سود 91 درصدی از آیفون در سال گذشته!

نمودارهای جدید ارائه شده توسط یکی از سازمان‌های تحلیلگر آمریکایی حاکی از آن است که اپل سال گذشته تسلط فراوانی بر حوزه اسمارت فون‌ها داشته و سود سرشاری از آن طریق نصیبش شده است. البته لازم به ذکر است که سامسونگ بزرگ‌ترین سهم بازار اسمارت فون‌ها را دارد.

apple

طبق آخرین گزارش‌ها، سامسونگ با دارا بودن 23.9 درصد از بازار جهانی در سال گذشته در رتبه اول قرار داشته و پس از آن کمپانی اپل با سهمی 17.2 درصدی در رتبه دوم قرار دارد؛ اما باید بدانید که 91 سنت از هر دلار، سودی است که در جیب اپل می‌رود.

سامسونگ در سال گذشته 14 درصد سود خالص از این حوزه را دریافت کرده است؛ اما شاید برای شما سوال باشد که این دو شرکت چگونه در کنار هم 105 درصد سود عایدشان شده است؟! خوب دلیل این موضوع، چیزی نیست جز ضرر سایر کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون! البته باید توجه کنید که برخی از شرکت‌های چینی نظیر هوآوی، شیائومی و ZTE اصلا گزارشی از سودهای دریافتی خود را اعلام نمی‌کنند.

Apple-dominated-with-91-of-the-profits-in-the-smartphone-industry-last-year

تا آنجا که به اپل مربوط می‌شود، این سود حاصل از بازار اسمارت فون‌ها در سال 2016 افزایش نیز خواهد یافت.

طبق بررسی یکی از موسسات تحلیلگر بازار، معرفی آی‌فون جدید اپل موسوم به iPhone 5se، به تنهایی می‌تواند حدود 1.5 میلیارد دلار سود عاید این کمپانی آمریکایی کند.

1 در مورد “سود 91 درصدی از آیفون در سال گذشته!”

  1. مهدی اکبرپور

    مردم رو خورده خدایی
    الآن با 700 تومن ارزونتر از یه 6 اس، میشه اس6 خرید
    واقعا نیازی به این میزان گرونفروشی نیست
    متاسفانه مردم گوششون بدهکار نیست
    یه نکسوس 1 و دویستی اندازه آیفون 2 و نیم میلیونی کاربرد داره و حتی بازتر و آزادتر هست ولی خب سیب گاز رده برای بعضیا از اکسیژن هم ضروری تره ظاهرا!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH