پتنت Nikon در رابطه با ساعتی هوشمند با قابلیتی عجیب!

Nikon یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در تولید دوربین‌های حرفه‌ای است، اما با وجود سابقه کم تصمیم گرفته پا به دنیای گجت‌های هوشمند هم بگذارد. نیکون پیش‌تر چند دوربین اندرویدی تولید کرده بود و چند باری هم برای بعضی سازندگان ابزارهای اندرویدی قطعات دوربین ساخت و این تمام فعالیت کمپانی نیکون در دنیای موبایل است. حال بعد از مدتی، به نظر می‌آید این شرکت قصد دارد شانس خود را در بازار ساعت‌‌های هوشمند محک بزند. در پتنتی که اخیرا شرکت نیکون به نام خود ثبت کرده، یک ساعت هوشمند دیده شده که قابلیت عجیب پخش کردن رایحه در فضا را دارد. در این پتنت به ویژگی‌های دیگر اشاره نشده اما چیزی که به طور قطع مشخص است، امکان پخش بو در فضاست که این ساعت را از بقیه متمایز می‌کند.fragrant-smartwatch-patent

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، این ساعت یک صفحه نمایش گرد دارد که تعدادی دکمه مختلف در کنار آن قرار گرفته‌اند اما عملکرد این دکمه‌ها در تصویر مشخص نشده است. گرچه از مشخصات، سیستم عامل و قابلیت‌های این ساعت بحثی به میان نیامده، اما حدس می‌زنیم با توجه به این که این ساعت می‌تواند در فضا بو منتشر کند، باید با یک کارتریج مایع قابل تعویض توسط کاربر عرضه شود، مشابه همان چیزی که در سیگارهای الکترونیکی وجود دارد!

بر اساس اطلاعاتی که از پتنت دریافت شده، این ساعت به طور خودکار و با توجه به زمان، مکان، سن و یا جنسیت کاربر و اطرافیانش‌ (با استفاده از قابلیت تشخیص چهره) شروع به پخش کردن رایحه می‌کند.

هنوز مشخص نیست که نیکون قصد دارد این پتنت را عملی کند یا فقط می‌خواهد در این حوزه صاحب امتیاز باشد. اگر این طرح به اجرا درآید مطمئنا در حوزه ساعت‌های هوشمند تغییر بزرگی ایجاد خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH