شکایت کمپانی Immersion از اپل به خاطر لمس سه بعدی و دیگر فناوری‌های لمسی!

ایمرژن، یک کمپانی مستقر در سن خوزه که از سال ۱۹۹۳ در حال توسعه فناوری‌های لمسی بوده، اخیرا به خاطر نقض حقوق مالکیت معنوی از اپل شکایت کرده است. مطابق ادعای این کمپانی، آیفون جدید اپل و تمام اپل واچ‌ها، نه یکی بلکه چند تا از پتنت‌های بازخورد لمسی آن را نقض کرده‌اند.

شاکی می‌گوید که سیستم لمس سه بعدی/فورس تاچ که اپل از آن در آیفون ۶s، آیفون ۶s پلاس و اپل واچ استفاده می‌کند، حق ثبت اختراع یک فناوری به نام “بازخورد اشتراکی”  را نقض کرده است. این ثبت اختراع شامل تشخیص میزان شدت لمس نیست، بلکه تصریح می‌کند که چگونه نرم‌افزار قادر است با یک فشار خفیف، پیش‌نمایشی از اطلاعات را نشان داده و یا با یک لمس محکم، اقدام به اجرای برنامه کند.

این شرکت لایسنسور فناوری لمسی می‌گوید تمام آیفون‌های نسل ششم و همچنین هر سه مدل اپل واچ از یک فناوری ثبت شده استفاده می‌کنند که چگونگی ارائه “حس لامسه” توسط صفحه‌نمایش‌های لمسی را شرح می‌دهد. علاوه بر این، ایمرژن می‌گوید این دستگاه‌ها، حق ثبت اختراع دیگری که مشخص می‌کند چگونه دستگاه‌ها قادرند بسته به عمل انجام شده، بازخوردهای متفاوتی ارایه کنند را نیز نقض می‌کند.

اگر ایمرژن در دادگاه، اپل را شکست دهد، برای نقض حقوق مالکیت معنوی خود، طلب خسارت خواهد کرد. در حال حاضر، میزان این خسارت مشخص نیست.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵، ایمرژن اعلام کرد که بیش از ۳ میلیارد دستگاه در سراسر جهان، حداقل از یکی از فناوری‌های لمسی این شرکت استفاده می‌کنند. مطابق آنچه در وب سایت رسمی ایمرژن آورده شده است، این شرکت بیش از ۲۰۰۰ پتنت ثبت شده و یا در انتظار ثبت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH