وزارت دفاع روسیه به دنبال دلفین‌هایی با دندان‌های سالم است!

landscape-1457713778-dolphinدر اقدامی عجیب، وزارت دفاع روسیه به دنبال پنج دلفین با دندان‌های کامل و سالم می‌گردد. اگر شما این دلفین‌های به ظاهر ارتودنسی شده را بیابید و به کرملین اطلاع دهید، وزارت دفاع روسیه به شما ۱.۷۵ میلیون روبل (حدود ۲۴ هزار دلار) پاداش می‌دهد.

مشخص نیست که کاریرد این دلفین‌ها برای وزارت دفاع چیست، اما روسیه و آمریکا سابقه طولانی در استفاده از دلفین‌ها و سایر پستانداران زیر آب برای ماموریت‌های نظامی دارند. ارتش آمریکا تحت حمایت برنامه پستانداران نیروی دریایی ایالات متحده، تعدادی دلفین و شیر دریایی کالیفرنیایی را برای محافظت از بندرگاه‌ها، اکتشاف معدن‌های زیر آب و کمک در پیدا کردن و بازگرداندن تجهیزات، تعلیم داد.

در طول روزهای پر تنش جنگ سرد، شایعه شده بود که روس‌ها دلفین‌ها را برای تشخیص و حمله به زیردریایی‌های طرف مقابل آموزش می‌دهند. این دلفین‌ها که دلفین‌های کامیکاز نام داشتند در سال ۲۰۰۰ به ایران فروخته شدند.

اخیرا ایالات متحده به دلیل فعالیت‌هایی که به نفع حقوق حیوانات صورت گرفته، کمتر از این روش‌ها استفاده می‌کند. قرار است تا سال ۲۰۱۷ بیشتر این فعالیت‌ها به وسیله درون‌های زیر دریایی انجام شود، اما به نظر روسیه هنوز به دنبال دلفین‌های سالم برای ادامه این فعالیت‌هاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH