر با کیفیت شده است که برخی از خود می‌پرسند آیا اصلا چشم انسان می‌تواند این حد از کیفیت را تشخیص دهد؟ حتما برایتان جالب است که بدانید اولین پرچمدار اندرویدی از چه مشخصات سخت‌افزاری بهره می‌برد.

G1 ساخت کمپانی اچ‌تی‌سی یک نمایشگر 3.2 اینچی بهره وضوح با 320×480 پیکسل داشت. همچنین وظایف پردازشی آن بر عهده چیپ تک هسته‌ای ساخت کمپانی کوآلکام مدل MSM7201A با 528 مگاهرتز بود. 192 مگابایت حافظه رم نیز این پردازنده را در ایفای نقش خود یاری می‌کرد. دوربین 3.2 مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین اصلی تصاویری بی‌کیفیت را با معیارهای امروزی ثبت می‌کرد! دوربین جلویی در این تلفن هوشمند در نظر گرفته نشده بود زیرا هنوز خبری از عکس‌های سلفی نبود. 256 مگابایت حافظه داخلی نیز برای ذخیره اطلاعات در اختیار کاربر بود که البته با قابلیت پشتیبانی از کارت microSD می‌شد به این میزان حافظه اضافه کرد. باتری G1 نیز ظرفیتی 1150 میلی‌آمپری داشت که البته در زمینه شارژدهی این تلفن از بسیاری از رقیبان امروزی‌اش نیز جلوتر است!

1 در مورد “هفت سال پیش در چنین روزی اولین تلفن هوشمند اندرویدی متولد شد!”

  1. چه با شکوه
    هفت سال پیش در چنین روزی چیزی پدیدار شد که نه ما رو مجبور به تحملرشرایط سخت طندان مانند ایفون ها میکرد و نه حال به هم زنی وینفون رو محصول شگرفی که دنیا رو تغییر داد اره مشکلاتی داشت
    پخته نبود سریع نبود اما گوگل اونو هر نسل بهتر کرد و مشکلات امنیتی رو هم کم کرد
    تا وقتی که نه از کاهش سرعت خیری بود و نه از بی امنیتی و مشکلات متعدد.
    واقعا اندروید عالیه
    زنده باد گوگل زنده باد اندروید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH