5 تا از بهترین آنتی ویروس‌های اندروید

Android-antivirus-apps

برنامه‌های آنتی ویروس بر روی سیستم عامل اندروید که احتمال گرفتن ویروس در آن به دلیل متن باز بودن آن زیاد است، بسیار محبوب  هستند. این روز‌ها آنتی ویروس‌ها و ضد تروجان‌ها به یکی از برنامه‌های ضروری گوشی اندرویدی تبدیل شده‌اند، چرا که همه ما اطلاعاتی روی گوشی خود داریم که اصلا دوست نداریم کسی از آن‌ها با خبر شود و همواره خواسته‌ایم گوشی‌مان شخصی باشد. البته بعضی از مردم دیگر زیادی محتاط  هستند و روی اکانت‌هایی که در سایت‌های خبری هم می‌سازند رمز 16 رقمی با کلی حروف عجیب و غریب می‌گذارند، ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم میانه رو باشید. در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا شما را با 5 آنتی‌ ویروس برتر اندروید آشنا کنیم.

1-  برنامه 360 Security

36

آنتی ویروس 360 با بیش از 100 میلیون دانلود و همچنین 10 میلیون رای که در کل نتیجه 4.6 از 5 را در حال حاضر برای او ثبت می‌کند یکی از محبوب‌ترین و قوی‌ترین آنتی ویروس‌های اندرویدی است. از ویژگی‌های این ضد تروجان می‌توان به توانایی اسکن فایل‌ها، پیدا کردن بدافزار‌ها و نرم افزار‌های مخرب، اسکن تمام بازی‌ها و برنامه‌های گوشی‌، فعال کردن حالت حفاظت real-time اشاره کرد. البته این نسخه می‌تواند نقش یک دزدگیر را هم بازی کند! یکی از قسمت‌های جالب این برنامه این است که می‌تواند به تلفن همراه شما سرعت هم ببخشد یا برای شما باتری را به مدت طولانی‌تر نگه دارد، یعنی با نصب افزونه‌هایی که گروه 360 آن‌ها را پشتیبانی می‌کند، می‌توانید موبایل خود را در حالت Boost یا Save Battery قرار دهید! شاید قفل کردن تمام یا بخشی از گوشی همراه‌تان هم جالب باشد که برای وارد نشدن فضول‌ها به شبکه‌های اجتماعی‌تان بهترین کار است! جالب ترین قسمت اینکه تمام این امکانات به صورت رایگان در اختیار شماست.

bazar-logo

2- برنامه Avira Antivirus Security

Avira-Free-Android-Security

همه ما کم و بیش با آنتی ویروس‌های اویرا بر روی سیستم عامل ویندوز آشنایی داریم، آنتی ویروسی ساده ولی قدرتمند و کارآمد. اویرا برای اندروید یک آنتی ویروس نسبتا جدید و نسبت به دیگر آنتی ویروس‌ها کمتر شناخته شده است. اما آن چیز که از نظر مردم در حال رشد است، سرعت اسکن این آنتی ویروس است. قابلیت‌های آن نیز مانند 360 Security است، به جز اینکه شما یک مشاور به نام Stagefright دارید که شما را در مقابله با آسیب پذیری‌های خاص مقاوم می‌کند. همچنین ویژگی‌های دیگر مانند حفظ حریم خصوصی، لیست سیاه و ویژگی‌های مدیریت دستگاه را  هم شامل می‌شود. آنتی ویروس اویرا مقداری سنگین است ولی شما تمام زمان به آن نیاز ندارید، بلکه فقط زمانی نیاز دارید که دستیار شما Stagefright برای شما سوت بزند!

bazar-logo

3- برنامه AVAST Mobile Security

Avast-Mobile-Security

آنتی ویروس عرضه شده شرکت Avast برای سیستم عامل اندروید. از 100 میلیون نصب این آنتی ویروس در گوگل پلی آمار خجالت آور 4 میلیون رأی با متوسط 4.5 از 5 نمره بوده است که نشان می‌دهد نسبت به دیگر آنتی ویروس‌ها عملکرد خیلی خوبی نداشته است. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به اسکن معمولی دستگاه، اسکن برنامه، حالت real-time، ویژگی‌های ضد سرقت، توانایی برای قفل کردن دستگاه از راه دور (اگر دستگاه در دسترس نباشد یا دزدیده شده باشد) و بروزرسانی پایگاه داده‌ها اشاره داشت. برنامه شرکت Avast قطعا سنگین‌ترین آنتی ویروس از بین تمام آنتی ویروس‌های معرفی شده است ولی شما می‌توانید از ویژگی‌های بیشتر این آنتی ویروس، مانند کنترل اس‌ام‌اس‌ها و قفل برنامه‌ها برای جبران سنگینی آن استفاده کنید.

bazar-logo

4- برنامه CM Security

1420791098545511

گروه CM مانند گروه GO چند سال پیش تقریبا توانسته حداقل یکبار نصب در تمام گوشی‌ها را امتحان کند. آنتی ویروس گروه CM شاید بهترین ویروس یاب و ویروس کش جهان نباشد، ولی برای کسانی که می‌خواهند انتخاب‌شان شیک و با تم‌های جذاب باشد، انتخاب خوبی است. این آنتی ویروس از بین بقیه آنتی ویروس‌ها سبک‌تر به شمار می‌آید، همچنین بهترین قفل کننده نرم افزار‌های گوشی است که هم راه‌های نفوذ را به خوبی بسته است و هم خیلی سبک طراحی شده! به تازگی در آپدیت جدید این برنامه می‌توانید از حسگر اثر انگشت گوشی نیز برای باز کردن برنامه استفاده کنید. در کل، این آنتی ویروس بیشتر در جنبه‌های امنیتی گوشی کار کرده تا امنیت اینترنتی یا کارت حافظه. مردم نیز به خاطر رایگان بودنش از آن راضی هستند و تا به امروز بیش از 100 میلیون بار آن را نصب کرده‌اند.

bazar-logo

5- برنامه ESET Mobile Security and Antivirus

eset-mobile-security

یک نرم افزار نام آشنای دیگر که همه ما در ویندوز با نام مشهور آن (Nod 32) ملاقات کرده‌ایم. نسخه ویندوزی این آنتی ویروس به دلیل قابلیت آپدیت آفلاین و همچنین قدرت فوق‌العاده‌اش در کشور ما محبوبیت زیادی به‌دست آورد. با این‌ حال شرکت ESET در سال 2015 تمام تلاشش را در بخش اندروید کرد و ثمره تلاش خود را با یک آنتی ویروس قرص که در سیستم عامل اندروید کم پیدا می‌شود، گرفت. ویژگی‌های این برنامه نیز مانند دیگر آنتی ویروس‌هاست با این تفاوت که کیفیت این آنتی ویروس بیشتر است (و شاید اعتماد مردم). نرم افزار رایگان این آنتی ویروس به کلی خوب است و مشکلی ندارد اما اگر نسخه پولی آن را خریداری کنید از تمام مشکلات امنیتی خلاص می‌شوید!

bazar-logo

Kaspersky Internet Security ،AVG AntiVirus Security و Dr Web Security Space نیز از دیگر آنتی ویروس‌های خوب اندروید هستند اما معیار ما برای انتخاب این 5 مورد، بیش از هر چیز سرعت، کارایی و نظرات مردم بود.

46 در مورد “5 تا از بهترین آنتی ویروس‌های اندروید”

  1. سلام
    واقعا اینا میتونن اسکن ویروس رو انجام بدن
    من بعضی وقتا نصبشون میکردم اما اصلا بهشون اعتماد ندارم
    فعالیتشون بیشتر مثل این می مونه که الکی دارن مخاطب رو گول میزنن???

  2. سلام… نام آنتی ویروس دکتروب اینجا فراموش شده است اگه تاحالا استفاده نکردید استفاده کنید آنتی ویروس فوق العاده ای است نماینده رسمی هم توی ایران داره و هر مشکلی براتون پیش بیاد رفع میکنه در صورتی که من پیگیر بودم آنتی ویروسهای دیگه پشتیبانی قوی نداره ولی drweb پشتیبانی خوبی داره…
    فقط به اسم آشنا و برند نیگا نکنید اول ببینید در مقابل با ویروسها چطور عمل میکنه و خدمات پشتیبانی اون شرکت داره یا نه اگه داره چطوره و یکسری از خصوصیات دیگه.
    الان آنتی ویروسها اکثر جعلی هستند و با قیمت ارزان ارائه میشه اما هیچ ویروس رو پاک سازی نمیکنه.

  3. گوشی اصلا انتی ویروس نمی خواد والا دلتون خوشه آدم باید خودش عقل داشته باشه وگرنه از دست انتی ویروس کاری ساخته نیست برادر

    1. پس شما هنوز با مفاهیمی مثل سرقت اطلاعات فیشینگ و بدافزار آشنا نیستین .ممکنه اطلاعاتتون بوسیله تروجانها ب سرقت بره ویا بعضی از ویروس ها قابلیت اینو دارن ک حتی با پردازش های زیاد و همزمان فیک ک روی گوشی شما انجام میدن باعث فشار اومدن ب چیپ گوشی شما بشن و اونو بسوزونن!!!!

      پس علاج واقعه رو قبل از وقوع باید کرد 🙂

  4. مجید نوربخش

    سلام من موبایل سکوریتی و انتی ویروس شرکت eset را روی گوشی اندرویییم ( نسخه رایگان) از سایت امازون دانلود و نصب کروم حالا میخوام لایسینس نسخه پولی اونو بخرم ولی نمایندگی eset در ایران eset mobil security & anti virus نیست اونا mobil security for android را دارند مرا راهنمایی کنید چون میخوام لایسینس ان را بخرم مشکلی برام پیش نمیاد ممنونم

  5. خخخ خیلی خنده داره , اینها برنامه هایی هستن نه تنها امنیت دستگاه را بالا نمیبرن باعث کندی دستگاه خالی شدن باتری اسیب رساندن به فایلها و … می شوند, اگر دقت کنید میبینید کسی حاضر نیست وقت بزاره برنامه رایگان بنویسه و هر روز هم اپدیت رایگان بزاره , پس هیچ وقت به این برنامه ها اعتماد نکنید?

  6. سلام
    من قبلن انتی ویروس۳۶۰رو گوشیم داشتم خیلیم راضی بودم ولی ب دلایلی مجبورشدم گوشیموبرگردونم ب تنظیمات کارخونه واسه همین این برنامه پاک شد
    حالادانلودش کردم ولی میگه برنامه نصب نشد
    من چیکاکنم توروخدایکی جواب منوبده زود?

  7. سلام و خسته نباشید میخواستم بونم که از این ۵تا ویروس کش کدومش خیلی خیلی. قوی تر و بهتر هست ممنون میشم که پاسخ بدید

    1. سلام دوست گرامی وتمامی دوستان بازارصدرصد خودش ویروسی هستش وای به حال اینکه از بازار نرم افزار دانلود کنید شک نکنید ویروسیه

  8. سلام، من قبلا خیلی از بازار برنامه های نرم‌افزار ی وبایی خریداری کردم ولی به دلایلی مجبوربه لیست فکتوری شدم به همین خاطر دوباره تمام اوناروهزینه کردم لطفا راهنمایی کنید که بدون اینکه دوباره هزینه میگردم همون برنامه هاروارد داشته باشم

  9. سلام،اقابااین که۸گیگ حافظه‌‍.‌‌دارم .باهم برنامه نصب نمیشه.چکارکنم
    لطفاراهنمایی کنید.

    1. این مشکل زینب و منم دارم من بکاپ گرفته بودم از برنامه ها ولی بعد ریست فکتورى همه رو ری استور کردم ولی۳۶۰ نصب نمیشه
      کسی دلیلش و میدونه
      اگرم راه حلی به نظرتون میرسه بگید
      ممنون

  10. بچه با کمپانی بزرگ ESET NOD32 آشنا باشید،بهترینشون به نظرمن همین آنتی ویروسه.که پارسال با گرفتن امتیاز9%99.
    یکی از پرسابقه ترین آنتی ویروس جهان
    هوش مصنوعی فوق العاده بالا با آپدیت روزانه
    تجربه بالا
    پرطرفدارترین به خصوص نسخه کامپیوتریش
    عزیز شدن برای کاربرها به خصوص کاربران ایرانی
    من هم کامپیوتریشو دارم و هم اندرویدیش،خیلی خیلی خوشم اومده ازش که این قدر بهش اعتماد دارم گوشیمو به طور کامل دادم در اختیارش
    شما میتونید نسخه آزمایشیو به مدت 30روز تست کنید وبعد اقدام به خریدن لایسنس پولیش کنید
    که لایسنس پولیش دیگه از همه نظر قوی تر میشه
    آنتی ویروس قویو ناز من ESET nod32

  11. سلام
    آنتی ویروس ناد 32 کدام مرورگرهارو ساپورت میکنه،میشه اسامیشونو بگید.مرورگرucرو خوشم اومده ازش ولی تو قسمت آنتی فیشینگ ناد32 ساپورت نشده،چه تنظیمی داره که ناد32 مرورگرucروساپورت کنه؟؟؟؟
    باتشکرازراهنمایی های شما

  12. سلام
    اقا من همه انتی ویروسایه اندرویدا تست کردم ازشون خوشم نیومد.
    فلن از همه بهتر avg کرک شده هست تازه قابلیت اپدیتم با ایپی ایرانو داره.

  13. با سلام اقای ایروانی.ببخشید دوباره مزاحم شدم.وقتی در کافه بازار میرم.مثلا رویک بازی کلیک میکنم.صفحه اش باز میشه.وقتی به پایین اسکرول میکنم میرسم به بخشی به نام دسترسی ها.مثلا در اطلاعات کندی کراش ساگا در دسترسی ها این جملات بود:

    com.king.cross.kingapp.provider.ACCESS
    com.king.candycrushsaga.permission.C2D_MESSAGE
    ممانعت از به خواب رفتن دستگاه
    یافتن حساب‌ها در دستگاه
    مشاهدهٔ اتصالات Wi-Fi
    مشاهدهٔ اتصالات شبکه
    دسترسی کامل به اینترنت
    دریافت اطلاعات از اینترنت
    خدمات پرداخت مارکت

    به این لینک برید و تا جای که به دسترسی ها برسید پایین برموید و موس را روی هر یک نگه دارید تا توضیحشان بیاید:https://cafebazaar.ir/app/com.king.candycrushsaga/?l=fa
    برای مثال اگر روی دسترسی کامل به اینترنت را نگه دارید توضیح:اجازه ساختن سوکت های اینترنتی می اید.اگر از بازار استفاده می کنید موتجه منظور من می شوید.لطفا بگویید این ها چیست؟ایا برای گوشی خطر دارد؟هر برنامه بخش دسترسی را دارد.حتما متوجه شده اید.راهنمایی کنید.

    1. امید ایروانی

      هر برنامه‌ای برای کاری که انجام می‌ده اجازه‌ و دسترسی خاصی داره، مثلا شما اینستاگرام رو نصب کنید، اجازه دسترسی به اینترنت، مخاطبین، گالری و غیره رو داره. ولی دسترسی به بخش امنیت شما نداره. هر برنامه‌ای همچنین دسترسی‌هایی داره. برای همین نگران این جور موارد نباشید این برنامه‌ها توسط کافه‌بازار چک می‌شن.

      1. من فقط از این می ترسم که به امنیت و شماره تلفن و رمز ورود و اینجور چیزا دسترسی داشته باشه.ایا به این هها دسترسی داره؟لطف می کنید مرا دوباره راهنمایی کنید.

        1. ببخشید اقای ایروانی.ایا برنامه ها می توانند به رمز عبور گوشی ایمیل و شماره تلفن و اینجور چیز های امنیتی دسترسی داشته باشند؟

        2. ای بابا اینجا مورد انتی ویروس هستش .شما هم هنوز تازه تو فکر خرید یه گوشی میان رده افتادی که ایا تا چند ماه ابنده بخریش یا نه تازه تو مرحله ی تصمیم به خرید در اینده ای اونوقت نگران امنیت و خراب شدنشی .عجب . بنده خدا اقای ایروانی از روی مهربانیش و لطف و نجابتش جواب سوالای همه رو میده که دیگه نباید خسته بکنیش و از نجیب بودنش سو استفاده کنی و ده تا سوال خارج از بحث بپرسی.

  14. با سلام اقای ایروانی عزیز.یک سوال دیگر داشتم.لطفا بگویید خود کافه بازار را از کجا دانلود کنم؟

  15. با سلام اقای امید ایروانی عزیز.هم میدونیم که پلی استور گوگل برای ایران تحریم است و نمیتوان به راحتی برنامه دانلود کرد.مارکت های غیر رسمی هم که ممکن است باگ نرم افزاری و ویروس در برنامه هایشان باشد.می خواستم بپرسم ایا کافه بازار به اندازه کافی مورد اعتماد هست.می خواهم تا دو ماه دیگر انشاءالله هواوی G8 بخرم.از الآن دلم نمیاد روش بازی و برنامه نصب کنم.ایا کافه بازار قابل اعتماد است.لطف می کنید مرا راهنمایی کنید.همچنین توضیح کوتاهی بدهید که چگونه از کافه بازار دانلود کنیم.برنامه های پولی را چطور باید دانلود کنیم؟لطف می کنید به تک تک سوال هایم پاسخ دهید و مرا راهنمایی کنید.

    1. امید ایروانی

      بله، کافه بازار کاملا مورد اعتماده چون، تمام برنامه‌هایش با Lookout چک می‌شن. دانلود هم که به این‌گونه است که، فایل APK را از سایت کافه بازار دانلود می‌کنید و روی گوشی نصب می‌کنید، بعد روی هر برنامه کلیک کنید، گزینه دانلودش معلومه. برای برنامه‌های پولی باید یک حساب بسازید و حساب‌تون رو شارژ کنید. هر برنامه پولی که بخرید مقداری از پول حساب کافه بازارتون کم میشه.

  16. جای آنتی ویروس Kasper بدجور تو این لیست خالیه.
    فکر نمیکنم هیچکدوم از آنتی ویروس های معرفی شده از لحاظ امنیتی قوی تر از Kasper باشه

    1. امید ایروانی

      آخرش گفتیم که شاید Kaspersky هم می‌تونست تو این لیست باشه، ولی خب بقیه آنتی ویروس‌ها بهتر عمل کردند.
      لزوما هم اینطور نیست که شرکتی که توی عرصه ویندوز موفق بوده، توی اندروید هم موفق باشه.

  17. ی ویروس پیدا کرده اخریه
    می خوام پاک کنم (نرم افزاره)
    میگه برنامه سیستمیه
    چی کار کنم اقای مسکینی

      1. امید ایروانی

        می‌تونید از بخش سرپرست‌های دستگاه برید و اجازه‌ای که به برنامه دادید رو تیکش رو بردارید.
        (برنامه مورد نظر) – Security – Phone Adminstrators

        1. البته عذر می خوام آقای ایروانی
          منظرم برنامه پیشفرض سیستمی بود
          نه مدیریتی

        2. امید ایروانی

          دو راه وجود داره:
          1- شما رام رسمی نصب نکردید! که بعضی برنامه‌ها توی رام غیر رسمی مثل سانوژن‌مود ویروس شناخته میشن.
          2- گوشیتون روت هست! چرا گرانتی بعد از روت شدن شریعا از بین میره؟ به دلیل اینکه آثارش با خودتون بوده نه شرکت سازنده!
          در غیر این صورت اگه رام رسمی دارید و گوشی‌تون روت هم نیست برنامه پیش‌فرض شرکت سازنده ویروس به حساب نمی‌آد آنتی ویروس چرت‌و‌پرت میگه محلش نزارید! 🙂

  18. سلام ممنونم . به این مطلب نیاز داشتم . فقط یک سوال تو مصرف باتری چقد تاثیر دارن ؟ انقدی هست ک ارزش نصب داشته باشن ؟

  19. شما وقتی نوشتی بهترین باید بهترین و با کیفیت ترین رو معرفی میکردی .

    360 بهترین نیست . بلکه ی ضد ویروس مجانی چینیه . همین .

    جالبه بزرگترین شرکت سرویس دهنده مخابراتی آسیا که تو چین هست خودش با ترندمیکرو قرارداد داره .

    وقتی از عنوان بهترین استفاده میکنین باید اسم ترندمیکرو و وب روت و سیمنتک تو لیستتون باشه . نباشه یعنی اون لیست معتبر نیست .

    1
    7
    1. امید ایروانی

      این آنتی ویروس‌ها بسته به نیاز شخص دسته بندی میشن نه کیفیت و کارایی بعضی جاها قدرت نیازه بعضی جاها سرعت و چیزایی دیگه. بعدشم اول میگی آنتی ویروس چینی خوب نیست بعد خودت اشاره میکنی که بزرگ‌ترین سرویس دهنده مخابراتی آسیا توی چینه (که تازه بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی آسیا تلکام هستش توی تایوان نه چین! البته با همین ترند میکرو قرارداد داره)! یعنی میخوای بگی نرم‌افزار‌های امنیتی چین خوب نیستن؟
      شرکت WebRoot و Ternd Micro دو شرکتن که توی سیستم ویندوز، آنتی ویروس‌های قابل قبولی رو ارائه دادن مخصوصا شرکت Trend Micro. اما شرکت Symantec که شرکتی هست که همه اونو با آنتی ویروس‌هایی به اسم نورتون می‌شناسن.
      اول از دو شرکت WebRoot و Ternd Micro بگم:
      این دو شرکت موفقیت خاصی توی حوزه اندروید نداشتن پس بهتره یه بار دیگه تیترو بخونید.
      ولی آنتی ویروس نورتون بین 10 آنتی ویروس برتر جا میگیره. (چرا؟) چون این رتبه بندی بیشتر سر نظر مردم و امتیاز اون‌ها زوم کرده، البته کارایی هم مهمه ولی معیار ما نبوده، بعضی جاها شرکت‌ها یه جیزی میگن ولی مردم یه چیز دیگه ولی مهم مردم هستن ما بین اینا آنتی ویروس با 400-500 میلیون نصب هم داشتیم ولی همین الان به Google Play سر بزنید و ببین که چند بار نصب از طرف کاربرا داشته.
      البته این آنتی ویروس ها 5 تای برتر هستن و 5 تا به ترتیب رتبه بندی نیستن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH