خبرسان: بازگشت به اوج!

Khabarsun-part-3

خب قسمت دوم از خبرسان رو هم پشت سر گذاشتیم، هی چه زود گذشت، انگار همین دو روز پیش بود که قسمت اول رو رفتم واقعا عمر آدم خیلی زود می‌گذره. بگذریم حالا با سومین قسمت از خبرسان در خدمتتون هستیم. راستش این هفته اوضاع خبرها یکم بهتر بود و ما دیگه شعر ای بی‌خبر رو نمی‌خوندیم البته بازم اوضاع جالب نیستا چون بیشتر کمپانی‌ها هنوز نتونستن اونجور که باید خبرساز بشن خب دیگه پرحرفی اول خبرسان بسه بهتره بریم سر سومین قسمت.

KhabarSUN-LOGO

اخبار هفته:

شنبه:

بررسی آنر 5X
بررسی آنر 5X

اول هفته بود که یه بررسی از آنر 5X براتون رفتیم که خیلی خیلی خاص بود تا  همه گوشی‌های جدید هواوی رو بررسی کرده باشیم چون ما خیلی باحالیم! نیستیم؟!

در مورد سنسور تشخیص رطوبت گلکسی S7 گفتیم تا خوب مشخص بشه هرچی این گوشی نسبت به نسل قبلی تغییر قیافه نداشته اما از درون یه چیز دیگست. مشخصات پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی منتشر شد که البته یه برنامه نویس دهن لق لو داده بود، با چند راه حل ساده برای افزایش سرعت ویندوز آشنا شدیم و یه بررسی از بازی کلش رویال رفتیم تا بازهم شما رو با یکی دیگه از شاهکارهای سوپرسل آشنا کنیم، فقط یه درخواست دارم لطفا شورش رو در نیارید و این بازی رو در حد اعتدال بازی کنین مگرنه میشه مثل کلش و دیگه خواب و زندگی براتون نمیذاره! اگه نمی‌تونید اصلا بازی نکنید، شما بازی کنید بعد ما بد و بیراهشو بشنویم! اصلا الان میرم میگم این بازی رو حذف کنن خب نکن برادر من، نکن خواهر من، بازی هم یه حدی داره، اَه!!!

یه لحظه وایسید من اعصابم داغونه، … خب الان آروم شدم؛ در مورد اچ‌تی‌سی M10 هم خوندیم و فهمیدیم نسخه ویندوزی نداره، در مورد لیگ قهرمانان اروپا خوندیم و فهمیدیم که می‌خوان از تکنولوژی خط-گل استفاده کنند تا دیگه هیچ گلی بی‌جهت هدر نره. یه تصویر هم از هواوی P9 دیدیم که نشون میده خیلی قشنگه. در آخر هم یه خبر رو رفتیم که می‌گفت 77 درصد از کاربران تا 72 ساعت بعد از نصب یک اپلیکیشن بازش نمی‌کنن، البته به نظرم بازهم پای این خارجیا در میونه مگرنه ماها که بعد از نصب یک اپلیکیشن خصوصا اگه چت باشه تا 72 ساعت بعدش ازش بیرون نمیایم!

یکشنبه:

htc M10
htc M10

یکشنبه باز براتون یه تصویر از M10 اچ‌تی‌سی منتشر کردیم که نشون می‌داد اچ‌تی‌سی می‌خواد برگرده به روزهای اوجش، البته یه خبر ترسناک هم رفتیم و گفتیم 500 میلیون موبایل اندرویدی در معرض هک شدن هستن، این خبر به حدی ترسناک بود که من تا دو شب خواب گوشی ویروسی میدیدم، شاید برا همین یکم عصبی شدم.

یه خبر در مورد اپل و سامسونگ رفتیم که می‌گفت روزای خوبشون داره تموم میشه، یه بررسی باحال از گلکسی A5:2016 رفتیم که نشون بدیم ما تعصب نداریم و عشق چینی نیستیم و سراغ سامسونگ و بقیه هم میریم.

بررسی اولیه ال‌جی G5 از دیگر کارهای باحال ما در روز یکشنبه بود، یه اپلیکیشن هم معرفی کردیم که می‌تونستید باهاش آرایش کنید (نکن برادر من زشته، اون چه قیافه‌ایه درست کردی حالا خوبه واقعی نیست). در مورد برنامه گوگل برای افزایش 85 درصدی سرعت مرورگرهای  اندروید هم یه چیزایی خوندیم.

دوشنبه:

LG X
LG X

بازهم اچ‌تی‌سی، این‌بار تاریخ معرفیش رو براتون گفتیم که ظاهرا باید تا 31 فروردین صبر کنیم تا ببینیمش؛ سه تا گوشی خوب از سامسونگ رو براتون معرفی کردیم که الان بهترین وقت خریدشونه و یه خبر دیگه از اچ‌تی‌سی رفتیم و به نوعی با کاراگاه بازی تاریخ معرفی رو باز هم حدس زدیم. اگه می‌خواید تلویزیون بخرید و نمی‌دونید چی بخرید پیشنهاد میدم مقاله چرا باید تلویزیون LED بخریم رو بخونید، تصاویری جدید از خانواده X ال‌جی رو هم براتون منتشر کردیم.

سه شنبه:

گوگل می‌خواهد بالون‌های اینترنت خود را به هند ببرد

ظاهرا قراره به زودی دوتا گوشی باحال از اوپو رونمایی بشه که می‌تونید باهاش سلفی‌های با کیفیت 16 مگاپیکسل بگیرید. گوگل هم می‌خواد بالون‌های اینترنتش رو ببره هند تا اونجا مردم وای‌فای رایگان داشته باشند، نمی‌دونم چرا همه اینترنت‌های رایگان رو می‌برن هند مگه ما تو ایران دل نداریم، کلی باید پول بدیم تا یه اینترنت داغون بگیریم پس گوگل عزیز لطفا بالون‌هاتو هل بده بیاد ایران که سخت محتاجیم. یه مرد چینی هم نوزاد 18 روزشو فروخته تا بره آی‌فون بخره، البته چینین دیگه از این بیشتر نمیشه انتظار داشت ازشون.

یه خبر دیگه در مورد اچ‌تی‌سی رفتیم تا به این ترتیب لقب توچشم‌ترین هفته واقعا برازنده این کمپانی باشه، تو این خبر فهمیدیم M10 چه رنگ‌هایی داره.

چهارشنبه:

iphone-7-concept-camera-patent-1
آی‌فون 7 با دوربین دوگانه

تو این روز بود که فهمیدیم اکسپریا ایکس پرفورمنس وارد ایران نمیشه پس بهتره بیخود دلمونو صابون نزنیم، یک طرح مفهومی هم از آی‌‌فون بعدی منتشر شد که نشون میده آیفون حتی بادوتا دوربین هم قشنگه (نه که مثل بعضیا شبیه وزغ بشه).

NFC رو می‌شناسید؟ اگه نه حتما این مقاله رو بخونید تا بدونید چیه و چه کاربردی داره. یه بررسی از اکسپریا ایکس پرفورمنس رفتیم و خبر عرضه مارشمالو برای ال‌جی جی استایلو رو براتون منتشر کردیم. البته یه مطلب هم رفتیم که می‌گفت روزی 100 میلیون نفر بازی‌های سوپرسل رو انجام می‌دن، بعد بگید چرا عصبانی میشی؟!

اگه گوشی هواوی دارید پیشنهاد می‌کنم حتما با ترفندهای رابط کاربری هواوی آشنا بشید، یه خبر خوب هم برای اچ‌تی‌سی دوستا داشتیم، خبر خوب این بود که ظاهرا اچ‌تی‌سی سه سال پشت سرهم برای گوگل نکسوس می‌سازه. یه مقاله جذاب برای دوست نداشتن لانچرهای اندروید هم داشتیم که پیشنهاد میکنم بعد از خبرسان حتما بخونیدش.

پنجشنبه:

gsmarena_003
Galaxy J1 Mini

اولین خبر مهم پنجشنبه در مورد اپل و پرچم‌دار بعدیش آی‌فون 7 بود که می‌گفت نباید منتظر یه طراحی متفاوت باشیم، خب راستش ما چندان هم منتظر نبودیم چون اپل به این زودی‌ها طراحیشو تغییر نمی‌ده البته همینجوری هم واقعا قشنگه. خبر بعدی در مورد نسخه اینستاگرام ویندوز بود که بالاخره پس از چند سال انتظار منتشر شد و از این به بعد می‌تونید از اپ رسمی اینستاگرام در ویندوز 10 استفاده کنید. با یه گوشی فوق‌العاده از سامسونگ آشنا شدیم که چندان هم فوق‌العاده نبود و ما جو الکی دادیم تا به این ترتیب سطح جوگیر بودن خودمون رو به شما نشون بدیم. ترفندهایی از اندروید L رو براتون منتشر کردیم که البته گمون کنم یکم دیره و الان باید برا اندروید M می‌رفتیم اما چون بیشتر گوشی‌ها هنوز لالی‌پاپ دارن می‌تونه مفید باشه ( ابن هم انتقاد از خود تا نگید خبرسان فقط از آی‌تی‌رسان تعریف می‌کنه!).

ترین‌های هفته:

نکته: خبرسان از این پس به برگزیدگان بخش‌ترین‌ها تندیس‌هایی ارزشمند رو اهدا می کنه!

توچشم‌ترین هفته:

همونطور که در متن گفتم این لقب این هفته واقعا برازنده اچ‌تی‌سی بوده و ما هم با افتخار تندیس “چشم شهلا” رو بهش تقدیم می‌کنیم، امیدوارم در مراحل بعدی هم همینطور موفق باشه.

بی‌خودترین هفته:

لقب بی‌خودترین هفته با افتخار تقدیم می‌شود به آن محققانی که در این هفته توانستند در پلوتو ابر پیدا کنند، به همین منظور تندیس “هویج نارنجی” رو به همه دست‌اندرکاران این کشف بزرگ تقدیم می‌کنیم. خب دانشمندان گرامی الان ما دقیقا چی کار کنیم؟ خب به ما چه اون طرف کهکشان هوا ابریه؟ می‌خوای بریم اونجا اخبار هواشناسی پخش کنیم و چتر بفروشیم؟

مظلوم‌ترین هفته:

لقب مظلوم‌ترین هفته تقدیم می‌شود به خبرسان قسمت 2 که با افت شدید نظر روبه‌رو شده، خب دوستان گرامی این همه مینویسم براتون یه تشکری، ابراز علاقه‌ای چیزی کنین پول که نمی‌خوام. تازه تندیس “آخی طلایی” رو هم تقدیم می کنم به خودم نویسنده خبرسان.

13 در مورد “خبرسان: بازگشت به اوج!”

  1. واقعآ عالی بود و خسته نباشید.
    یه سوال که
    از نظر شما یا دوستان قیمت گوشی های g4 و v10 LG
    بنظرتون تا ماهه دیگه یا دوماه دیگه افت قیمت چشم گیری میکنه یا نه تغیر خاصی نداره؟؟؟
    ممنون

      1. امید بکتاش

        افت چشم‌گیر که خیر ولی کاهش پیدا میکنه البته بازهم مدتی طول میکشه تا کاهش قیمت تو ایران ملموس بشه

  2. به نام خدا . با سلام.
    اقای بکتاش من خیلی به شما و اقای بهمنی و اقای خرسندی و اقای گلکار زحمت دادم و هی گفتم جی3 بگیرم یا اس5 یا پی8.وهی پرسیدم و هی پرسیدم!!!
    ولی الآن انتخابی کردم که هم بهترینه تو رنج قیمت خودش هم کمی عجیب(چون من فقط بین اس5 و جی3 و پی8 می پرسید!!!)انتخاب من نکسوس 5 ایکس است!
    فقط سوالم این هست که نکسوس 5 ایکس از درگاه یو اس بی مدل سی بهره می برد و در جعبه هم هدفون نیست.
    نتیجه این که ایا ورودی هدفون هم مدل سی است؟اگه بله پس من برای گوشی از کجا هندزفری یا هدفون تهیه کنم؟بعد این که نکسوس5ایکس منوی کاملا فارسی هم داره در تنضیمات؟
    با تشکر از شما.خدا نگهدار.

    1. امید بکتاش

      سلام. سوکت هدفون همون جک ۳.۵ میلی‌متری هست و جدای از یو اس بی است و سوکت usb نوع c فقط برای شارژ و انتقال اطلاعات استفاده میشه. راستی انتخاب خوبی کردید بهتون تبریک میگم

  3. سلام آقای بکتاش
    خسته نباشید
    ممنون از مقالتون
    آقای بکتاش قرار بود وضعیت سری K ال جی رو بررسی کنین و خبرش تو سایت بذارین اما نذاشتین
    ما هنوز منتظریم
    ممنون

    1. امید بکتاش

      سلام ظاهرا فعلا تنها مدلی که از سری k وارد ایران میشه k10 هست که بررسیشو هم رفتیم!
      مپل دیگه‌ای که احتمال میره مدتی بعد وارد بشه k7 است که هنوز به طور قطعی ورودش تایید نشده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH