چگونه از برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟!

تصور کنید گوشی شما دچار مشکلی شده (البته خدای نکرده!) که مجبور به ریست فکتوری هستید. یا اصلا فرض کنید نسخه جدیدی از اندروید برای اسمارتفون شما عرضه شده و شما هم به سلامتی سیستم‌عامل گوشی‌تان را به‌روز کرده‌اید و به‌جز اپ‌های به‌صورت پیش‌فرض نصب‌شده، اپلیکیشن دیگری ندارید. یک راه امن برای دریافت اپ‌های محبوب‌تان استفاده از سرویس گوگل پلی هست که بنشینید و ببینید چه چیزهایی داشتید که حالا ندارید و یک به یک دکمه نصب را برای هر کدام فشار دهید! خب لابد الان می‌پرسید که چه؟! مگه چاره دیگری هم داریم؟ در جواب باید بگویم بله! چاره کار داشتن یک مدیر فایل است که فایل‌های نصبی موجود بروی حافظه خارجی گوشی‌تان را نصب کنید بدون هدر دادن حجم و وقت! اما راه دسترسی به این فایل‌های نصبی اپلیکیشن‌ها چیست؟!

backup

یکی از بهترین مرورگرهای فایل یا همان فایل منیجرهای موجود، ES File Explorer هست که امکانات جالب و کاربردی را در اختیار شما می‌گذارد که یکی از این امکانات، امکان تهیه نسخه پشتیبان از برنامه‌های نصب شده روی تبلت یا گوشی شماست. تهیه نسخه پشتیبان یا همان بک‌آپ با حجم اپ نسبت مستقیمی دارد. هر چه حجم اپلیکیشن بیشتر باشد ضرورت وجود بک‌آپ بیشتر به چشم می‌خورد.

روش کار

در نسخه‌های اخیر این برنامه، در بالای صفحه اصلی چندین تب وجود دارد که یکی از آن‌ها APP هست با کلیک روی این گزینه به صفحه اپلیکیشن برنامه وارد می‌شوید.

ESHomepage

این صفحه از دو بخش تشکیل شده Recommended Apps که برنامه‌های پیشنهادی اپ برای نصب هست اما ما با بخش Local Apps سروکار داریم. از لیست برنامه‌های این بخش برنامه‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها پشتیبان تهیه کنید را انتخاب کنید. نحوه انتخاب هم نگه‌داشتن انگشت روی آیکون برنامه است تا زمانی که نشانگر انتخاب در گوشه آیکون نمایش داده شود. برنامه‌های بعدی با لمس ساده قابل انتخاب هستند. بعد از انتخاب برنامه‌ها مطابق تصویر زیر روی آیکون بک‌آپ کلیک کنید تا فرایند بک‌آپ‌گیری از برنامه‌ها شروع شود.

ESBackup

البته ممکن است گاهی به‌دلیل کمبود حافظه یا به هر دلیل دیگری، برخی اپلیکیشن‌ها را پاک کنید که بهتر است البته از آن‌ها هم بک‌آپ داشته باشید، چرا که بعدا ممکن است آن‌ها را دوباره نصب کنید. برای این منظور قبل از uninstall کردن اپلیکیشن، مسیر زیر را پیگیری کنید:

در صفحه اصلی منو را انتخاب کنید تا منوی کشویی ظاهر شود.

ESMenu

Settings را انتخاب کنید.

ESSettings

در بخش TOOLS SETTINGS وارد گزینه APP شوید.

ESTools

نهایتا گزینه Backup before uninstall را مانند شکل زیر فعال کنید.

ESBUBBUninstall

البته باید مراقب برنامه‌هایی که وظیفه پاک‌سازی حافظه دستگاه شما را دارند هم باشید.چرا که ممکن است فایل‌های نصبی که بک‌آپ گرفته‌اید را پاک کنند.

پوشه نگهداری فایل‌های نصبی در حافظه اصلی پوشه Backup و سپس پوشه Apps است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH