سرویس استریم آنلاین Netflix به ایران می‌آید

نت‌فلیکس در کنفرانس خبری خود که در حاشیه نمایشگاه CES 2016 برگزار شد، اعلام کرد سرویس‌های خود را در ۱۳۰ کشور دیگر گسترش می‌دهد و از امروز توسعه مناطق تحت پوشش سرویس استریم آنلاین خود را شروع کرده است.

Reed Hastings‌، مدیر عامل و موسس این سرویس اعلام کرد:

امروز شما شاهد تولد یک تلویزیون اینترنتی در سطح جهانی خواهید بود.

با توجه به این که با اضافه شدن ۱۳۰ کشور جدید، تعداد کشورهای تحت پوشش این سرویس به ۱۹۰ کشور می‌رسد، این گفته حقیقت دارد.

مدتی قبل در شایعاتی خبر اضافه شدن بعضی از این کشورها مانند روسیه و هند به این سرویس، شنیده می‌شد ولی فکر نمی‌کردیم به این زودی نت‌فلیکس دست به این اقدام بزرگ بزند و این تعداد کشور را به فهرست خود اضافه کند.netflix

کشور چین در این لیست قرار نگرفته ولی نت‌فلیکس اعلام کرده به دنبال راهی برای آوردن سرویس خود به این کشور با توجه به پتانسیل و سلیقه مردم چین است. همچنین اعلام شده سرویس‌های نت‌فلیکس در کشورهای کره شمالی، سوریه و شبه جزیره کریمه در دسترس نخواهد بود که مسلما دلیل آن اختلافات سیاسی ایالات متحده آمریکا با این کشورهاست.

خدمات نت‌فلیکس قبلا در ۶۰ کشور فعال بود و فهرست کشورهای تحت پوشش این سرویس از سال ۲۰۰۷ که نت‌فلیکس بنیان گذاری شد، همیشه در حال افزایش بوده است. اما این بار این شرکت تعداد بی‌سابقه‌ای را پوشش خواهد داد و تقریبا کشوری نمی‌ماند که نتوان در آن به سرویس‌های نت‌فلیکس دسترسی داشت.ناگفته نماند که ایران هم جز این کشورهاست.

هزینه اشتراک این سرویس‌ هم بسته به کشورها و بازار محصولات سینمایی و تلویزیونی آن متفاوت است. همچنین نت‌فلیکس اعلام کرده در مناطقی که امکان پرداخت از طریق کارت اعتباری وجود ندارد، با شرکت ‌ال‌جی همکاری خواهد کرد تا هزینه اشتراک را دریافت کند، اما به چگونگی دریافت این هزینه از سوی ال‌جی در این مناطق اشاره‌‌ای نشده است.

پیش از ورود این سرویس‌ها در بازار کشورمان، نمونه‌های داخلی نیز موجود بودند اما چندان موفق عمل نکردند. باید دید نت‌فیلکس برای سازگاری خدماتش با قوانین ایران چه برنامه‌ای دارد، از سوی دیگر مهم‌ترین مشکل شاید سرعت و اختلال در ارتباطات اینترنتی کشور باشد. به هر حال به زودی امکان دسترسی به این سرویس در کشور فراهم خواهد شد و حتما در آن زمان گزارش کاملی از خدمات نت‌فلیکس برای‌تان آماده خواهیم کرد.

1 در مورد “سرویس استریم آنلاین Netflix به ایران می‌آید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH