نوکیا لومیا 520 محبوب‌ترین اسمارت فون ویندوزی جهان

اگر کمی به گذشته باز گردیم، می‌بینیم که در سال 2013 میلادی، اسمارت فون میان رده لومیا 520 که آن روزها نام نوکیا را نیز کنار خود می‌دید، یکی از محبوب‌ترین اسمارت فون‌های ویندوزی به شمار می‌رفت. حال نزدیک به 28 ماه بعد، این گوشی کوچک و کمی قدیمی، هنوز به طور بسیار گسترده‌ای در دسترس کاربران قرار داشته و بازهم می‌توان آن را به عنوان محبوب‌ترین اسمارت فونی که از ویندوز فون بهره مند است، معرفی نمود. این اطلاعات از یک منبع معتبر که در حوزه اسمارت فون‌های ویندوزی فعالیت کرده و میزان فعال بودن این دستگاه‌ها را بررسی می‌کند، دریافت شده است.

Nokia-Lumia-520

طبق این گزارش، در هفته گذشته لومیا 520 به تنهایی حدود 12.9 درصد از بازار اسمارت فون‌های ویندوزفونی را به خود اختصاص داده است. پس از آن، لومیا 535 با 11.7 درصد در رتبه دوم قرار دارد. مایکروسافت لومیا 640 نیز با داشتن سهمی 6.3 درصدی سهم کوچکی از این بازار را به خود اختصاص داده است. در این میان باید یادی هم از لومیا 640 ایکس ال کنیم که 3.3 درصد از کاربران را به سوی خود فراخوانده است. این منبع خبری، دو محصول جدید مایکروسافت یعنی لومیا 950 و لومیا 950 ایکس ال را به خاطر قیمت بالای آن‌ها ر این لیست قرار نداده است.

Lumia-520-remained-the-most-popular-Windows-Phone-handset-in-the-world

البته این اعداد در ایالات متحده کمی متفاوت است. در این منطقه میزان در دسترس و فعال بودن لومیا 635 چیزی در حدود 30.9 درصد است. مایکروسافت لومیا 640 با دارا بودن سهم 18.2 درصدی در رتبه دوم و بوده و نهایتا لومیا 521 سهمی در حدود 5.2 درصد داشته و رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

The-Lumia-635-was-the-most-nbsp-popular-in-the-U.S.

در سطح جهانی، سیستم عامل ویندوز فون 8.1 بیشترین استفاده را در میان کاربران داشته است. این میزان چیزی در حدود 77.7 درصد است. رتبه دوم نیز با 9.5 درصد در اختیار ویندوز 10 موبایل قرار دارد که البته به مرور زمان حتما بیشتر خواهد شد. ویندوز 8 نیز سهمی نزدیک به 8.4 درصد دارد.Windows-Phone-8.1-was-the-build-most-used-by-Windows-Phone-users

البته هیچ تعجبی ندارد که بگوییم اسمارت فون‌های ویندوزی نوکیا-مایکروسافت حدود 96.97 درصد کل اسمارت فون ‌هایی که با سیستم عامل ویندوز فون عرضه می‌شوند را تشکیل داده‌اند. رتبه دوم در اختیار کمپانی تایوانی HTC است که از این بازار سهمی 1.21 درصدی دارد. البته سامسونگ نیز سهمی ناچیز و 0.59 درصدی را در اختیار دارد.

Lumia-models-made-up-the-vast-majority-of-Windows-Phone-models

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH