چگونه می‌توان استرس‌های کاری را از بین برد؟!

مگر اینکه ربات باشید تا بتوانید به طور کامل از استرس‌ شغلی پرهیز کنید و قادر باشید از انتقال اینگونه احساسات به محیط منزل جلوگیری نمایید. اوقات فراغت موضوع بسیار مهمی است که با توجه به آن می‌توان اضطراب و ناامیدی بیش‌از حد کاری را کنار گذاشت و با نشاط و روحیه خوب دوباره به محیط شغلی بازگشت. در ادامه به 5 روش برای دور ماندن از استرس‌ کاری، خشم و اضطراب اشاره می‌کنیم.

بدوید11

آخرین چیزی که بعد از یک روز سخت کاری جذاب به نظر می‌آید، یک پیاده روی سریع است. با انجام آن، این موقعیت را در اختیار مغز خود می‌گذارید تا از فشار ذهنی ایجاد شده در طول روز خارج شود و علاوه بر این انرژی اضافی بدن خود را با فعالیت‌ فیزیکی بسوزانید. اگر برای رفتن به سر کار رانندگی می‌کنید، سعی کنید تا محل پارک خود را به گونه‌ای تعیین کنید که برای رسیدن به دفتر یک پیاده‌روی پنج یا ده دقیقه‌ای در پیش داشته باشید و فرصت کافی را برای آمادگی ذهنی فراهم نموده باشید.

استرس امروز را به فردا بسپارید

مهمترین چالش احساسی که برای دور کردن آن از محل کار نیاز دارید، حذف استرس است. سعی کنید پیش از نشستن روی صندلی و شروع روز کاری مسایل کاری مربوط به روزهای آینده را فراموش کنید. جمله “نگران نباش!” شاید برای برخی از افراد موثر نباشد، اما باید قبول کرد که این نگرانی مربوط به زمان حال نیست و جز مشکلات آینده محسوب می‌شود. این نکته به کاهش تشویش کمک می‌کند و بیش از آن تامدت‌ها نگرانی را از شخص دور می‌نماید.

به فکر دوستان باشید2

در صورتی که شریک زندگی یا هم اتاقی دارید، آن‌ها را به عنوان فردی برای گفتن شرایط خسته کننده کاری یا شکایت‌های روزانه در نظر نگیرید. دوستان یا اعضای دیگری از خانواده را برای درد دل کردن انتخاب کنید (و مطمین شوید این اتفاق برای آن‌ها اهمیت ندارد). بدین ترتیب، برای همیشه زمینه را برای تشریح تنش‌های کاری از بین می‌برید و مهم‌تر از آن به کاهش استرس شریک خود نیز کمک می‌نمایید.

میانه‌رو باشید

اگر شغلی دارید که نیازی به آنلاین بودن یا در دسترس بودن گوشی شما ندارد، باید به شما تبریک بگوییم! از حرفه خود لذت ببرید و آن را با خواندن ایمیل یا تماس‌های غیرضروری بیهوده تلف ننمایید. چنانچه از این مزیت برخوردار نیستید، ازفرد مطمینی مشاوره بگیرید و درباره ایجاد قواعد کاری، تیمی و ارتباط با کارفرمایان صحبت کنید.

برنامه‌ریزی کنید3

یکی از بهترین روش‌های کاهش استرس در طی یک روز کاری و جلوگیری از بردن آن به محیط خانه این است که منتظر یک اتفاق خوشحال کننده در پایان روز باشید. این مورد به این معنا نیست که باید هر شب بعد از کار بیرون بروید، اما می‌بایست شرایطی را برای خود ایجاد کنید تا بتوانید زمانی را برای تفریح کردن در پایان کار داشته باشید. این تفریح شاید خواندن یک کتاب، صرف یک نوشیدنی یا بازی‌ کردن با کودک‌تان باشد. ایجاد چارچوب، برنامه‌ریزی و همچنین تعیین مرز مشخص بین وقت کاری و عادی نیز به تقویت روحیه شما کمک می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH