آغاز به‌کار سرویس چت کاری فیس‌بوک از ابتدای سال آینده

fbatWork

در ابتدای امسال، فیس‌بوک فاش کرد که جهت تلاش و تبدیل موفقیت کاربری‌اش به جریانی از درآمد از طریق بیزینس، در حال توسعه یک ورژن متمرکز شده روی کار از ابزارهای شبکه اجتماعی است.

این شرکت، روز جمعه، این حرکت را با راه‌اندازی بی‌سروصدای سرویس جدید Work Chat، که اپلیکیشنی برای اندروید است، ادامه داد که به کاربران اجازه می‌دهد به همکاران خود از طریق اینترفیسی که تقریبا همان اینترفیس مسنجر فیس‌بوک هست، پیغام ارسال کنند. کاربران می‌توانند به افراد یا گروه‌های همکار پیغام‌هایی را به‌ضمیمه استیکرهای زیبا جهت تاکید بر نقطه‌نظر خود ارسال نمایند.

Work Chat هم‌چنین به کاربران اجازه برقراری تماس تلفنی به همکاران را در این شبکه می‌دهد. مانند مسنجر فیس‌بوک، این تماس‌ها به‌جای شبکه تلفن، از وای‌فای یا دیتای سیم‌کارت استفاده می‌کند، ولی باید بدون نیاز به اینکه همکاران از دایرکتوری تلفن share شده استفاده کنند، یا تماس بین‌المللی برقرار شود، آن‌ها را به یکدیگر متصل کند.

این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی دردسترس است، ولی تنها درصورتی کاربران می‌توانند وارد این اپلیکیشن شوند یا به‌اصطلاح log in کنند که یک حساب فیس‌بوک ات ورک (Facebook at Work) داشته باشند. تنها راه برای این منظور، کار کردن برای شرکتی است که فیس‌بوک اجازه ورود به تست غیرعمومی ابزارهای جدید متمرکز بر شرکت (enterprise-focused) را به آن اعطا کرده‌است. برطبق مقاله‌ای از وب‌سایت TechCrunch، سیصد شرکت در حال تست شبکه اجتماعی شرکتی هستند و فیس‌بوک درصدد است تا به‌صورت رسمی آن را از ابتدای سال آینده میلادی، عرضه کند.

فیس‌بوک ات ورک، یک ثبت بزرگ توسط فیس‌بوک در فضای شلوغ همکاری تجاری خواهد بود. این حرکت یک جدال مستقیم با رقبای منتشر شده‌ای نظیر Yammer شرکت مایکروسافت و تازه‌کارهایی مثل Slack خواهد بود.

بعدا معلوم خواهد شد که آیا موفقیت کاربری فیس‌بوک به علاقه کاربران شرکتی به اپلیکیشن جدید منتهی خواهد شد یا نه، چرا که این راه برای سایر سرویس‌های معاصر، راه سختی بوده‌ است. دراپ‌باکس شاید یک نمونه گویا باشد. درحالی‌که از مقبولیت زیادی بین کاربران برخوردار است، شرکت تلاش کرده که کشش قابل توجهی میان بیزینس‌های بزرگ پیدا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH